  • 1. Data: 2008-06-27 11:54:16
    Temat: ubezpieczenie w Zus i w KRUS jako rolnik równocześnie
    Od: c...@p...onet.pl

    teoretycznie nie można płacic składek do Krus mając działalnośc
    gospodarczą,

    Ja mam pytanie, jeżeli jestem rolnikiem (mam 1,5 ha gruntu), mam
    działalnośc gospodarczą i podejme czynności w celu zarejestrowania sie
    w KRUS, to jakie będę tego konsekwencje?

    Zakładam przemilczenie prowadzenia działalności gospodarczej, dotąd
    tytułem ubezpieczenia w ZUSie była umowa o prace, która bedzie
    rozwiązana z końcem miesiąca - jako prowadzący działalnośc gospodarczą
    opłacałem tylko składke zdrowotną.

    teraz miałby byc opłacany Krus oraz pełna składka na ZUS.
    czy te instytucje współpracują ze sopba w tym zakresie?

    pytanie dotyczy moejgo znajomego - nie wnikajcie w sens opłacania
    podwójnych składek - nazwijmy to patriotyzmem.

  • 2. Data: 2008-06-27 12:37:48
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    c...@p...onet.pl wrote:
    > teoretycznie nie można płacic składek do Krus mając działalnośc
    > gospodarczą,

    Doczytaj dokładniej. To punkt wyjścia do dalszych rozważań.

    > Ja mam pytanie, jeżeli jestem rolnikiem (mam 1,5 ha gruntu),

    Fizycznie czy przeliczeniowo? Jeżeli 1,5 ha przeliczeniowego to nie
    jesteś rolnikiem :-)

    mam
    > działalnośc gospodarczą i podejme czynności w celu zarejestrowania sie
    > w KRUS, to jakie będę tego konsekwencje?

    Działalność gospodarczą *rolniczą czy pozarolniczą*? Ta druga nie ma z
    KRUSem nic wspólnego.

> [...]
    > tytułem ubezpieczenia w ZUSie była umowa o prace, która bedzie
    > rozwiązana z końcem miesiąca - jako prowadzący działalnośc gospodarczą

    Tu piszesz "opłacałem, a dalej, Że Twój znajomy - ściema :-)

    > teraz miałby byc opłacany Krus oraz pełna składka na ZUS.
    > czy te instytucje współpracują ze sopba w tym zakresie?

    W jakim zakresie? W zakresie przesyłyania sobie dokumentów
    ubezpieczeniowych współpracują, o ile to ma związek ze sprawą danego
    ubezpieczonego. Czyli zależy od sytuacji :-)

    > pytanie dotyczy moejgo znajomego - nie wnikajcie w sens opłacania
    > podwójnych składek - nazwijmy to patriotyzmem.

    A może próbą wyszarpnięcia 2 emerytur? :-)

    --

    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2008-06-27 12:46:08
    Od: c...@p...onet.pl

    On 27 Cze, 14:37, WitCha <c...@d...vito> wrote:

    > Doczytaj dokładniej. To punkt wyjścia do dalszych rozważań.

    > Fizycznie czy przeliczeniowo? Jeżeli 1,5 ha przeliczeniowego to nie
    > jesteś rolnikiem :-)

    fizycznego

    > mam

    > Działalność gospodarczą *rolniczą czy pozarolniczą*? Ta druga nie ma z
    > KRUSem nic wspólnego.

    owszem ma, rolicy tez maja prawo ja prowadzić, opłacaja tylko 2x
    wyższa składkę

    > Tu piszesz "opłacałem, a dalej, Że Twój znajomy - ściema :-)

    po pierwsze: co to zmienia: a ponadto uzywałem tej formy dla
    czytelniejszego przedstawienia sytuacji, a pytam aby uzyskać argumenty
    które pozwola mi odradzić ten wariant

> [...]
    > ubezpieczonego. Czyli zależy od sytuacji :-)

    > A może próbą wyszarpnięcia 2 emerytur? :-)

    niewiel wniosłeś, ale dziękuje za pomoc

  • 4. Data: 2008-06-27 14:44:44
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    c...@p...onet.pl wrote:

    > fizycznego

    To teraz sprawdź ile masz przeliczeniowego. W zależności od klasy gruntu
    może to być 0,5 ha lub 4 ha :-)

    > owszem ma, rolicy tez maja prawo ja prowadzić, opłacaja tylko 2x
    > wyższa składkę

    Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

    > po pierwsze: co to zmienia: a ponadto uzywałem tej formy dla
    > czytelniejszego przedstawienia sytuacji, a pytam aby uzyskać argumenty
    > które pozwola mi odradzić ten wariant

    Nic nie zmienia, ale śmieszy mnie to.

    > niewiel wniosłeś, ale dziękuje za pomoc

    Bo sam niewiele wniosłeś. Wróżką nie jestem. Przecież nawet nie wiesz
    czy jesteś rolnikiem :-)Ustawy i stosownych przepisów dalej nie
    przeczytałeś. Ja mam to za Ciebie zrobić?

    --

    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2008-06-27 20:33:26
    Od: c...@p...onet.pl

    On 27 Cze, 15:44, WitCha <c...@d...vito> wrote:

    > To teraz sprawdź ile masz przeliczeniowego. W zależności od klasy gruntu
    > może to być 0,5 ha lub 4 ha :-)

    nie pytałem o to czy jestem rolnikiem, al eskoro się upierasz to
    proszę:
    mam przed soba nakaz zapłaty podatku rolnego
    ha fizyczny 1,16
    ha przeliczeniowy 1,86ha

    > Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

    na jakie pytanie ni eodpowiedziałem? przecież od początku choćby z
    konketstu wynika że chodzi o dzialalnośc poza rolniczą.

    > Nic nie zmienia, ale śmieszy mnie to.
    mnie śmieszą dysputy na forum w których na siłe szuka się adwersarzy.

> [...]
    > czy jesteś rolnikiem :-)Ustawy i stosownych przepisów dalej nie
    > przeczytałeś. Ja mam to za Ciebie zrobić?

    też pozdrawiam.

    M.

  • 6. Data: 2008-06-27 21:13:18
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    c...@p...onet.pl wrote:

    > nie pytałem o to czy jestem rolnikiem, al eskoro się upierasz to
    > proszę:
    > mam przed soba nakaz zapłaty podatku rolnego
    > ha fizyczny 1,16
    > ha przeliczeniowy 1,86ha

    No to nie masz co kombinować z rejestrowaniem pozarolniczej DG w KRUSie.
    *Powyżej 2ha przeliczeniowych* możesz dopiero zacząć rozmawiać.

    O ile oczywiście ostatnio nie zmieniły sie przepisy.

    Teraz już wiesz dlaczego się o to pytałem?

    --

    Pozdrowienia