    From: "Navi" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sp z o.o. podniesienie kapitału - prośba o informację
    Date: Fri, 2 Jan 2004 19:39:40 +0100

    Witam.
    Mam następujący problem, i pomimo przeszukania zasobów netu nie znalazłem
    odpowiedzi :(

    Opis przypadku:
    Jest sobie spzoo. z kapitałem 7000 PLN. Do 31.12.2003 Spólka Powinna
    podnieść kapitał zakładowy do 25000 PLN.
    OK, Niestety ze wspólnikiem, póki co, nie mamy takiej kasy (jeszcze), ale: w
    zeszłym roku udzieliśmy spółce pożyczek w kwocie ok 10 000 PLN każdy .
    Tak więc jeżeli dokonalibyśmy konwersji długów (Spółki wobec nas) na udziału
    byłoby OK.
    I tu
    pytanieI: Od pożyczek, Spółka zapłaciła już podatek od czyności
    cywilno-prawnych (PCC) CZY W PRZYPADKU PODNIESIENIA W SPOSÓB JAK WYŻEJ
    NALEŻY JESZCZE RAZ ZAPŁACIĆ PODATEK?

    Pytanie II: Czy umowa konwersji zobowiązań na udziały ma jakąś szczególną
    formę, i czy wymaga np. formy notarialnej, czy też wystarczy tylko pisemna?
    Pytanie III. W umowie Spółki mamy wpisane, że podniesienie kapitału do 500
    000 PLN (a co!! ;) ) nie stanowi zmiany umowy - nie musimy lecieć do
    notariusza?
    Pytanie IV: W jakim terminie (i czy w ogóle) należy zgłosić do KRS
    podniesienie kapitału?

    Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi na grupie lub na priv, wedle uznania
    ;)

    Podrawiam, i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    Krzysztof