  • 11. Data: 2003-03-08 06:36:29
    Temat: Re: słupy energet. na posesji
    Od: "hill" <h...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    news:4CC40F9F423ADA44B33E2E6448A20921458087@jplwant0
    03.jasien.net...

    > Zwróc uwagę na różnice pomiędzy wywłaszczeniem i słusznym
    > odszkodowaniem, co może być przedmiotem sporu
    > przed sądem i trawać kilka lat
    > a prostą w mierę decyzja starosty na podstawie
    > art. 124.1 UGN zezwalającą na przeprowadzenie linii
    > energetycznej przez Twoja działke w wypadku gdy
    > Ty nie wyrażasz na to zgody. Warunkiem tego jest przeprowadzenie
    > rokowań z właścicielem ale to zwykle kwestia 1-2 miesięcy maksymalnie.

    No właśnie, jak kolega szanowny nadmienił: "warunkiem jest przeprowadzenie
    rokowań..." w moim przypadku o żadnych rokowaniach mowy nie ma ponieważ nikt
    ze mną niczego nie uzgadniał. Dlaczego? Ano podejrzewam dlatego, że organ
    wydający decyzję zezwalającą na postawienie słupa kierował się błędną
    dokumentacją geodezyjną, gdzie ów kawałek ziemii był własnością gminy co jak
    się z biegiem czasu okazało mijało się z realiami.
    Jeśli chodzi o przystanek autobusowy to on jak najbardziej znajdował się na
    mojej działce o czym świadczy fakt że kiedy go niedawno remontowano to Urząd
    Gminy zwrócił się do mnie z zapytaniem czy nie odsprzedałbym im tego kawałka
    ziemi. Ja zgodziłem się tylko na dzierżawę. Wymowne, prawda?
    Wracając do słupa energetycznego i skrzyneczek TP SA. A co będzie jeśli
    ogrodzę teren, wypuszczę stado rotwailerów i w razie awarii na słupie lub w
    sieci telekomunikacyjnej zabronie wstępu na posesję bo właśnie obsiałem
    działkę bajecznie drogą odmianą storczyka i w ramach rekompensaty zażyczę
    sobie 10 tys. dolarów :)))

    --
    h...@x...wp.pl

  • 12. Data: 2003-03-08 09:57:03
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

> [...]
    jak
    > się z biegiem czasu okazało mijało się z realiami.

    Nieprzeprowadzenie rokowań jest faktem nieodwracalnym nie powodującym
    żadnych Twoich uprawnień, tak uważam.

> [...]
    kawałka
    > ziemi. Ja zgodziłem się tylko na dzierżawę. Wymowne, prawda?

    No to masz negocjacje z głowy.
    Teraz czekaj na wywłaszczenie, to tak w skrócie.
    Tak nie musi być ale może być.

> [...]
    > sieci telekomunikacyjnej zabronie wstępu na posesję bo właśnie obsiałem
    > działkę bajecznie drogą odmianą storczyka i w ramach rekompensaty zażyczę

    W Polsce raczej podawaj kwoty w złotówkach.
    Nie rekompensata ale odszkodowanie.
    Nie masz prawa odmówić dostępu. Odszkodowania też nie otrzymsz, bo
    łatwo da sie wykazać, że Twoje działanie nie wynikało tylko
    z zasad prawidłowej gospodarki ale miało wyłącznie taki cel
    aby maksymalizować ew. odszkodowanie.
    Poza tym dostęp do słupa nie musi powodować
    szkód na terenie Twojej nieruchomości.
    Zwróć uwagę, że możesz rozporządzać swoim prawem tylko w
    granicach jego przeznaczenia. Twoje prawa są ograniczone
    zasadami współżycia społecznego, ustawami w tym konstytucją
    oraz faktem wystepowania praw innych osób.
    Prawo własności nie jest nieograniczone, na szczęście.
    pzdr,
    JarekM

  • 13. Data: 2003-03-08 11:17:55
    Od: "hill" <h...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> napisał w
    wiadomości
    03.jasien.net...

    > No to masz negocjacje z głowy.
    > Teraz czekaj na wywłaszczenie, to tak w skrócie.
    > Tak nie musi być ale może być.

    Urzad Gminy podpisał już ze mną stosowną umowę na okres 3 lat. Tak, że ta
    sprawa zdaje sie być uregulowana.

> [...]
    > oraz faktem wystepowania praw innych osób.
    > Prawo własności nie jest nieograniczone, na szczęście.

    Kurcze! A co z moimi prawami konstytucyjnymi? Moją działkę naszpikowano
    wszelakimi "dobrami" bez jakiegokolwiek pozwolenia, niewątpliwie obniżono
    tym samym jej wartość. A wszystko to przez czyjes gapiostwo. Dlaczego nikt
    nie respektuje MOICH praw jako członka społeczeństwa?
    Czy Pan szanowny nie jest aby prawnikiem na garnuszku Energetyki lub TP SA
    :)))).
    I jeszcze jeden przykład, z tym weściem na działkę nie jest chyba tak hops
    hopsa- kiedy u znajomego KGHM Polska Miedź
    musiało wejść do obejścia aby dokonać naprawy kabli telefonicznych
    (wykopanie kilkumetrowego rowu na szerokość dosłownie łopaty) bez
    zająknięcia zapłacili 3 tys. zł. A to były nieużytki w szczerym polu, więc u
    mnie mogliby sobie wejść jak na swoje?

    P.S. jakaś sugestia cóż miałbym zrobić od czego zacząć jeślibym jednak nie
    chciał poddać sie bez walki, bo to głupio tak jakoś, no nie?

    Z serdecznymi pozdrowieniami za przemiła konwersację
    Robert "Hill" Ch.
    --
    h...@x...wp.pl