  • 1. Data: 2012-08-14 21:49:23
    Temat: Pozew od stowarzyszenia ,,Executio Iuris
    Od: Mentor <m...@g...pl>

    Przeciwko niewielkiemu e-sklepowi stowarzyszenie ,,Executio Iuris"
    wystosowało pozew o Uznanie Postanowienia Wzorca Umowy Za Niedozwolony.

    W pozwie pełnomocnik stowarzyszenia wnosi, że jeden z punktów regulaminu
    w poniższym brzmieniu jest niedozwolony:
    ,,Firma XYZ dokłada wszelkich starań, aby opisy i dane techniczne
    umieszczonych w sklepie produktów były zgodne z rzeczywistością. Nie
    ponosimy jednak odpowiedzialności za błędne podanie parametrów i
    właściwości towaru, lub nagłą ich zmianę przez jego producenta.
    Niemniej, w każdym przypadku, gdy dane (w tym opisy i dane techniczne
    produktów) prezentowane na witrynie sklepu w dniu złożenia przez
    konsumenta zamówienia niepokrywany by się z rzeczywistością, w ciągu 10
    dni od daty zakupu ma on prawo odstąpienia od umowy bez podawania
    przyczyn, zgodnie z przepisami o odstąpieniu od umowy zawartej na
    odległość."
    Pełnomocnik ten podnosi, że: ,,przedmiotowe postanowienie nakłada na
    konsumenta obowiązek zwrotu towaru niezgodnego z umową na własny koszt -
    tym samym naruszając dobre obyczaje i interes ekonomiczny konsumenta."

    Moim zdaniem nie można na podstawie tego punktu wywodzić, że sklep
    domaga się od konsumenta, aby zwrócił niezgodne z zamówieniem przedmioty
    na swój koszt. Zwłaszcza, że w tym samym regulaminie cztery punkty wyżej
    jest punkt o brzmieniu:
    ,,W przypadku niezgodności towaru z umową reklamowany towar wraz z pismem
    określającym rodzaj niezgodności oraz oczekiwania dotyczące sposobu
    realizacji naszych zobowiązań, należy odesłać na koszt firmy XYZ na
    adres siedziby XYZ".

    Czy ktoś z bardziej doświadczonych grupowiczów mógłby wyrazić swoją
    opinie w tym temacie? Czy rzeczywiście mogą coś ugrać, w końcu tak ja
    napisałem wyżej w regulaminie jest wyraźnie napisane, że zwrot w tym
    przypadku jest na koszt sklepu?

  • 2. Data: 2012-08-14 21:59:55
    Temat: Re: Pozew od stowarzyszenia ,,Executio Iuris
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.08.2012 21:49, Mentor pisze:
    > Przeciwko niewielkiemu e-sklepowi stowarzyszenie ,,Executio Iuris"
    > wystosowało pozew o Uznanie Postanowienia Wzorca Umowy Za Niedozwolony.

    Przypuszczam, że to jacyś naciągacze.

    Co to za pozew o uznanie wzorca umowy za niedozwolony?

    Kto jest stroną wzorca umowy??

  • 3. Data: 2012-08-14 22:09:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-14, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > Przypuszczam, że to jacyś naciągacze.

    I masz rację.

    https://www.google.pl/search?q=Executio+Iuris

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2012-08-14 22:28:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.08.2012 22:09, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2012-08-14, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > I masz rację.

    > https://www.google.pl/search?q=Executio+Iuris

    Szantaż jest nielegalny.

    Co więcej Art. 5 KC wyraźnie mówi, że bezprawne jest wykorzystywanie
    prawa sprzecznie z jego przeznaczeniem - przeznaczeniem przepisów o
    ochronie praw konsumentów jest ochrona praw konsumentów, a nie łatwy
    zarobek dla pasożytów.

    Swoją drogą ciekaw jestem, czy już się parę osób zebrało spuścić
    wpierdol temu "radcy" czy też dopiero go to czeka... Wyjątkowa gnida (za
    przeproszeniem tych pokrytych chityną krwiopijców).

  • 5. Data: 2012-08-14 22:37:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mentor wrote:
> [...]
    > opinie w tym temacie? Czy rzeczywiście mogą coś ugrać, w końcu tak ja
    > napisałem wyżej w regulaminie jest wyraźnie napisane, że zwrot w tym

    generalnie akurat to oni sobie moga, ale jak ci sie UOKIK przyczepi to
    przegrasz, bo faktycznie maja racje.
    Co konsumenta obchodzi, ze firm XYZ doklada wszelkich staran ale jej
    nie wychodzi. Jak najbardziej ponosicie odpowiedzialnos za bledne
    parametry i wlasciwosci towaru jak i za to ze producent je zmienil.
    To wy sprzedajecie towar i macie wiedziec co sprzedajecie.

    To ze potem mozna cos odeslac na koszt sklepu juz jest nieistotne.

  • 6. Data: 2012-08-14 22:50:06
    Od: mentore <m...@g...pl>

    W dniu 2012-08-14 22:37, witek pisze:

> [...]
    > To wy sprzedajecie towar i macie wiedziec co sprzedajecie.
    >
    > To ze potem mozna cos odeslac na koszt sklepu juz jest nieistotne.

    Masz rację ale oni właśnie podnoszą tylko i wyłącznie sprawę kosztów
    które zostały uregulowane w innym punkcje tego samego regulaminu,
    a nie odpowiedzialności za ew. błędny opis przedmiotu.
    Przy okazji regulamin został już skrzętnie przeglądnięty i poprawiony
    według wytycznych UOKIK.

  • 7. Data: 2012-08-14 22:53:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mentore wrote:

> [...]
    > a nie odpowiedzialności za ew. błędny opis przedmiotu.
    > Przy okazji regulamin został już skrzętnie przeglądnięty i poprawiony

    olac
    albo poradzic sie kogos madrego czy w ogole odpowiadac.
    moim zdaniem oni w ogole nie sa od tego i nie wiem na co w sadzie
    mogliby sie powolywac.
    A czego w ogole oni chca po za faktem zwrocenia uwagi, ze cos
    ewentualnie jest niezgodne z ustawa?

  • 8. Data: 2012-08-14 23:13:37
    Od: mentore <m...@g...pl>

> [...]
    > mogliby sie powolywac.
    > A czego w ogole oni chca po za faktem zwrocenia uwagi, ze cos

    Pełnomocnik Stowarzyszenia ,,Executio Iuris" domaga się 720zł zastępstwa
    procesowego. Natomiast samo stowarzyszenie niczego po za uznaniem punktu
    za niezgodny.

  • 9. Data: 2012-08-14 23:33:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mentore wrote:

    > Pełnomocnik Stowarzyszenia ,,Executio Iuris" domaga się 720zł zastępstwa
    > procesowego. Natomiast samo stowarzyszenie niczego po za uznaniem punktu
    > za niezgodny.

    na drzewo.
    ewentualnie do prokuratury

  • 10. Data: 2012-08-14 23:34:43
    Temat: Re: (OT)Pozew od stowarzyszenia ,,Executio Iuris
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    mentore wrote:
> [...]
    (ciap)
    > Przy okazji regulamin został już skrzętnie przeglądnięty i poprawiony
    > według wytycznych UOKIK.

    Tak przy okazji, z czego wynika konieczność "mania" przez sklep internetowy
    siakiegoś regulaminu?

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org