  • 1. Data: 2008-06-27 11:38:12
    Temat: scalenie działek rolnych
    Od: "ello" <p...@t...pl>

    Witam miłych grupowiczów,

    są trzy działki rolne w jednym ciągu (każda po ok 1000m2) i dwóch
    właścicieli. Środkowa działka (przepisana w spadku) ma współwłasność -
    określono udziały 3/10 i 7/10. Chodzi o to by podzielić tą działkę i scalić
    z działkami sąsiadującymi tj. z trzech zrobić dwie i tym samym zlikwidowac
    współwłasność. Na działkach w przyszłości nic nie będzie robione - chodzi o
    to bym mógł w niedalekiej przyszłości szybko i sprawnie sprzedac swoją
    działkę.

    Gmina nie ma planu zagospodarowania przestrzennego, i przez to podział i
    scalenie w urzędzie przez geodetę będzie trwała minimum 9 miesięcy, a nie
    wykluczone że i 1,5 roku. Ale słyszałem że jest inne wyjście, że można to
    załawić w sądzie tj. złozyć dwa pozwy w których chcemy podzielić
    nieruchomość i będzie to trwało ok. 3 miesięcy.

    Moje pytanie do szanownych grupowiczów: czy taki podział przez sąd jest
    mozliwy, jeśli tak to jak to powinno być przeprowadzone, jak miałby wygladac
    taki pozew, jakie są koszty (wyższe czy niższe w porównaniu do wersji
    pierwszej) itd. Czy scalanie do sąsiadujących działek ma wogóle sens, czy w
    przyszłości będzie to miało jakies znaczenie albo przepisy prawa to w jakiś
    sposób ograniczają?

    Będe wdzięczny za wskazówki
    Pozdrawiam
    ello