  • 121. Data: 2008-03-30 20:21:36
    Temat: Re: selekcje do klubów
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...com pisze:

    > Data wydania orzeczenia nie ma żadnego znaczenia.

    Ma.

    > Liczy się podstawa prawna.

    Też.

    > Sąd Najwyższy oparł się na przepisach, które nadal obowiązują.

    Nie tylko.

    > To był normalny stosunek cywilnoprawny (między przedsiębiorstwem,
    > skądinąd państwowym, a klientem).

    Orzeczenie odnosi się też do innych okoliczności. I do tego jednego,
    konkretnego przypadku.

  • 122. Data: 2008-03-30 20:26:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Marcisz pisze:
    > On Mar 29, 12:46 am, Andrzej Lawa

    > Art. 66 par. 1,

    Lokal jest otwarty i zarejestrowany. Ceny są (lub przynajmniej powinny
    być) widoczne. Wszystko, co trzeba, jest.

    > art. 71.

    Zarejestrowanie działalności to nie reklama ani ogłoszenie.

    > Tak, ale ten przepis nie może być rozciągany w drodze analogii na
    > przypadki selekcji.

    Co za różnica, w który miejscu sklepu sprzedawca odmówi sprzedaży?

  • 123. Data: 2008-03-30 20:36:13
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 30 Mar, 21:58, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:a1646909-ee2a-4770-9c89-966ad9b4079b@
    e10g2000prf.googlegroups.com...

    > A jak nie wpuszczą dziewczyny za to, że jest brzydka, to niby wszystko OK!

    > Do przyjęcia oferty dojdzie poprzez wskazanie przez rzeczonego "czarnego",
    > że chce kupić.

    Ale nie można przyjąć oferty, która nie została złożona. To tak jakby
    przyjąć spadek po osobie żyjącej. Albo ułaskawić osobę, która nie
    została skazana.

  • 124. Data: 2008-03-30 20:38:03
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Sad najwyzszy stwierdzil, ze moze.

    Gdzie sad najwyzszy tak stwierdzil? Bo tam chodzilo o zupelnie inna
    sytuacje i w tamtej sytuacji sad stwierdzil ze moze.

    > A jaka rzecz z oznaczeniem ceny wystawia klub?

    Piwo? Wodke? Papierosy? Wszystko co znajduje sie w barze, albo karcie dan.

    Jacek

  • 125. Data: 2008-03-30 20:43:32
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    m...@g...com pisze:

    > Art. 543 KC jest przepisem względnie obowiązującym. Zawiera po prostu
    > dyrektywę interpretacyjną i stosuje się go tylko, jeśli sprzedawca nie
    > zastrzegł, że w danym wypadku nie należy jego zachowania traktować
    > jako złożenia oferty. Jeśli sprzedawca chce, może wyłączyc jego
    > stosowanie. Może też oświadczyć, że składa ofertę tylko niektórym.

    Dlaczego wzglednie obowiazujacym? To w jakim celu ustawodawca stworzyl
    caly dzial poswiecony tylko i wylacznie sprzedazy i w dodatku zawarl
    zapis ze przepisy tego dzialu stosuje się do sprzedaży konsumenckiej w
    takim zakresie, w jakim sprzedaż ta nie jest uregulowana odrębnymi
    przepisami?? Po co ustawodawca tworzyl cos co jest wzglednie obowiazujace?

    > Oferta jest oświadczeniem woli !!!!

    Zgadza sie. I samo wystawienie towaru na widok publiczny wraz z
    oznaczeniem ceny jest tym oswiadczeniem woli ze strony sprzedawcy ze
    dany towar chce sprzedac! Teraz jesli ja wyraze chec zakupu, czyli
    przyjme jego oferte, to dochodzi do zawarcia umowy sprzedazy!!

    Jacek

  • 126. Data: 2008-03-30 20:44:26
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 30 Mar, 22:38, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

    > Gdzie sad najwyzszy tak stwierdzil? Bo tam chodzilo o zupelnie inna
    > sytuacje i w tamtej sytuacji sad stwierdzil ze moze.

    Tam chodziło właśnie o kierowanie oferty do wybranych osób
    (nauczycieli).

  • 127. Data: 2008-03-30 20:47:39
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    m...@g...com pisze:

    > Tam chodziło właśnie o kierowanie oferty do wybranych osób
    > (nauczycieli).

    Czytalem caly wyrok SN i niestety ale ja nie widze tutaj pelnej
    analogii. Inne czasy, inne sklepy (panstowe), nakaz sprzedazy
    nauczycielom przyszedl z gory itp itd

    Jacek

  • 128. Data: 2008-03-30 20:48:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Nie, to ty nie mozesz zrozumiec, ze zaden przepis nie nakazuje wpuszczac
    > na impreze wszystkich niezaleznie od tego kto ja organizuje.

    Impreza to impreza, a placówka handlowo-usługowo-rozrywkowa to coś
    zupełnie innego. Ciągle jesteś za głupi, żeby to odróżnić...

    > Od SN tez jestes madrzejszy:)

    ...a także, żeby przeczytać w całości i zrozumieć wyrok, na który się
    powołujesz.

  • 129. Data: 2008-03-30 20:54:44
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    castrol <j...@w...wp.pl> napisali:

    > Piwo? Wodke? Papierosy? Wszystko co znajduje sie w barze, albo karcie dan.

    To nie jest na widoku publicznym. I nikt nie odmawia sprzedazy.

  • 130. Data: 2008-03-30 20:56:27
    Od: "m...@g...com" <m...@g...com>

    On 30 Mar, 22:43, castrol <j...@w...wp.pl> wrote:

> [...]
    > dany towar chce sprzedac! Teraz jesli ja wyraze chec zakupu, czyli
    > przyjme jego oferte, to dochodzi do zawarcia umowy sprzedazy!!

    ale nie możesz przyjąć oferty skierowanej do kogoś innego. ani oferty,
    która nie została złożona w ogóle. możesz przyjąć ofertę, która
    została skierowana do ciebie (imiennie, do kręgu osób, do kt,orych
    nalezysz albo do wszystkich).

    A przepisy względnie obowiązujące służą regulacji sytuacji, w których
    zainteresowani sami tego nie zrobili. Zapobiegają wątpliwościom i
    chronią czas - sąd nie musi się zastanawiać, czy wystawienie towaru z
    podaniem ceny stnaowiło ofertę, chyba że (co jest bardzo rzadkie)
    sprzedawca uczynił zastrzeżenie. Normą w prawie cywilnym są przepisy
    wzglednie obowiązujące, wyjątkiem przepisy bezwględnie obowiązujące.