  • 1. Data: 2012-08-15 09:13:14
    Temat: "siła wyższa"
    Od: "Kowal" <m...@p...onet.pl>

    Znajomi planują zakup mieszkanai od dewelopera. Zaraz na początku umowy
    znajduje się coś takiego
    "Za siłę wyższą uważa się także zakaz dalszego prowadzenia robót wynikający
    z prawomocnego orzeczenia sądowego, administracyjnego lub pochodzących od
    kierownika budowy"

    Czy to normalny zapis w tego typu umowach?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-08-15 09:19:05
    Temat: Re: (OT) "siła wyższa"
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Kowal wrote:
> [...]
    > "Za siłę wyższą uważa się także zakaz dalszego prowadzenia robót
    > wynikający z prawomocnego orzeczenia sądowego, administracyjnego lub

    Powyższe to jakoś mi wygląda na "dupochron", a nie siłę wyższą.

    IMO, to nie jest zakup mieszkania, tylko zakup wirtualego wyobrazenia o
    mieszkaniu.

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 3. Data: 2012-08-15 13:55:22
    Temat: Re: "siła wyższa"
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kowal wrote:
> [...]
    > pochodzących od kierownika budowy"
    >
    > Czy to normalny zapis w tego typu umowach?

    nienormalny.

    zamiast kupowac trawke pod wirtualnym budynkime kupcie mieszkanie gdzie
    w zamian za kase dostaniecie akt notarialny i klucz a nie obietnice

  • 4. Data: 2012-08-15 14:23:56
    Od: "Kowal" <m...@p...onet.pl>

    > nienormalny.
    >
    > zamiast kupowac trawke pod wirtualnym budynkime kupcie mieszkanie gdzie w
    > zamian za kase dostaniecie akt notarialny i klucz a nie obietnice

    Fizycznie to budynek już stoi.

  • 5. Data: 2012-08-15 15:08:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Aug 2012, Kowal wrote:

    > Fizycznie to budynek już stoi.

    Ale prawnie to pewnie jest "budowa", a nie budynek.
    Dobrze mi wychodzi?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-08-15 16:25:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kowal wrote:

    > Fizycznie to budynek już stoi.

    to poczekaj az bedzie mial pozwolenie na uzytkowanie i kase wplaccie
    dopiero w momencie przekazania aktu wlasnosci.

    Albo wezcie jakas madra glowe, ktora wcisnie developerowi punkt do
    umowy, ze macie prawo odstapic od umowy bez podania powodu jesli akt
    notarialny przekazania wlasnosci nei zostanie bezwarunkowo sporzadzony
    do dnia xyz i zadne wylaczenia nie moga miec miejsca.

  • 7. Data: 2012-08-15 19:01:32
    Od: "Kowal" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przekazania wlasnosci nei zostanie bezwarunkowo sporzadzony do dnia xyz i

    Dzieki za rade.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-08-15 19:01:47
    Od: "Kowal" <m...@p...onet.pl>

    > Ale prawnie to pewnie jest "budowa", a nie budynek.
    > Dobrze mi wychodzi?

    Tak

  • 9. Data: 2012-08-15 19:52:46
    Od: "Kowal" <m...@p...onet.pl>

    Wlasnie dostałe cały tekst projektu aktu notarialnego.
    Gdyby ktoś z Was dał znać, które punkty są nie do przyjęcia będe wdzięczny.
    Swoją drogą wydaje mi się, że było to "pisane na kolanie" i ma na celu
    jedynie zabezpieczenie interesów Inwestora, zupełnie zlewając Kupującego.

    Link http://195.116.27.149/akt.pdf

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2012-08-15 20:50:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kowal wrote:
> [...]
    > Swoją drogą wydaje mi się, że było to "pisane na kolanie" i ma na celu
    > jedynie zabezpieczenie interesów Inwestora, zupełnie zlewając Kupującego.

    zanies to komus do poczytania
    ja bym tego nie podpisal, same niewiadome.