  • 1. Data: 2005-02-09 15:12:49
    Temat: serwis mailingowy a prawo
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    witam.
    potrzebuje (na razie ogolnej) porady na temat ogolnie pojetej reklamy
    internetowej.

    planuje stworzyc serwis, ktory umozliwialby przeprowadzanie kampanii
    reklamowych przez internet. zaden spam - klient dostarcza, w zalozeniu
    legalna, baze adresow e-mail, zawartosc maila. potem moze monitorowac
    przebiek kampanii, kto otworzyl, kto przeczytal, kto skorzystal itd itd.

    wszystko ok, jednak co w przypadku gdy dostarczona przez klienta baza
    adresow bedzie pochodzila ze "zrodel wiadomych" ?
    jak zabezpieczyc sie przed odpowiedzialnoscia? oczywiscie przed
    uruchomieniem uslugi caloscia zajmie sie prawnik, jednak teraz chcialbym
    poznac opinie na ten temat.

    --
    pwl.

  • 2. Data: 2005-02-09 15:14:44
    Temat: Re: serwis mailingowy a prawo
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik pawel napisał:
> [...]
    > jak zabezpieczyc sie przed odpowiedzialnoscia? oczywiscie przed
    > uruchomieniem uslugi caloscia zajmie sie prawnik, jednak teraz chcialbym

    Wprowadzić taki zapis: "wszystko ma być legalne", czyli klient
    (dostarczający bazę) musi potwierdzić jej legalność pod rygorem
    odpowiedzialności karnej (że posiada zezwolenie od WSZYSKICH do
    "SPAMU"),etc.
    A jak to napisać?: niech się wypowie prawnik!
    pozdr

    PS.
    Chyba klapa będzie...

  • 3. Data: 2005-02-09 15:22:28
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    PINTO wrote:

    > A jak to napisać?: niech się wypowie prawnik!

    na to licze, zreszta tak jak napisalem. regulamiy, umowy itd itd i tak
    napisze ktos kto sie na tym zna (a my zaplacimy:D) ;)

    > Chyba klapa będzie...

    dlaczego?
    rozsylamy newsletter do "kilku" osob, ktore tego chca, jednak teraz nie
    mamy nad nim kontroli (tzn jaki jest odzew takiego newslettera).

    skoro musimy napisac cos dla siebie - mozemy niewielkim nakladem sil
    rozszerzyc program na klientow zewnetrznych...

    --
    pwl.

  • 4. Data: 2005-02-09 15:27:52
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik pawel napisał:

> [...]
    >
    > skoro musimy napisac cos dla siebie - mozemy niewielkim nakladem sil
    > rozszerzyc program na klientow zewnetrznych...

    No pięknie!. Teraz jest trochę jaśniej. W takim razie (minimalizując
    koszta) faktycznie MOŻE, ale to MOŻE, się uda kogoś namówić na tego typu
    "reklamy".
    Tylko nie rozumiem: Po co by miał Wam (lub komu kolwiek) udostępniać
    własną baze?? Sam nie może "powysyłać"???

  • 5. Data: 2005-02-09 15:39:27
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    PINTO wrote:

> [...]
    > Tylko nie rozumiem: Po co by miał Wam (lub komu kolwiek) udostępniać
    > własną baze?? Sam nie może "powysyłać"???

    koszt wyslania takiego mailingu bedzie duzo nizszy niz napisanie systemu
    monitorujacego co z danym mailem sie dzieje, prowadzenia statystyk z
    jakiego sprzetu korzysta uzytkownik, czy czyta html czy tylko tekst, czy
    otworzyl obrazki, na jakie linki kliknal, po jakim czasie itd itd itd...
    jezeli chcesz prowadzic newsletter z prawdziwego zdarzenia (a nie tylko
    gromadzic adresy przy okazji dzialania jakiegos tam serwisu), to jednak
    takiego wlasnie systemu potrzeba.

    a udostepnianie bazy? swego czasu, dla sprawdzenia zabezpieczen roznych
    serwisow, wydarlem jednej nocy kilkaset tysiecy adresow e-mail... nawet
    udalo sie skategoryzowac uzytkownikow (wiek, zainteresowania, region
    zamieszkania). ale co z tego - jeszcze na glowe nie upadlem zeby taka baze:
    1. wykorzystac
    2. sprzedac
    3. chocby przechowywac - wyslalem maila administratorom serwisow, zeby
    cos z tym zrobili i o sprawie zapomnialem...

    tak wiec, skoro zdobycie bazy adresowej wymaga jedynie odrobine wiedzy,
    to nie jest to argument przeciwko...

    --
    pwl.

  • 6. Data: 2005-02-09 17:19:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pawel" <p...@m...ukradli.spamerzy.pl> napisał w wiadomości

    Najlepszym sposobem jest takie przyjęcie listy mailingowej od zleceniodawcy,
    by ten się jej nie mógł wyprzeć. Metoda dowolna, od podpisu elektronicznego
    listy poprzez wydrukowanie na kartce i zaparafowanie stron aż do uzyskania
    oświadczenia co do każdego dresu z osobna. Wówczas Ty wykonujesz usługę
    rozesłania tego i jesteś kryty.

    Natomiast cokolwiek niepokojąca jest dalsza część Twojego postu. Zbieranie
    informacji co ktoś ogląda i z jakiego sprzętu korzysta z tego co mi się,
    wydaje wymaga uruchomienia jakiś procesów na komputerze klienta. Zakładając,
    że czynisz to bez jego zgody. Jeśli tak, to zaczyna to podpadać pod art. 267
    kk, a i często art. 296a kk, bo z reguły choćby na chwilę zapycha samo
    łącze. O ile przepis sam w sobie jest generalnie obecnie martwy i chyba
    jeszcze nikomu się nie chciało czegoś takiego ścigać (a jest to wnioskowe),
    to oferowanie takich usług jest moim zdaniem lekkim przegięciem i szukaniem
    sobie kłopotów.

  • 7. Data: 2005-02-09 19:26:04
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > to oferowanie takich usług jest moim zdaniem lekkim przegięciem i szukaniem

    zaciekawiles mnie w/w stwierdzeniem.
    nie wiem na ile technicznie znasz sie na www (html) ale sprobujmy:
    wystarczy do linku do zdjecia (zakladajac ze e-mail bedzie zawierac
    zdjecia) dokleic unikalny identyfikator (z reguly 32 cyfrowy losowy ciag
    znakow). mozna w ten sposob okreslic wszystko czego potrzebujemy - czy
    uzytkownik otworzyl mail'a w formacie html, kiedy, na czym, czy doczytal
    do konca (a bardziej dokladnie - czy doczekal az cala grafika sie
    zaladuje). czy sa to informacje poufne ktorych nie moge pobierac?

    nie sa uruchamiane przy tym zadne programy. nie sa wysylane zadne dane
    uzytkownika. fizycznie nie ma zadnego transferu danych w kierunku
    uzytkownik -> serwer.

    to ma dzialac na zasadzie statystyk stron www. takie statystyki oferuje
    kazdy provider (daje takze adresy IP osob ktore laczyly sie z dana
    strona), strony typu ranking.pl itd.

    czy zatem to co napisalem powyzej wymaga jakis krokow prawnych? jezeli
    tak to na jakiej zasadzie dzialaja serwisy typu ranking.pl oraz
    providerzy? czy wystarczy podanie uzytkownikowi informacji o polityce
    prywatnosci ?

    dzieki za odpowiedzi.

    --
    pawel

  • 8. Data: 2005-02-09 19:58:09
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik pawel napisał:

    > nie sa uruchamiane przy tym zadne programy. nie sa wysylane zadne dane
    > uzytkownika. fizycznie nie ma zadnego transferu danych w kierunku
    > uzytkownik -> serwer.

    W sumie to juz wchodzimy na NTG, ale zapytam:
    Jak to zamierzasz dokonać bez transferu uzytkownik->server? Tę id o
    którym mówisz jakoś musi "wrócić" do serwera.
    Zróbmy tak. Podaj mi twój mail, ja wyślę mój i na ten mój wyślij jakiś
    SPAM a po paru minutach wyślij mi "status" twego wysłanego SPAMu.
    Rozumiemy się???
    Z tego co czytałem w twoich postach, po prostu powinieneś być dobrym
    hackerem. Zapraszam do udowodnienia.

  • 9. Data: 2005-02-09 20:13:30
    Od: "Artur Sokolowski (JNET)" <a...@j...net>

    Obawiam sie, ze mozesz sie latwo 'spalic' w ten sposob.

> [...]
    > legalna, baze adresow e-mail, zawartosc maila. potem moze monitorowac
    > przebiek kampanii, kto otworzyl, kto przeczytal, kto

    Wiecej na ten temat poczytasz w serwisie www.vagla.pl lub na
    http://nospam-pl.net/, ale odradzam korzystanie z baz, ktore nie sa
    weryfikowane lub weryfikowalne przez Ciebie.

> [...]
    > jak zabezpieczyc sie przed odpowiedzialnoscia? oczywiscie przed
    > uruchomieniem uslugi caloscia zajmie sie prawnik, jednak

    Vagla i No-Spam powiedza najwiecej na ten temat.
    Ja zas moge powiedziec, ze odradzam. Szkoda spalic sobie nazwisko,
    firme, operatora i co tam jeszcze pozostalo.

    A.

  • 10. Data: 2005-02-09 20:42:09
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    PINTO wrote:

> [...]
    > Zróbmy tak. Podaj mi twój mail, ja wyślę mój i na ten mój wyślij jakiś
    > SPAM a po paru minutach wyślij mi "status" twego wysłanego SPAMu.

    moj adres mailowy znajduje sie na stronie:
    http://tiny.pl/37k
    jakbys nie znalazl to pawel@ domena ktora sie otworzy.

    na maila wysle Ci informacje jak to dziala ;)
    mam nadzieje ze w odpowiedzi dostane kilka informacji jak wyglada to ze
    strony prawa :D

    > Z tego co czytałem w twoich postach, po prostu powinieneś być dobrym
    > hackerem. Zapraszam do udowodnienia.

    podstawy php ;), zaden ze mnie haker.

    --
    pawel