  • 1. Data: 2006-01-28 18:59:54
    Temat: Uprawomocnienie wyroku - pytanie
    Od: "Slaw" <s...@i...pl>

    Witam

    Proszę o udzielenie porady. Czy wezwanie do zapłaty grzywny oznacza
    uprawomocnienie się wyroku ? Jeżeli tak to co może spowodować, że sprawa
    wraca znowu do Sądu, pomimo że wyrok zapadł. Mam taką przykrą sprawę, o
    której napisałem kilka postów wcześniej. W czerwcu dostałem wyrok w sprawie,
    w której pojawiłem sie jako osoba oskarżona o pomocnictwo. Cała sprawa
    dotyczyła zupełnie czego innego i innych osób ale z racji tego, że
    faktycznie nieświadomie w jakiś sposób pomogłem jednej osobie wpłynęła na
    to, iż wyłapałem grzywnę. Dokładnie to poddałem się dobrowolnie ukaraniu i
    Sąd to "przyklepał". Minęło od zapłaty grzywny pół roku i otrzymuję wezwanie
    na rozprawę główną w sprawie własnej. Domyślam się, że ktoś z innych osób
    wniósł apelację lub prokurator jednak, ponieważ wcześniej nie byłem wzywany
    wogóle do Sądu to nie wiem czy jest tak dokładnie. W numerze sprawy pojawiło
    się dodatkowe oznaczenie / AS. Proszę zatem o pomoc czy może być tak, że to
    nie o mnie chodzi ale Sąd badając sprawę wzywa wszystkich oskarżonych ? Czy
    może chcą mi jeszcze przywalić jak się tak szybko zgodziłem na dobrowolne
    poddanie (pomimo braku ewidentnych dowodów tylko poszlaki). Czy jeżeli wyrok
    się uprawomocnił i nie ma dodatkowych oskarżeń mogą mi go zmienić ?
    Nie piszcie tylko proszę, że jestem pała i mogłem się braonić bo nie mam na
    to ani siły ani psychiki, po prostu chciałem mieć to za sobą.

    Za wszelką pomoc dziękuję i sokri, że ponownie przynudzam o tej sprawie.

    Pozdrawiam Slawek

  • 2. Data: 2006-01-28 19:01:13
    Temat: Re: Uprawomocnienie wyroku - pytanie
    Od: "Slaw" <s...@i...pl>

    Przepraszam za monotonne używanie słowa "sprawa" - pisałem szybko i nie
    zauważyłem

    Pozdrawiam Slawek

  • 3. Data: 2006-01-28 19:08:26
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Slaw napisał(a):
    > Proszę o udzielenie porady. Czy wezwanie do zapłaty grzywny oznacza
    > uprawomocnienie się wyroku ?

    tak

> [...]
    > wogóle do Sądu to nie wiem czy jest tak dokładnie. W numerze sprawy pojawiło

    Gdzie było to oznaczenie? Bo to pewnie oznaczenie sędziego.

> [...]
    > Nie piszcie tylko proszę, że jestem pała i mogłem się braonić bo nie mam na
    > to ani siły ani psychiki, po prostu chciałem mieć to za sobą.

    Juz ktoś Ci napisał o co może chodzić i poradził - idź do sądu to się
    dowiesz.

    KG

  • 4. Data: 2006-01-28 19:10:09
    Od: "Slaw" <s...@i...pl>

    Dzięki

    Ogólnie trzęsę dupskiem i dla tego pytam, już myślałem że było minęło czas
    zapomnieć - przykre doświadczenie, kupa nerwów, stresu i innych konsekwencji
    ufności = głupoty.

    Pozdrawiam Slawek