  • 1. Data: 2005-02-09 11:40:00
    Temat: Zakład energetyki, planowany remont a uszkodzenia sprzętu w mieszkaniu
    Od: Piotr Górski <p...@w...prokocim.org>

    Witam!

    Dziś rano pod blok w którym mieszkam podjechał samochod Zakładu Energetyki
    po czym otwarł stacje trafo i wyłączył prąd. Podszedłem do nich i zapytałem
    ile to wyłączenie potrwa - powiedzieli, że nie długo bo tylko muszą
    wymienić bezpiecznik. Tak w ramach profilaktyki. Czyli za cholere nie była
    to awaria tylko planowa "operacja". Wróciłem do domu i okazało się, że mój
    komputer ma uszkodzoną k. graficzną i dysk. Czy ja mogę w jakiś sposób
    zmusić ich żeby oddali pieniądze za uszkodzony sprzęt? Gdyby jeden dzień
    wcześniej gdzieś powiesili kartkę typu "Planowe wyłączenie prądu od godziny
    do godziny..." to okej - słowem bym się nie odezwał. Ale nie poinformowali
    nikogo, wyłączyli prąd w celach planowego remontu...

    Dzieki za jakieś informacje :)
    --
    Piotrek Górski

  • 2. Data: 2005-02-09 12:03:56
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > komputer ma uszkodzoną k. graficzną i dysk. Czy ja mogę w jakiś sposób
    > zmusić ich żeby oddali pieniądze za uszkodzony sprzęt? Gdyby jeden dzień

    Czy .... jestes na 100% w stanie udowodnic, ze pad komputera byl
    spowodowany wylaczeniem pradu ? Bo moim zdaniem nie ma na to szans ...

    Kup sobie na allegro jakiegos bylejakiego UPS'a ...

  • 3. Data: 2005-02-09 12:05:08
    Od: Piotr Górski <p...@w...prokocim.org>

    Dnia Wed, 9 Feb 2005 13:03:56 +0100, KrzysiekPP napisał(a):

    > Czy .... jestes na 100% w stanie udowodnic, ze pad komputera byl
    > spowodowany wylaczeniem pradu ? Bo moim zdaniem nie ma na to szans ...
    >
    > Kup sobie na allegro jakiegos bylejakiego UPS'a ...

    Jak wychodziłem to działał. Jak wróciłem już nie. UPS mam - własnie
    jakiegos trupa z allegro który nie ma możliwości zamkniecia sys w razie
    niskiego poziomu baterii... No i prądu mu brakło... Agregatu sobie do domu
    nie kupie...

    --
    Piotrek Górski

  • 4. Data: 2005-02-09 12:11:57
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik Piotr Górski napisał:

> [...]
    > niskiego poziomu baterii... No i prądu mu brakło... Agregatu sobie do domu

    Faktycznie musisz mieć kiepski ten UPS. Jaka to marka/model?
    Wystarczy może wymienić baterie w UPSie albo lepiej skonfigurować
    parametry ochrony.

    Jak masz UPS (nie tandetny), to niema prawa Ci uszkodzić sprzęt
    bydlejakie przepięcie!

    A że coś działało a teraz nie działa, to jest sprawa bardzo
    śliska...spróbować ZAWSZE można. Zgłoś się JUŻ do zakładu z taką
    informacją. Każdy zakład ma wykupione OC.

  • 5. Data: 2005-02-09 15:29:03
    Od: poreba <d...@p...com>

    PINTO <d...@g...pl> popełnił 09 lut 2005 na pl.soc.prawo
    utwór news:cucura$14b$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Faktycznie musisz mieć kiepski ten UPS.
    NTG raczej p.c.pecet /?/ do dywagacji technicznych wydaje się lepsza.

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2005-02-09 15:32:47
    Temat: Re: Zakład energetyki, planowany remont a uszkodzenia sprzętu w mieszkaniu [OT]
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    Piotr Górski wrote:

    > Dziś rano pod blok w którym mieszkam podjechał samochod Zakładu Energetyki
    > po czym otwarł stacje trafo i wyłączył prąd. [...]

    u mnie tez nie bylo... inna sprawa ze bym sie nie zorientowal gdyby
    glosniki nie przestaly grac... na szczescie nieostrada nie potrzebuje
    pradu z gniazdka.

    jakas zorganizowana akcja w krakowie czy co? :D

    --
    pawel

  • 7. Data: 2005-02-09 17:00:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Górski" <p...@w...prokocim.org> napisał w wiadomości

    Ponieważ normalnym następstwem wyłączenia prądu nie jest palenie się karty
    graficznej i dysku, zatem dochodzenie z tego tytułu roszczeń od ZE widzę
    cieniutko. To już prędzej od producenta sprzętu komputerowego, że ten nie
    jest odporny na tak prostą awarię.

    Roszczenia kierowane do ZE mają wówczas sens, gdy nagle parametry prądu
    odbiegają od normy. Czyli, jak nagle na gniazdku zamiast tych 230V
    dostajesz 400V. Takie przypadki się zdarzały, i wówczas ZE pokrywa straty.
    Ale nie z powodu zaniku napięcia. Coś takiego powinien spokojnie przetrzymać
    nawet nie zabezpieczony UPS-em komputer. Po prostu się wyłączy i po ptakach.

  • 8. Data: 2005-02-09 21:31:19
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > nawet nie zabezpieczony UPS-em komputer. Po prostu się wyłączy i po ptakach.

    Panie Robercie, chyba nie myśli Pan że autor postu jest taki znawca
    ("jasnowidzem") który potrafi wskazać przyczynę uszkodzenia sprzętu.
    Pewnie przy wymianie czy konserwacji (czegoś tam) przez pracowników ZE
    doszło do przepięcia i ciach niema prądu (i maybe sprzętu).
    Autor napisał później: "Jak wychodziłem to działał. Jak wróciłem już
    nie." i tu nalezy się doszukiwać "dokładny" opis sytuacji.
    Autorowi w poście głównie chodzi o to, czy ma szanse na odszkodowanie
    czy nie?

  • 9. Data: 2005-02-09 21:42:37
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Pewnie przy wymianie czy konserwacji (czegoś tam) przez pracowników ZE
    > doszło do przepięcia i ciach niema prądu (i maybe sprzętu).

    Jedyne przepiecie jakie moze powstac, to wyłączenie obwodu z duza
    indukcyjnoscia, czyli transformatorem.

    > Autorowi w poście głównie chodzi o to, czy ma szanse na odszkodowanie
    > czy nie?

    Niestety, moim zdaniem nie ma. Jesli jest jedynym teoretycznym
    poszkodowanym, to nikt mu nie uwierzy. Co innego, gdyby wszystkim w
    kamienicy/bloku cos sie spalilo, bo wtedy bedzie jasne, ze elektrycy cos
    spieprzyli ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 10. Data: 2005-02-09 21:52:43
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik KrzysiekPP napisał:

    > Jedyne przepiecie jakie moze powstac, to wyłączenie obwodu z duza
    > indukcyjnoscia, czyli transformatorem.

    NOoo, na przykład

    > Niestety, moim zdaniem nie ma.

    To jest nas dwóch