  • 11. Data: 2012-11-05 10:15:37
    Temat: Re: [spadkowo] czy rodzice mogą zrzec się spadu w imieniu dzieci?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Nov 2012, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > jeszcze raz od poczatku i powoli.
    >
    > mowimy o zrzeczeniu sie spadku a nie odrzuceniu spadku.

    Zdaje się, idzie o to, że zrzeczenia nie było.

    Było nieskuteczne, bo nie zawarte w wymaganej przepisami formie.
    Jeśli dzieci spadkodawcy, rodzice wnuków o których mowa, mają zamiar
    dotrzymać zawartej ustnie umowy, to ... nie mają takiej możliwości.
    "Najbliższe przybliżenie" mogą uzyskać poprzez odrzucenie spadku
    (ale wtedy pojawia się problem o którym pisze Piotr) lub przeprowadzenie
    działu spadku w którym bez dopłat oddają stosowny kawałek spadku
    jednemu ze spadkobierców.
    I tak na pierwszy rzut oka wydaje się, że to drugie rozwiązanie
    byłoby "właściwsze". Dobrze mi wychodzi?

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-11-05 10:17:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Nov 2012, PlaMa wrote:

    > Zaciekawiła mnie ostatnio pewna historia z mojej rodziny dotycząca majątku
    > mojego dziadka i babci (rola).
    >
    > Otóż w latach '90 szóstka rodzeństwa będąca potencjalnymi spadkobiercami
    > majątku umówiła się między sobą (na piśmie), że prawa do ziemi, domu

    ...napisz wyraźnie, czy notarialnie, bo wątek za bardzo spuchnie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2012-11-05 10:37:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    > ...napisz wyraźnie, czy notarialnie, bo wątek za bardzo spuchnie :)

    IMHO dla postępowania spadkowego jest to bez znaczenia, co najwyżej po
    przeprowadzeniu postępowania można próbować dochodzić jej wypełnienia
    lecz mnie ma to wpływu na podział spadku.

    --
    spp

  • 14. Data: 2012-11-05 12:58:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Było nieskuteczne, bo nie zawarte w wymaganej przepisami formie.

    to ze sie "umowili" nie oznacza, ze nie zrobili tego notarialnie.

    chyba, ze, no ale wrozki to nie tutaj.

  • 15. Data: 2012-11-05 15:07:55
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-05 12:58, witek pisze:

    > to ze sie "umowili" nie oznacza, ze nie zrobili tego notarialnie.
    >
    > chyba, ze, no ale wrozki to nie tutaj.

    Tyle że to bez znaczenia:

    Tytuł IX
    UMOWY DOTYCZĄCE SPADKU
    Art. 1047. Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w tytule niniejszym
    umowa o spadek po osobie żyjącej jest nieważna.

    Inaczej mówiąc:

    Nieważna jest umowa zawarta między spadkobiercami, określająca, iż jeden
    z nich zrzeknie się dziedziczenia po spadkodawcy lub spadek odrzuci.
    :(

    --
    spp

  • 16. Data: 2012-11-05 15:10:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

> [...]
    >
    > Nieważna jest umowa zawarta między spadkobiercami, określająca, iż jeden
    > z nich zrzeknie się dziedziczenia po spadkodawcy lub spadek odrzuci.

    Ale ja mówię o tym, że się umówili i poszli ze spadkodawcą do notariusza
    i kazdy z nich podpisał zrzeczenie się spadku.

  • 17. Data: 2012-11-05 15:14:31
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-05 15:10, witek pisze:

    > Ale ja mówię o tym, że się umówili i poszli ze spadkodawcą do notariusza
    > i kazdy z nich podpisał zrzeczenie się spadku.

    Tyle że w wątku ani śladu takiej możliwości - wręcz przeciwnie 'umówili
    się między sobą (na piśmie)..."

    --
    spp

  • 18. Data: 2012-11-05 15:58:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:
    > Tyle że w wątku ani śladu takiej możliwości - wręcz przeciwnie 'umówili
    > się między sobą (na piśmie)..."

    no to pozostalo czekac na wrozke zeby dowiedziec sie jak to bylo z tym
    umawianiem sie i co jest trescia umowy

  • 19. Data: 2012-11-05 20:11:17
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-11-05 15:14, spp pisze:

    > Tyle że w wątku ani śladu takiej możliwości - wręcz przeciwnie 'umówili
    > się między sobą (na piśmie)..."

    niewykluczalbym tego... musze dopytac sie mamy przy najblizszej okazji

  • 20. Data: 2012-11-05 22:19:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Nov 2012, spp wrote:

    > IMHO dla postępowania spadkowego jest to bez znaczenia,

    Z dokładnością do ustalenia kolejnego elementu - czyli czy spadkodawca
    brał udziała w "umawianiu" :)

    > co najwyżej po
    > przeprowadzeniu postępowania można próbować dochodzić jej wypełnienia

    Prawdę powiedziawszy, jak bez spadkodawcy, czyli nieważna, to
    nieważna (znaczy nie można dochodzić).
    Przyznaję ze założyłem a priori iż odbyło się to z udziałem spadkodawcy.

    pzdr, Gotfryd