  • 1. Data: 2002-06-04 22:57:10
    Temat: Pozew o e-mail
    Od: "PAVO" <s...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,
    Piszę na tę grupę pierwszy raz i bardzo serdecznie proszę o pomoc w
    następującej sprawie:

    Pewnego dnia wysłałem do znajomego e-mail z jakimś głupim tekścikiem (nie
    żadne zdjęcia, pogróżki, wirusy itp.). Problem w tym, że aby zrobić mu
    kawał, podszyłem się pod konto jego szefa podając jako adres nadawcy e-mail
    jego szefa (okazało się, że taki w ogóle nie istnieje, ale serwer firmy jest
    prawidłowy). Dziś dowiedziałem się, że szef znajomego się jakimś cudem
    dowiedział o sprawie i chce mnie skarżyć o ... podszywanie się pod niego!
    Zaznaczam, że adres e-mailowy pod który się podszyłem nie istnieje i w
    treści ani razu nie używam jego danych i moje słowa nie mogły spowodować
    żadnych strat.

    Proszę podpowiedzcie, czy z jakiegoś paragrafu mogą mnie ścigać? Czy gdzieś
    złamałem prawo? Co ewentualnie za to grozi?

    Z góry dziękuję i liczę na pomoc

    pavo

  • 2. Data: 2002-06-04 23:14:44
    Temat: Re: Pozew o e-mail
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    PAVO wrote:

> [...]
    >
    > Proszę podpowiedzcie, czy z jakiegoś paragrafu mogą mnie ścigać? Czy gdzieś
    > złamałem prawo? Co ewentualnie za to grozi?

    Mysle, ze jest falszowanie korespondencji sluzbowej/firmowej, gdyz
    istotne jest na kogo zostala zarejestrowana domena.
    A domena to jak papier firmowy czy pieczatka.
    Moglbym twoj czyn zatem porownac do uzycia papieru firmowego
    i napisania na nim pisma o tresci jak e-mail i zaadresowaniu
    do odbiorcy, ktorego wymieniasz.

    Sprawa ta pewnie trafi do sadu dla zasady, a moze wczesniej do
    prokuratury.
    Dla ciebie zart a dla firmy zagrozenie, ze w jej imieniu mogles rozeslac
    takze inne e-maile, moze nawet zamowienia, propozycje umow itd.
    Musi sie zatem obronic przed niespodziankami wnoszac powodztwo.

    Jacek

  • 3. Data: 2002-06-05 07:20:35
    Od: "Cudny" <c...@w...pl>

    Nic nie trafi do sądu ano do prokuratury......................na przyszłość
    nie wysyłaj w ten sposób maili, a wcześniejszy post zignoruj.
    Pozdrawiam
    Cudny

  • 4. Data: 2002-06-05 08:02:34
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

    chyba ze cie papik podjebie :)

  • 5. Data: 2002-06-05 08:20:10
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Wed, 5 Jun 2002 10:02:34 +0200, lord napisał/napisała:
    > chyba ze cie papik podjebie :)

    Niestety, spoznilem sie, juz mnie ktos uprzedzil :>

    Ps. Zejdz ze mnie skoro nie jestes w temacie (co jak, dlaczego, co mnie
    motywuje do "podjebania" etc.)

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 6. Data: 2002-06-05 08:58:41
    Od: "Castrol" <j...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "PAVO" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Proszę podpowiedzcie, czy z jakiegoś paragrafu mogą mnie ścigać? Czy
    gdzieś
    > złamałem prawo? Co ewentualnie za to grozi?

    nie moga poniewaz wedlug prawa email nie jest zadnym dowodem. Mogl go wyslac
    kazdy kto ma dostep do Twojego komputera.

  • 7. Data: 2002-06-05 09:24:29
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

> [...]
    > Zaznaczam, że adres e-mailowy pod który się podszyłem nie istnieje i w
    > treści ani razu nie używam jego danych i moje słowa nie mogły spowodować

    W mniej rozbudowanej wersji:
    http://www.vagla.pl/d_o/do3.htm
    W bardziej:
    http://www.vagla.pl/d_o/do2.htm

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 8. Data: 2002-06-05 09:29:05
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Castrol" <j...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > nie moga poniewaz wedlug prawa email nie jest zadnym dowodem. Mogl go
    wyslac
    > kazdy kto ma dostep do Twojego komputera.

    Na konferencji dotyczacej piractwa komputerowego zapytalem przedstawiciela
    prokuratury krajowej: W jaki sposób prokuratura ocenia dowód w postaci pliku
    komputerowego, który przecież nie ma znacznika czasu, nie da się stwierdzić
    jego modyfikacji a dodatkowo, w Polsce nie ma procedur zabezpieczania
    cyfrowych dowodów?
    - Nie mamy rzeczywiście takich procedur - odpowiedział Jerzy Iwanicki. -
    Ocena pliku komputerowego jest to wstęp do przygotowania dowodu na piśmie.
    To co się da uzyskać z nośników komputerowych musi być potwierdzone
    klasycznymi metodami postępowania karnego. Samodzielnie taki dowód jest
    słaby. Należy uzupełnić go o inne środki dowodowe, chociażby takie jak
    zeznania świadków, opinie biegłych...
    http://www.vagla.pl/skrypts/piractwo_komputerowe.htm

  • 9. Data: 2002-06-05 13:53:25
    Od: "PAVO" <s...@p...onet.pl>

    Wszystkim bardzo serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam

    pavo

  • 10. Data: 2002-06-05 19:07:46
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "PAVO" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Zaznaczam, że adres e-mailowy pod który się podszyłem nie istnieje i w
    > treści ani razu nie używam jego danych i moje słowa nie mogły spowodować
    > żadnych strat.

    W takim razie nie podszywales sie pod niego i nie falszowales zadnych
    dokumentow.
    Nie zlamales prawa.
    Marta