  • 1. Data: 2012-11-02 22:26:02
    Temat: po 12 latach dowiedzialem sie ze spadek jest wiekszy niz poczatkowo myslalem
    Od: <s...@i...pl>

    Kochana rodzinka po smierci Ojca wprowadzila mnie w blad.
    Spadek okazal sie wiekszy.
    Jest czesc nieruchomosci byl samochod, dzialka (raczej mienie na dzialce) -
    nie wiadomo co jeszcze.
    Nieruchomosc byla uzytkowana przez kogos a wiec rowniez moja czesc.

    Co moge robic po tylu latach?
    Mi wiedzie sie dobrze - rodzina oczekuje ze im podaruje swoja czesc.

    Co moge zrobic po tylu latach?

  • 2. Data: 2012-11-02 22:41:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    s...@i...pl wrote:
> [...]
    >
    > Co moge robic po tylu latach?
    > Mi wiedzie sie dobrze - rodzina oczekuje ze im podaruje swoja czesc.

    dokladnie tyle samo co 12 lat temu

    w postanowieniu o nabyciu spadku masz zapisany udzial procentowy.
    Wiec cokolwiek objawilo sie teraz i tak od 12 lat jest twoje.

    Mozesz im podarowac. Albo doprowadzic do dzialu spadku.

  • 3. Data: 2012-11-02 22:55:25
    Od: "wromek" <wromek@(wytnij)gmail.com>

> [...]
    > Wiec cokolwiek objawilo sie teraz i tak od 12 lat jest twoje.
    >
    > Mozesz im podarowac. Albo doprowadzic do dzialu spadku.

    i poprosic o odszkodowanie za uzytkowanie Twojej czesci ;)
    albo mozna im tez odsprzedac swoja czesc...

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 4. Data: 2012-11-04 13:29:40
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-11-02 22:41, witek pisze:

> [...]
    > Wiec cokolwiek objawilo sie teraz i tak od 12 lat jest twoje.
    >
    > Mozesz im podarowac. Albo doprowadzic do dzialu spadku.

    Pozostaje jednak b.istotna sprawa rozliczeń podatkowych.
    Generalnie wyobraźmy sobie nast. sytuację, - np. jedyny spadkobierca
    przejmuje spadek, płaci należny podatek a po 10 latach dowiaduje się o
    koncie bankowym zmarłego na którym jest 10 mln $.;-)
    Na podstawie postanowieniu o nabyciu spadku jest wiec jego właścicielem
    (dziedziczył cały majątek zmarłego, a więc i jego konta), ale zawartość
    tego konta nie była uwzględniona w wyliczaniu podatku spadkowego, bo w
    chwili obliczeń nikt o nim nie wiedział..
    No i co teraz, czy będzie on mógł wejść w posiadanie tych pieniędzy bez
    zapłacenia dodatkowego podatku ? -tj. wiem, ze zgodnie z przepisami
    pewno powinien zgłosić ten fakt i dopłacić podatek (jak znam życie to US
    doliczy odsetki za te 10 lat..;-), ale jeśli nie jest aż kryształowo
    uczciwy?

  • 5. Data: 2012-11-04 14:03:42
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 04 Nov 2012 13:29:40 +0100, p47 napisał(a):

> [...]
    > tego konta nie była uwzględniona w wyliczaniu podatku spadkowego, bo w
    > chwili obliczeń nikt o nim nie wiedział..

    Weź pod uwagę, że w omawianym przypadku ktoś wiedział - rodzina, która
    ukryła istnienie reszty spadku. Choć zapewne w sprawach podatkowych to
    niewiele zmienia?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2012-11-05 10:08:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Nov 2012, p47 wrote:

> [...]
    > konta nie była uwzględniona w wyliczaniu podatku spadkowego, bo w chwili

    Ale przy próbie ruszenia może się dowiedzieć.
    I to wystarczy :)

    > No i co teraz, czy będzie on mógł wejść w posiadanie tych pieniędzy bez
    > zapłacenia dodatkowego podatku ?

    A to zależy, a jakiej formie te pieniądze "leżą".
    Jak jest to paczka banknotów w szafie to niewykluczone że tak.
    Ale jak są to pieniądze na koncie albo imienna skrytka bankowa
    to przecież bez "papierów" z sądu bank (czy inna instytucja) tego
    nie wyda.

    > -tj. wiem, ze zgodnie z przepisami pewno
    > powinien zgłosić ten fakt i dopłacić podatek (jak znam życie to US doliczy
    > odsetki za te 10 lat..;-), ale jeśli nie jest aż kryształowo uczciwy?

    To w ustawie o podatku od spadków i darowizn jest kontrukcja "uchylacza
    przedawnienia". Przedawnienie zacznie biec od momentu, w którym US
    dowiedział się o tych 10M$, a nie od momentu kiedy zostały przejęte
    w posiadanie.
    Zastanów się, co możesz zrobić z 10 milionami, żeby mieć gwarancję że
    US nie spyta "a skąd miał pan pieniądze?"

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-11-05 20:12:37
    Od: p47 <k...@w...pl>

    > Ale przy próbie ruszenia może się dowiedzieć.
    > I to wystarczy :)

    Nie rozumiem, co masz na myśli,- jak pisałem X dowiedział się o tej
    kasie nie "przy próbie ruszenia", ale np. po 10 latach od otwarcia
    spadku odnalazł w skrytce za szafą wyciąg bankowy z nr konta dawno
    zamarłego testatora, który sporządził zwięzły testament "wszystko moje
    dziedziczy X"..

> [...]
    > Ale jak są to pieniądze na koncie albo imienna skrytka bankowa
    > to przecież bez "papierów" z sądu bank (czy inna instytucja) tego

    No ale sąd dawno już zatwierdził spadek w ten sposób, np" nieruchomośc i
    dom, meble oraz środki na kontach bankowych odziedziczył X,- w znanych
    mi sprawach spadkowych sad nie podawał kwotowo sum na rachunkach tylko
    stwierdzał ogólnie jak określony majątek dzielił, szczególnie, gdy jest
    jeden spadkobierca.
    A więc spadkobierca ma co w banku okazać.
    Wycenić spadek nalezy dla US w celu okreslenia wysokości podatku

> [...]
    > przedawnienia". Przedawnienie zacznie biec od momentu, w którym US
    > dowiedział się o tych 10M$, a nie od momentu kiedy zostały przejęte

    Tu nie chodzi o przedawnienie, ale o termin opłacenia podatku i od
    kiedy US zacznie naliczać odsetki (od ewent. dodatkowej płatnosci) , od
    otwarcia spadku, czy od zgłoszenia po latach dodatkowej jego części.

    > Zastanów się, co możesz zrobić z 10 milionami, żeby mieć gwarancję że
    > US nie spyta "a skąd miał pan pieniądze?"

    Daj mnie p. Boże tylko takie kłopoty..;-)

  • 8. Data: 2012-11-05 20:26:32
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 5 Nov 2012 10:08:08 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Zastanów się, co możesz zrobić z 10 milionami, żeby mieć gwarancję że
    > US nie spyta "a skąd miał pan pieniądze?"

    Nakupować w całym województwie kuponów Lotto, jak się uda, to może nawet
    być na plus ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2012-11-06 13:31:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) :
    > Zastanów się, co możesz zrobić z 10 milionami, żeby mieć gwarancję że
    > US nie spyta "a skąd miał pan pieniądze?"

    Byłem tajnym informatorem Policji, ICMPTZ :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 10. Data: 2012-11-06 14:08:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.11.2012 13:31, Zbynek Ltd. pisze:

    > Byłem tajnym informatorem Policji, ICMPTZ :-)

    Policji? I 10 milionów?