  • 1. Data: 2012-08-14 13:10:20
    Temat: PlusGSM + dobry kolega = komornik
    Od: "Q" <n...@s...org>

    Pare lat temu koledze znajomego nie chcieli dac nr na abonament
    (w PlusGSM) i nie chcieli powiedziec "dlaczego?".
    Znajomy wzial wiec abonament kolegi na siebie,
    planujac w blizej nieokreslonej przyszlosci cesje.

    Mimo, ze nr/abo byl na mojego znajomego,
    to rachunki przychodzily na adres i nazwisko owego kolegi.
    Przez kilka lat (4-5?) wszystko bylo ok
    i chyba jakos zapomnieli o cesji.

    Pare dni temu do mojego znajomego puka komornik z pismem na ok. 2100zl
    (600zl zalegle rachunki + 1500zl za zerwanie umowy przez PlusGSM).
    Okazalo sie, ze pare miesiecy temu ow kolega
    nic nikomu nie mowiac przestal oplacac rachunki.

    Czy jest jakas szansa aby (uzywajac wylacznie srodkow prawniczych :)
    odzyskac kase od owego kolegi, tzn. przeniesc to zobowiazanie na niego?

  • 2. Data: 2012-08-14 13:39:42
    Temat: Re: PlusGSM + dobry kolega = komornik
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Q pisze:

    > Czy jest jakas szansa aby (uzywajac wylacznie srodkow prawniczych :)
    > odzyskac kase od owego kolegi, tzn. przeniesc to zobowiazanie na niego?

    Hehehe - dbore - "przeniesc to zobowiazanie na niego" :)

    Trzeba grzeczniutko Plusowi ZAPLACIC a potem sie sadzic z kolega. A
    potem zmadrzec. Nawqet, jesli sie od kolegi nie odzyska juz tych
    pieniedzy, to 2100 zl nie jest zbyt wygorowana cena za oduczenei sie
    glupoty.

    Niektorzy podzyrowali "kolegom" wysokie kredyty i ich nauka kosztuje po
    kilkadziesiast tysiecy a czasami jeszcze wiecej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2012-08-14 13:42:37
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Q pisze:

    > Mimo, ze nr/abo byl na mojego znajomego,
    > to rachunki przychodzily na adres i nazwisko owego kolegi.
    > Przez kilka lat (4-5?) wszystko bylo ok
    > i chyba jakos zapomnieli o cesji.

    To nie moglo byc 4-5 lat - az tak dlugich umow terminowych nie ma, zeby
    po zerwaniu kara sie jeszcze nalezala.
    Chyba, ze "kolega", podajac sie za wlasciciela abonamentu przedluzyl
    umowe. A wtedy to juz sprawa karna - ale zaplacic Plusowi i tak trzeba.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2012-08-14 13:42:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-14 13:39, SDD pisze:

    > Niektorzy podzyrowali "kolegom" wysokie kredyty i ich nauka kosztuje po
    > kilkadziesiast tysiecy a czasami jeszcze wiecej.

    Istotną różnicą w żyrowaniu jest fakt, że po spłacie za pożyczkobiorcę,
    z mocy prawa mamy możliwość dochodzenia od niego roszczenia.

    W przypadku tutaj opisanym, o takich ewentualnych rozliczeniach należy
    pamiętać przed daniem karty SIM "koledze". Odpowiedni weksel in blanco i
    umowa może skutecznie umożliwić dochodzenie takich roszczeń w przyszłości ;)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-08-14 13:43:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-14 13:42, SDD pisze:
    > Chyba, ze "kolega", podajac sie za wlasciciela abonamentu przedluzyl
    > umowe. A wtedy to juz sprawa karna - ale zaplacic Plusowi i tak trzeba.

    No nie, jeśli kolega "podał się" za abonenta, to skutecznie przedłużyć
    umowy nie mógł, zatem kara jest naliczona nieprawidłowo.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-08-14 13:46:54
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > pamiętać przed daniem karty SIM "koledze". Odpowiedni weksel in blanco i
    > umowa może skutecznie umożliwić dochodzenie takich roszczeń w

    Przy zyrowaniu jeszcze tez jest taka roznica, ze bank zna i
    kredytobiorce i zyranta. Tu Plus o istnieniu "kolegi" wogole nie ma pojecia.

    Ale w sytuacji opisywanej to jest bez znaczenia, bo weksla nie ma a w
    czasie sie nie cofnie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2012-08-14 13:48:04
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Liwiusz pisze:

    > No nie, jeśli kolega "podał się" za abonenta, to skutecznie przedłużyć
    > umowy nie mógł, zatem kara jest naliczona nieprawidłowo.

    No tak, czyli wychodzi na to, ze 1500 zl mozna uratowac :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2012-08-14 13:51:21
    Od: "Q" <n...@s...org>

> [...]
    > Chyba, ze "kolega", podajac sie za wlasciciela abonamentu przedluzyl
    > umowe. A wtedy to juz sprawa karna - ale zaplacic Plusowi i tak trzeba.

    Znajomy z 2-3 razy przedluzal umowe (o 2 lata?),
    tzn. byl z 2-3 razy w salonie Plusa z owym kolega.
    Co 2 lata odnawiali umowe, wiec to moglo byc
    nawet i ponad 5 lat (dlaczego cesji nie zrobili? -nie wiem).
    Tak czy siak Plusowi ow kolega ponieka znany byl -
    - na jego adres i nazwisko przychodzily rachunki
    i razem odwiedzali salony Plusa :).

  • 9. Data: 2012-08-14 13:53:32
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Trzeba grzeczniutko Plusowi ZAPLACIC a potem sie sadzic z kolega. A

    Rozumiem, ze zaplacic sam musi - ok,
    ale czy jest jakas szansa, zeby przed sadem wygrac sprawe?

    Jedyne slady "kolegi" to to, ze na jego nazwisko i adres przychodzily
    rachunki,
    odwiedzali razem salony Plusa przy podpisywaniu umow i chyba to wszystko :/

  • 10. Data: 2012-08-14 13:57:49
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Ale w sytuacji opisywanej to jest bez znaczenia, bo weksla nie ma a w
    > czasie sie nie cofnie.

    Wlasnie - a gdyby dogadal sie z tym kolega (choc watpie w to)
    i podpisaliby ten weksel z data wstecz,
    to czy znajomy moglby komornikowi wreczyc ten weksel zamiast gotowki?
    (inaczej to bez sesnu :)

    PS
    Tez mialem kiedys przygode z "kolega"-
    - kupilem auto od kumpla (dluga historia).
    Moze nie bylo to jakis tam bliski kumpel,
    ale znalem go od lat i tak z dwa razy na rok widywalem.
    Moja nauczka kosztowala jakies 2k pln
    i rowniez uwazam, ze to i tak malo :).