1. Data: 2008-06-27 11:54:16
Temat:ubezpieczenie w Zus i w KRUS jako rolnik równocześnie
Od:c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

teoretycznie nie można płacic składek do Krus mając działalnośc
gospodarczą,

Ja mam pytanie, jeżeli jestem rolnikiem (mam 1,5 ha gruntu), mam
działalnośc gospodarczą i podejme czynności w celu zarejestrowania sie
w KRUS, to jakie będę tego konsekwencje?

Zakładam przemilczenie prowadzenia działalności gospodarczej, dotąd
tytułem ubezpieczenia w ZUSie była umowa o prace, która bedzie
rozwiązana z końcem miesiąca - jako prowadzący działalnośc gospodarczą
opłacałem tylko składke zdrowotną.

teraz miałby byc opłacany Krus oraz pełna składka na ZUS.
czy te instytucje współpracują ze sopba w tym zakresie?

pytanie dotyczy moejgo znajomego - nie wnikajcie w sens opłacania
podwójnych składek - nazwijmy to patriotyzmem.

2. Data: 2008-06-27 12:37:48
Od:WitCha <c...@d...vito> szukaj wiadomości tego autora

c...@p...onet.pl wrote:
> teoretycznie nie można płacic składek do Krus mając działalnośc
> gospodarczą,

Doczytaj dokładniej. To punkt wyjścia do dalszych rozważań.

> Ja mam pytanie, jeżeli jestem rolnikiem (mam 1,5 ha gruntu),

Fizycznie czy przeliczeniowo? Jeżeli 1,5 ha przeliczeniowego to nie
jesteś rolnikiem :-)

mam
> działalnośc gospodarczą i podejme czynności w celu zarejestrowania sie
> w KRUS, to jakie będę tego konsekwencje?

Działalność gospodarczą *rolniczą czy pozarolniczą*? Ta druga nie ma z
KRUSem nic wspólnego.

> [...]
> tytułem ubezpieczenia w ZUSie była umowa o prace, która bedzie
> rozwiązana z końcem miesiąca - jako prowadzący działalnośc gospodarczą

Tu piszesz "opłacałem, a dalej, Że Twój znajomy - ściema :-)

> teraz miałby byc opłacany Krus oraz pełna składka na ZUS.
> czy te instytucje współpracują ze sopba w tym zakresie?

W jakim zakresie? W zakresie przesyłyania sobie dokumentów
ubezpieczeniowych współpracują, o ile to ma związek ze sprawą danego
ubezpieczonego. Czyli zależy od sytuacji :-)

> pytanie dotyczy moejgo znajomego - nie wnikajcie w sens opłacania
> podwójnych składek - nazwijmy to patriotyzmem.

A może próbą wyszarpnięcia 2 emerytur? :-)

--

Pozdrowienia

3. Data: 2008-06-27 12:46:08
Od:c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

On 27 Cze, 14:37, WitCha <c...@d...vito> wrote:

> Doczytaj dokładniej. To punkt wyjścia do dalszych rozważań.

> Fizycznie czy przeliczeniowo? Jeżeli 1,5 ha przeliczeniowego to nie
> jesteś rolnikiem :-)

fizycznego

> mam

> Działalność gospodarczą *rolniczą czy pozarolniczą*? Ta druga nie ma z
> KRUSem nic wspólnego.

owszem ma, rolicy tez maja prawo ja prowadzić, opłacaja tylko 2x
wyższa składkę

> Tu piszesz "opłacałem, a dalej, Że Twój znajomy - ściema :-)

po pierwsze: co to zmienia: a ponadto uzywałem tej formy dla
czytelniejszego przedstawienia sytuacji, a pytam aby uzyskać argumenty
które pozwola mi odradzić ten wariant

> [...]
> ubezpieczonego. Czyli zależy od sytuacji :-)

> A może próbą wyszarpnięcia 2 emerytur? :-)

niewiel wniosłeś, ale dziękuje za pomoc

4. Data: 2008-06-27 14:44:44
Od:WitCha <c...@d...vito> szukaj wiadomości tego autora

c...@p...onet.pl wrote:

> fizycznego

To teraz sprawdź ile masz przeliczeniowego. W zależności od klasy gruntu
może to być 0,5 ha lub 4 ha :-)

> owszem ma, rolicy tez maja prawo ja prowadzić, opłacaja tylko 2x
> wyższa składkę

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

> po pierwsze: co to zmienia: a ponadto uzywałem tej formy dla
> czytelniejszego przedstawienia sytuacji, a pytam aby uzyskać argumenty
> które pozwola mi odradzić ten wariant

Nic nie zmienia, ale śmieszy mnie to.

> niewiel wniosłeś, ale dziękuje za pomoc

Bo sam niewiele wniosłeś. Wróżką nie jestem. Przecież nawet nie wiesz
czy jesteś rolnikiem :-)Ustawy i stosownych przepisów dalej nie
przeczytałeś. Ja mam to za Ciebie zrobić?

--

Pozdrowienia

5. Data: 2008-06-27 20:33:26
Od:c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

On 27 Cze, 15:44, WitCha <c...@d...vito> wrote:

> To teraz sprawdź ile masz przeliczeniowego. W zależności od klasy gruntu
> może to być 0,5 ha lub 4 ha :-)

nie pytałem o to czy jestem rolnikiem, al eskoro się upierasz to
proszę:
mam przed soba nakaz zapłaty podatku rolnego
ha fizyczny 1,16
ha przeliczeniowy 1,86ha

> Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

na jakie pytanie ni eodpowiedziałem? przecież od początku choćby z
konketstu wynika że chodzi o dzialalnośc poza rolniczą.

> Nic nie zmienia, ale śmieszy mnie to.
mnie śmieszą dysputy na forum w których na siłe szuka się adwersarzy.

> [...]
> czy jesteś rolnikiem :-)Ustawy i stosownych przepisów dalej nie
> przeczytałeś. Ja mam to za Ciebie zrobić?

też pozdrawiam.

M.

6. Data: 2008-06-27 21:13:18
Od:WitCha <c...@d...vito> szukaj wiadomości tego autora

c...@p...onet.pl wrote:

> nie pytałem o to czy jestem rolnikiem, al eskoro się upierasz to
> proszę:
> mam przed soba nakaz zapłaty podatku rolnego
> ha fizyczny 1,16
> ha przeliczeniowy 1,86ha

No to nie masz co kombinować z rejestrowaniem pozarolniczej DG w KRUSie.
*Powyżej 2ha przeliczeniowych* możesz dopiero zacząć rozmawiać.

O ile oczywiście ostatnio nie zmieniły sie przepisy.

Teraz już wiesz dlaczego się o to pytałem?

--

Pozdrowienia