    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Date: Thu, 26 Mar 2009 21:50:20 +0100

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    news:gqgo1k$bml$1@news3.onet...
    > Użytkownik wyskrobał(a):
    > Trzeba wskazać jakie dobro osobiste zostało naruszone, a nie powołać się
    > na "ochronę dóbr osobistych". Poza tym, jeśli ktoś by wygrał na takiej
    > podstawie spór sądowy - z tytułu naruszenia np. godności w związku z
    > odmową wpuszczenia do lokalu (bez obrażania, zwykłe "nie, nie wejdzie
    > pan") - to świat by stanął na głowie.

    Ślepa uliczka. Dużo łatwiej wykazać, że zatrzymujący osobę selekcjoner
    przekracza przyznane pracownikowi ochronyustawą uprawnienia, co stanowi
    przestępstwo z ustawy o ochronie osób i mienia.

    > Znieważony, ale czym? Prostą odmową? Poza tym często zdarzają się
    > "inteligentne" odmowy, np. wejście tylko z kartą klubową albo klub jest
    > już pełny. Gdzie tu zniewaga?

    Krata klubowa jest OK! Ale numer z pełnym klubem ma tę wadę, że klient moze
    poczekać, aż sie zwolni miejsce. Jesli wówczas ochrona zacznie wpuszczać
    inne osoby, to ochrona ma problem.

    > Jak napisał Robert Tomasik, było sporo dyskusji tego typu na grupie -
    > również z moim udziałem, choć nie pod taką ksywką - wystarczy zerknąć w
    > archiwum. Ja akurat stoję na stanowisku przeciwnym do prezentowanego do
    > Roberta Tomasika i uznaję, że właściciel lokalu może odmówić wpuszczenia
    > kogoś do środka, a na pewno nie ma obowiązku wszystkich przyjmować.

    Też tak uważam, i nie jest to zdanie odmienne od mojego. Problem w tym, ze
    nie ma jak tego zrealizwoać w praktyce, bo musi taką osobę pobawic
    bezprawnie wolności. W tym problem.