  • 1. Data: 2003-03-06 08:42:57
    Temat: słupy energet. na posesji
    Od: "hill" <h...@x...wp.pl>

    Salute!
    W roku 1992 Zakład Energetyczny stawiał słupy w naszej wiosce, od każdego z
    właścicieli musieli uzyskać zgodę na na umieszczenie słupa na działce ja
    również takiej zgody udzieliłem. W roku 1998 w wyniku sąsiedzkich zatargów o
    przysłowiową" miedzę" nastąpiły pomiary geodezyjne, po których ku mojemu
    zdumieniu okazało się, iż ma działka jest jeszcze raz większa niż myślałem,
    że jest i wyszło na to, że mama jeszcze jeden słup na działce,na którego
    postawienie zgody już nie wyrażałem (a do tego jeszcze dwie skrzyneczki
    należące do TP.SA).
    Czy jest szansa na to, że ZE będzie musiał mi zrekompensować cale to
    zamieszanie?

    --
    h...@x...wp.pl

  • 2. Data: 2003-03-06 16:23:03
    Temat: Odp: słupy energet. na posesji
    Od: "mar" <m...@o...pl>

    >podobne problemy byly poruszne, poszukaj w wyszukiwarce a oprócz tego
    polecam artykuł:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_020411/p
    rawo/prawo_a_8.html

  • 3. Data: 2003-03-06 19:04:38
    Temat: Re: słupy energet. na posesji
    Od: ".:JaTy:." <J...@a...pl>

> [...]

    myślałem,
    | że jest i wyszło na to, że mama jeszcze jeden słup na działce,

    a gdzie to się działo? - chciałbym mieć działkę a nie mam "kasy" -
    bo pierwszy raz słyszę aby w wyniku samych pomiarów
    stać się właścicielem nieruchomości (sic!) -
    a mówią, że od przybytku głowa nie boli a tu czytam, że jednak boli

    _..:JaTy:.._
    z m. Kraka

  • 4. Data: 2003-03-06 20:24:28
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "mar" <m...@o...pl> napisał w wiadomooeci
    > polecam artykuł:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_020411/p
    rawo/prawo_a_8.html

    Jestem przekonany, że w drugiej instancji wyrok nie utrzyma się.
    Poza tym telefon to nie energetyka.
    Za sam słup nic nie uzyskasz a jedynie za zmniejszenie sie wartooeci
    nieruchomooeci,
    o ile nastąpiło. Ciężar dowodu po Twojej stronie.
    Co do zgody - energetyka to cel publiczny i
    nawet bez twej zgody słup można postawić.
    pzdr,
    JarekM

  • 5. Data: 2003-03-06 21:23:53
    Od: "hill" <h...@x...wp.pl>

> [...]
    > o ile nastąpiło. Ciężar dowodu po Twojej stronie.
    > Co do zgody - energetyka to cel publiczny i
    > nawet bez twej zgody słup można postawić.

    Noo przyjacielu sądze,ze sie mylisz skończyły się czasy, że zasłaniając się
    "celem publicznym " można komuś postawić na środku obejścia
    kilkunastometrowy kawał żelastwa nie pytając go o zdanie. To se ne wrati !
    My friend.

    --
    h...@x...wp.pl

  • 6. Data: 2003-03-06 21:31:28
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    "Jarosław Matejczuk" napisał(a):

> [...]
    > o ile nastšpiło. Ciężar dowodu po Twojej stronie.
    > Co do zgody - energetyka to cel publiczny i
    > nawet bez twej zgody słup można postawić.

    Slup moze i tak a jak jest ze slupem na ktorym jets transformator?
    Rajmund

  • 7. Data: 2003-03-07 07:15:37
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    > "celem publicznym " można komuś postawić na środku obejścia
    > kilkunastometrowy kawał żelastwa nie pytając go o zdanie. To se ne wrati !

    Przykro mi ale poczytaj sobie ustawę o gosp. nieruchomościami
    ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia wywłaszczeń i czasowego
    zajmowania nieruchomości. art. 124 ust. 1
    Naprawde przykro mi ale nie masz racji.
    Dotyczy to i słupa i transformatora i wielkiiej konstrukcji stalowej
    w przypadku linii wysokiego napiecie.
    Zależy jakie kto ma szczęście.

    pozdrawiam,
    JarekM

  • 8. Data: 2003-03-07 08:17:36
    Od: "hill" <h...@x...wp.pl>

    --

> [...]
    > Naprawde przykro mi ale nie masz racji.
    > Dotyczy to i słupa i transformatora i wielkiiej konstrukcji stalowej

    Mimo tego uważam, że nie takie proste jest wejście komuś na działkę,
    przykład: w pobliskim mieście (Głogów) jest prawie na ukończeniu obwodnica,
    która ułatwiłaby życie wszystkim mieszkańcom ponieważ rozładowałaby tłok na
    ulicach (ciężarówki nie musiałyby przeciskać się przez centrum miasta) do
    jej ukończenia brakuje dosłownie kilkuset metrów. I co? I nic, pewna pani za
    zalaniem asfaltem jej "pomidorków" zażyczyła sobie bodajże 300 tys. złotych
    no i obwodnicy nie ma od kilku lat. A sprawa zalega w sądach. włodarze
    miasta na początku buńczucznie zapowiadający wywłaszczenie tej pani teraz
    jakby trochę przycichli i szukają możliwości dogadania się z nią.
    Z uszanowaniem.

    --
    h...@x...wp.pl

  • 9. Data: 2003-03-07 08:34:40
    Od: "hill" <h...@x...wp.pl>

    Użytkownik ".:JaTy:." <J...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stać się właścicielem nieruchomości (sic!) -
    > a mówią, że od przybytku głowa nie boli a tu czytam, że jednak boli

    Włścicielem dzialki stałem sie po jej kupieniu, panie kolego oraz po
    dokonaniu wpisów w księdze wieczystej, więc ironia jakby nie na miejscu. The
    point is , iż po sześciu latach okazało się, że działka faktycznie jest o
    połowę większa a ziemia, która miała należeć do Urzędu Gminy jest moja. I w
    ten sposób mam na swej działce :
    -połowę basenu przeciwpożarowego
    -słup energetyczny
    -skrzynkę TP SA
    -przystanek autobusowy.
    Zdrowie!
    --
    h...@x...wp.pl

  • 10. Data: 2003-03-07 14:11:51
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    > miasta na początku buńczucznie zapowiadający wywłaszczenie tej pani teraz
    > jakby trochę przycichli i szukają możliwości dogadania się z nią.

    Zwróc uwagę na różnice pomiędzy wywłaszczeniem i słusznym
    odszkodowaniem, co może być przedmiotem sporu
    przed sądem i trawać kilka lat
    a prostą w mierę decyzja starosty na podstawie
    art. 124.1 UGN zezwalającą na przeprowadzenie linii
    energetycznej przez Twoja działke w wypadku gdy
    Ty nie wyrażasz na to zgody. Warunkiem tego jest przeprowadzenie
    rokowań z właścicielem ale to zwykle kwestia 1-2 miesięcy maksymalnie.
    Potem decyzja i po uprawomocnieniu budowa.
    Naprawde istnienie celu publicznego jest faktem pod każda szerokościa
    i długością geograficzną.
    Dlatego tez mniemam, że coś jest nie tak z tym przystankiem na Twojej
    działce.
    To raczej musi byc w pasie drogowym, czyli na tertenie drogi publicznej.
    więc albo był jakis podział nieruchomości albo masz rośzczenie o taki
    podział i stosowne odszkodowanie.
    pzdr,
    JarekM