  • 1. Data: 2003-09-29 14:06:31
    Temat: samochod przejety przez urzad skarbowy
    Od: "AniaM" <a...@i...pl>

    4 tygodnie temu kupilam w autokomisie samochod z 1998 roku.Samochod ten byl
    wlasnoscia jednego pana. Dzis przy zmianie tymczasowego dowodu
    rejestracyjnego na staly dowod rejestracyjny dowiedzialam sie,ze od 2001
    roku ow samochod jest wlasnoscia urzedu skarbowego. Czy ktos moglby mi
    poradzic co robic? Poza tym wzielam kredyt z banku na ten samochod. W tym
    tygodniu powinnam wplacic pierwsza rate? Co robic? Wstrzymac sie z
    wplacaniem? A kto zostanie obciazany odsetkami za zwloke z uiszczaniem
    naleznosci? Ja czy autkomis? Blagam, poooomozcie!

  • 2. Data: 2003-09-29 16:18:42
    Temat: Re: samochod przejety przez urzad skarbowy
    Od: "Sławek" <w...@r...com>

> [...]
    > rejestracyjnego na staly dowod rejestracyjny dowiedzialam sie,ze od 2001
    > roku ow samochod jest wlasnoscia urzedu skarbowego. Czy ktos moglby mi

    Niestety, w tej sytuacji niewiele możesz zrobić, samochód sostał
    najprawdopodobniej zajęty w związku z długami tego pana. Jemu za zbycie
    zajętego pojazdu grozi kara pozbawienia wolności ale dla ciebie to marna
    pociecha.

    Poza tym wzielam kredyt z banku na ten samochod. W tym
    > tygodniu powinnam wplacic pierwsza rate? Co robic? Wstrzymac sie z
    > wplacaniem? A kto zostanie obciazany odsetkami za zwloke z uiszczaniem

    Kredyt to niestety twoja sprawa i ty musisz go spłacić bez znaczenia jest
    dla banku czy pojazd na który go zaciągnołeś posiadasz czy nie.

    > naleznosci? Ja czy autkomis?

    Jedyne co jest pocieszające w tym momencie to to , że możesz
    najprawdopodobniej wystąpić z powództwem cywilnym przeciw autokomisowi bo o
    ile się nie mylę w umowach stosowanych w tego typu transakcjach jest
    standartwo umiesczana klauzula o tym że za stan prawny przedmiotowego
    pojazdu odpowiedzialność ponosi komis. Jeśli takjest to jak ich postraszysz
    procesem to może zwrócą ci pieniądze natomiast jeśli nie ma takiego zapisu
    to raczej kiepsko to widzę byś odzyskał kasę.
    I to by było na tyle, uszy do góry.

    Sławek

  • 3. Data: 2003-09-29 16:31:30
    Od: "Air Lord" <a...@o...pl>

> [...]
    > procesem to może zwrócą ci pieniądze natomiast jeśli nie ma takiego zapisu
    > to raczej kiepsko to widzę byś odzyskał kasę.

    Od komisu nic nie mozesz żądać, na pewno mieli taką klauzule.
    Oni są tylko pośrednikiem i ni e odpowiadaja za wady prawne samochody,
    z wyłączeniem sytuacji w której odkupili samochód od wcześniejszego
    właściciela
    na siebie, wtedy ponoszą odpowiedzialność i możesz wystąpić na droge sądową.

    AirLord

  • 4. Data: 2003-09-29 19:38:22
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    > procesem to może zwrócą ci pieniądze natomiast jeśli nie ma takiego zapisu
    > to raczej kiepsko to widzę byś odzyskał kasę.

    Komisant nie ponosi odpowiedzialnosci za wady prawne rzeczy jezeli PRZED
    zawarciem umowy poinformowal o tym kupujacego. Ale gdy wiedzial lub z
    latwoscia mogl sie dowiedziec o tej wadzie to ponosi odpowiedzialnosc

  • 5. Data: 2003-09-29 22:10:35
    Od: "Air Lord" <a...@o...pl>

    > Komisant nie ponosi odpowiedzialnosci za wady prawne rzeczy jezeli PRZED
    > zawarciem umowy poinformowal o tym kupujacego. Ale gdy wiedzial lub z
    > latwoscia mogl sie dowiedziec o tej wadzie to ponosi odpowiedzialnosc

    Komisantowi nie udowodnisz, czy wiedzaiła czy nie wiedział. Jeśli chodzi o
    komornika to nie mógł się dowiedzieć, poniewaz w zastawie rejestrowym
    takich informacji nie ma.
    Więc odnośnie komisu sprawa jest przegrana, chyba że sam Komisant
    ukręcił bata na siebie i wpisał w umowie ze ponosi odpowiedzialność za
    wady prawne, co raczej nie wydaje mi się mozliwe....

  • 6. Data: 2003-09-29 22:41:16
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    > ukręcił bata na siebie i wpisał w umowie ze ponosi odpowiedzialność za
    > wady prawne, co raczej nie wydaje mi się mozliwe....

    Wystarczy ze komisant przed zawarciem umowy nie uprzedzil ze nie ponosi odp.
    Przed to znaczy przed podpisaniem. A to oznacza ze jesli w umowie nie bylo
    klauzuli ze nie ponosi odp. to ciezko mu (komisantowi) bedzie udowodnic ze
    uprzedzil- wniosek: bedzie ponosil odpowiedzialnosc.
    Ale mu tu gadu gadu a nie wiemy co bylo w umowie z komisantem...

  • 7. Data: 2003-09-30 15:52:04
    Od: "Air Lord" <a...@o...pl>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > uprzedzil- wniosek: bedzie ponosil odpowiedzialnosc.
    > Ale mu tu gadu gadu a nie wiemy co bylo w umowie z komisantem...

    No nie wiemy co było w umowie, ale z tymi umowami co się spotykałem
    w różnych okolicznościach to było napisane zawsze...
    Bo dlaczego Komisant ma ponosić odpowiedzialność za rzecz , która
    nie jest jego własnością i Komitent nie poinformował go o wadzie prawnej
    auta.
    Pozatym w umowie pomiędzy Komisantem a Komitentem, której kopie
    Nabywca dostaje razem z fakturą Komitent oświdcza że pojazd jest
    wolny od wad prawnych, czyli świadomie wproadził Komisanta w błąd
    i oświdczył nieprawde....

  • 8. Data: 2003-10-04 09:22:18
    Od: kam <X...@X...plX>

    NoMAD wrote:
    > Komisant nie ponosi odpowiedzialnosci za wady prawne rzeczy jezeli PRZED
    > zawarciem umowy poinformowal o tym kupujacego. Ale gdy wiedzial lub z
    > latwoscia mogl sie dowiedziec o tej wadzie to ponosi odpowiedzialnosc

    Jeszcze mamy ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej...

    KG