    From: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: serwis mailingowy a prawo
    Date: Wed, 09 Feb 2005 20:26:04 +0100

    Robert Tomasik wrote:

    > Natomiast cokolwiek niepokojąca jest dalsza część Twojego postu. Zbieranie
    > informacji co ktoś ogląda i z jakiego sprzętu korzysta z tego co mi się,
    > wydaje wymaga uruchomienia jakiś procesów na komputerze klienta. Zakładając,
    > że czynisz to bez jego zgody. Jeśli tak, to zaczyna to podpadać pod art. 267
    > kk, a i często art. 296a kk, bo z reguły choćby na chwilę zapycha samo
    > łącze. O ile przepis sam w sobie jest generalnie obecnie martwy i chyba
    > jeszcze nikomu się nie chciało czegoś takiego ścigać (a jest to wnioskowe),
> [...]

    zaciekawiles mnie w/w stwierdzeniem.
    nie wiem na ile technicznie znasz sie na www (html) ale sprobujmy:
    wystarczy do linku do zdjecia (zakladajac ze e-mail bedzie zawierac
    zdjecia) dokleic unikalny identyfikator (z reguly 32 cyfrowy losowy ciag
    znakow). mozna w ten sposob okreslic wszystko czego potrzebujemy - czy
    uzytkownik otworzyl mail'a w formacie html, kiedy, na czym, czy doczytal
    do konca (a bardziej dokladnie - czy doczekal az cala grafika sie
    zaladuje). czy sa to informacje poufne ktorych nie moge pobierac?

    nie sa uruchamiane przy tym zadne programy. nie sa wysylane zadne dane
    uzytkownika. fizycznie nie ma zadnego transferu danych w kierunku
    uzytkownik -> serwer.

    to ma dzialac na zasadzie statystyk stron www. takie statystyki oferuje
    kazdy provider (daje takze adresy IP osob ktore laczyly sie z dana
    strona), strony typu ranking.pl itd.

    czy zatem to co napisalem powyzej wymaga jakis krokow prawnych? jezeli
    tak to na jakiej zasadzie dzialaja serwisy typu ranking.pl oraz
    providerzy? czy wystarczy podanie uzytkownikowi informacji o polityce
    prywatnosci ?

    dzieki za odpowiedzi.

    --
    pawel