  • 1. Data: 2005-02-09 15:19:15
    Temat: Warunki zabudowy
    Od: "Biuro" <i...@p...fm>

    Witam,
    3 lata temu kupiłem działkę. Po uzyskaniu warunków zabudowy i
    zagospodarowania terenu zleciłem wykonanie projektu domu. Po dwóch latach
    warunki zabudowy utraciły ważność. Wystąpiłem o nowe warunki.

    Mój projekt nie spełnia tych warunków (projektowany dom jest za niski),
    bardziej szczegółowych. Nowe warunki zostały przygotowane m.in. z
    uwzględnieniem budynku na sąsiedniej działce (jedyny budynek w
    sąsiedztwie) - w dużym uproszczeniu można powiedzieć, że mój sąsiad narzucił
    mi budowę większego domu ;-)

    Moje pytanie: Która ustawa reguluje wydawanie warunków i narzuca urbaniście
    zawiasy?
    U mnie te zawiasy są wg mnie dość wąskie - dom ma mieć wysokość 7-8 m i kąt
    nachylenia dachu to 30-40 stopni.

    Pozdrawiam grupowiczów
    Dzięki
    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-02-09 22:16:35
    Temat: Re: Warunki zabudowy
    Od: "Robek" <r...@p...onet.pl>

    "Biuro" <i...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > urbaniście
    > zawiasy?
    > U mnie te zawiasy są wg mnie dość wąskie - dom ma mieć wysokość 7-8 m i

    Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy reguluje ustawa o planowaniu i
    zagospodarowaniu przestrzennym z 27 marca 2003r.
    Decyzja taka wydawana jest w przypadku braku na danym terenie obowiązującego
    planu zagospodarowania przestrzennego. W decyzji wójt, burmistrz albo
    prezydent miasta może dość szczegółowo określić warunki i wygląda na to, że
    jeśli w czasie obowiązywania poprzedniej decyzji nie uzyskano pozwolenia na
    budowę to w tej chwili należy dostosować projekt do tej obowiązującej
    decyzji.
    Jeśli chodzi o sąsiada to faktycznie organ wydający decyzję określa
    wymagania dotyczące nowej zabudowy biorąc pod uwagę działki sąsiednie i na
    tej podstawie również określa wymagania co do linii zabudowy, gabarytów,
    funkcji nowej zabudowy tak, aby te trendy były w miarę możliwości
    kontynuowane. Tak zwana zasada "dobrego sąsiedztwa". Dyskusyjna... ale
    obowiązuje.

    pozdr.
    Robek

  • 3. Data: 2005-02-09 22:39:57
    Od: "Biuro" <i...@p...fm>

    > Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy reguluje ustawa o planowaniu i
    > zagospodarowaniu przestrzennym z 27 marca 2003r.
    (...)
    > pozdr.
    > Robek

    Dzięki za konkretną odpowiedź.

    Pozdr.
    Grzegorz

  • 4. Data: 2005-02-09 23:03:53
    Od: "Biuro" <i...@p...fm>

    > Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy reguluje ustawa o planowaniu i
    > zagospodarowaniu przestrzennym z 27 marca 2003r.

    Ustawę przeczytałem. W ustawie nie ma jednak podanych żadnych konkretnych
    widełek jakimi mają się kierować urbaniści. Jest informacja, że zabudowa
    sąsiedniej działki pozwala na:

    <cytat>
    "określenie wymagań dotyczących nowej zabudowy w zakresie kontynuacji
    funkcji, parametrów, cech i wskaźników kształtowania zabudowy oraz
    zagospodarowania terenu, w tym gabarytów i formy architektonicznej obiektów
    budowlanych, linii zabudowy oraz intensywności wykorzystania terenu;"
    <koniec cytatu>

    Chodzi mi o to gdzie jest napisane, że jeżeli dom na sąsiedniej działce
    wysokość 7,5 m to mój musi mieć wysokośc pomiędzy 7, a 8 m?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 5. Data: 2005-02-09 23:13:33
    Od: "Biuro" <i...@p...fm>

    > Chodzi mi o to gdzie jest napisane, że jeżeli dom na sąsiedniej działce
    > wysokość 7,5 m to mój musi mieć wysokośc pomiędzy 7, a 8 m?

    Znalazłem:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 26 sierpnia 2003 r.
    w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i
    zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania
    przestrzennego
    (Dz. U. Nr 164, poz. 1588)