  • 1. Data: 2012-08-14 14:59:42
    Temat: towar którego nie ma
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Zakupiłem kilka rzeczy u jednego sprzedawcy na różnych aukcjach. Okazuje
    się, że sprzedawca nie jest w stanie dostarczyć 60% zamówienia. Czy w
    takim wypadku mogę odstąpić od całego całego zamówienia czy też trzeba
    kupić te 40% i zgodnie z procedurą zwrócić do 10 dni?

    Krystian

  • 2. Data: 2012-08-14 15:04:11
    Temat: Re: towar którego nie ma
    Od: "Ronnei Currane" <R...@o...ru>

    >kupić te 40% i zgodnie z procedurą zwrócić do 10 dni?

    czy czytałaś Blondynko regulamin czy najpierw piszesz na grupe?

    Docent

  • 3. Data: 2012-08-14 15:06:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 sierpnia 2012 14:59:42 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:
    > Zakupi�em kilka rzeczy u jednego sprzedawcy na r�nych aukcjach. Okazuje
    >
    > si�, �e sprzedawca nie jest w stanie dostarczy� 60% zam�wienia. Czy w
    >
    > takim wypadku mog� odst�pi� od ca�ego ca�ego zam�wienia czy te�
    trzeba

    > kupi� te 40% i zgodnie z procedur� zwr�ci� do 10 dni?

    Najrosądniej dogadac się ze sprzedawcą. Jak będziesz bawił się w zwroty będziesz w
    plecy na kosztach wysyłki.

  • 4. Data: 2012-08-14 15:11:38
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Kris wrote:
    > Najrosądniej dogadac się ze sprzedawcą. Jak będziesz bawił się w zwroty będziesz w
    plecy na kosztach wysyłki.

    Dzięki za odpowiedź. Tak, tak właśnie wynika z procedury zwrotu i biorę
    to pod uwagę. Z korespondencji wnioskuję, że sprzedawca rozsądkiem nie
    grzeszy i zastanawiam się, czy prawnie nie ma takiej możliwości
    odstąpienia od zakupu jeśli nie może być zrealizowany w całości?

    Krystian

  • 5. Data: 2012-08-14 15:23:19
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-08-14 15:11, Krystek pisze:

> [...]
    > grzeszy i zastanawiam się, czy prawnie nie ma takiej możliwości
    > odstąpienia od zakupu jeśli nie może być zrealizowany w całości?

    Hm, a nie jest to kilka rozłącznych transakcji? :(
    "Zakupiłem kilka rzeczy u jednego sprzedawcy na różnych aukcjach."

    --
    spp

  • 6. Data: 2012-08-14 15:51:21
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    spp wrote:
    > Hm, a nie jest to kilka rozłącznych transakcji? :(
    > "Zakupiłem kilka rzeczy u jednego sprzedawcy na różnych aukcjach."

    No jest, napisałem o tym. Ale faktura ma być jedna, była jedna zapłata,
    opłata za spedycję też jedna. Towary są "powiązane" w sensie, że nie
    byłoby sensu dla mnie kupować jednego towaru jak nie ma dwóch
    pozostałych. Kupując towar byłem przekonany, że są na stanie.

    Wiadomo, że mogę zwrócić do 10 dni, ale czy można jakoś ładnie prawnie
    uzasadnić aby uniknąć tej procedury i jednocześnie przyczynić się do
    przekonania sprzedawcy, że nie ma sensu jej wdrażać w życie?

    Krystian

  • 7. Data: 2012-08-14 16:04:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@u...pl> napisał w wiadomości
    .com...

> [...]
    > uzasadnić aby uniknąć tej procedury i jednocześnie przyczynić się do
    > przekonania sprzedawcy, że nie ma sensu jej wdrażać w życie?

    Przyjmując, ze to jedno zamówienie, to sprzedający niewywiązuje sie z
    umowy. W ostateczności, skoro wystawił towar, którego nie ma, to jeszcze
    można spostrzec w kierunku oszustwa.

  • 8. Data: 2012-08-14 16:12:15
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    W dniu 2012-08-14 14:59, Krystek pisze:
> [...]
    > takim wypadku mogę odstąpić od całego całego zamówienia czy też trzeba
    > kupić te 40% i zgodnie z procedurą zwrócić do 10 dni?

    Ale, żeby odstąpić od umowy zawartej na odległość nie musisz towaru
    otrzymać.
    Poprostu rezygnujesz, informujesz o tym drugą stronę i koniec.

    mp.

  • 9. Data: 2012-08-14 16:57:12
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Michał Pysz:
    > Ale, żeby odstąpić od umowy zawartej na odległość nie musisz towaru
    > otrzymać.
    > Po prostu rezygnujesz, informujesz o tym drugą stronę i koniec.

    Byłaby to najlepsza opcja. Czy mógłbyś podać jakieś podstawy bo niestety
    znajduję artykuły tylko o tym 10 dniowym okresie odstapienia?

    Krystian

  • 10. Data: 2012-08-14 17:12:34
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    W dniu 2012-08-14 16:57, Krystek pisze:
    > Michał Pysz:
    >
    > Byłaby to najlepsza opcja. Czy mógłbyś podać jakieś podstawy bo niestety
    > znajduję artykuły tylko o tym 10 dniowym okresie odstapienia?
    >
    > Krystian

    No właśnie to jest to odstąpienie od umowy.
    Można odstąpić i tyle, nie ma warunku, że by odstąpić przedmiot trzeba
    otrzymać.

    mp.