  • 1. Data: 2003-09-29 13:44:17
    Temat: ile kosztuje wynajęcie adwokata ?
    Od: "Agnika" <a...@N...shnet.pl>

    Witam wszystkich na grupie
    wydaje mi sie że bede musiała wynająć adwokata (sprawy
    rodzinne )poprowadzenie sprawy nigdy nie miała doczynienia z śądami ani
    adwokatmi może ktoś się orientuje ile może kosztować (zatrudnienie
    ,wynajęcie adwokata) czy to sie liczy na godziny, czy za poprowadzenie
    sparwy od początku do końca ?a wydaje mi sie że sprawa będzie sie ciągła .
    pozdr Agnika

  • 2. Data: 2003-09-29 18:02:36
    Temat: Re: ile kosztuje wynajęcie adwokata ?
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Agnika" <a...@N...shnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ,wynajęcie adwokata) czy to sie liczy na godziny, czy za poprowadzenie
    > sparwy od początku do końca ?a wydaje mi sie że sprawa będzie sie ciągła .

    ust.1. Stawki minimalne wynoszą w sprawach z zakresu prawa rodzinnego i
    opiekuńczego o:
    1) rozwód i unieważnienie małżeństwa - 360 zł;
    2) stwierdzenie istnienia lub nieistnienia małżeństwa - 240 zł;
    3) przysposobienie - 180 zł;
    4) pozbawienie, ograniczenie, zawieszenie lub przywrócenie władzy
    rodzicielskiej oraz odebranie dziecka - 120 zł;
    5) ustalenie ojcostwa, zaprzeczenie ojcostwa, unieważnienie uznania dziecka
    oraz rozwiązanie przysposobienia - 240 zł;
    6) ubezwłasnowolnienie - 240 zł;
    7) uznanie za zmarłego lub stwierdzenie zgonu oraz rozstrzygnięcie co do
    aktów stanu cywilnego - 180 zł;
    8) rozstrzygnięcie w istotnych sprawach rodziny lub co do zarządu majątkiem
    wspólnym - 240 zł;
    9) zniesienie wspólności majątkowej między małżonkami - 360 zł;
    10) podział majątku wspólnego między małżonkami - stawkę obliczoną na
    podstawie § 6 od wartości udziału, a w wypadku zgodnego wniosku małżonków -
    50% tej stawki;
    11) alimenty, nakazanie wypłacenia wynagrodzenia za pracę do rąk drugiego
    małżonka - 60 zł, z zastrzeżeniem ust. 4.

    ust.2. Stawki, o których mowa w ust. 1 pkt 1, obejmują również wynagrodzenie
    od roszczeń majątkowych dochodzonych łącznie, z wyjątkiem roszczeń
    przewidzianych w art. 58 § 2 i 3 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, od
    których pobiera się także wynagrodzenie określone w ust. 1.
    ust.3. Stawki określone w ust. 1 pkt 5 obejmują w sprawach o ustalenie
    ojcostwa również roszczenia majątkowe strony powodowej.
    ust.4. Opłaty, o których mowa w ust. 1 pkt 11, ustala się od wartości
    przedmiotu sprawy, jeżeli obowiązek zwrotu kosztów obciąża osobę zobowiązaną
    do alimentów lub małżonka, którego wynagrodzenie za pracę ma być wypłacone
    do rąk drugiego współmałżonka.

  • 3. Data: 2003-09-29 21:28:24
    Od: "Agnika" <a...@N...shnet.pl>

    wszystko ,ok ale to są ceny za wniesienie sprawy do sądu (opłata sądowa)a mi
    jest potrzebny prawnik. Ile bierze prawnik za porade ,a ile za poprowadzenie
    sprawy? napewno nie jest to jeden cennik ale mniej więcej ile to może
    kosztować,czy jak pojde przedstawie historie sprawy i zapytam czy podejmnie
    sie prowadzenie to już będzie to traktowane jako porada? bo mi sie wydaje że
    tak. Ale porada a porowadzenie sprawy to co innego z mojego punktu widzenia
    nigdy nie mialam z tym do czynienia ,więć pytam jako laik.
    pozd Agnika

  • 4. Data: 2003-09-29 21:34:41
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    widzenia
    > nigdy nie mialam z tym do czynienia ,więć pytam jako laik.

    To juz zalezy od prawnika. Ceny sa rozne. Musisz zrobic wywiad kto ile
    wezmie.

  • 5. Data: 2003-09-30 04:34:32
    Od: januszek <kezsunaj@[ktory_nie_lubi_spamu_wiec_prosze_to_wyciac].irc.pl>

    >To juz zalezy od prawnika. Ceny sa rozne. Musisz zrobic wywiad kto ile
    >wezmie.

    Przeciez wlasnie to robi...

    januszek

  • 6. Data: 2003-09-30 06:59:08
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    > wszystko ,ok ale to są ceny za wniesienie sprawy do sądu (opłata sądowa)

    mylisz się - to są stawki minimalne za prowadzenie sprawy przez adwokata

    >a mi
    > jest potrzebny prawnik. Ile bierze prawnik za porade

    Z tego co słyszałem 50-100 za godzinę/poradę, nie licz jednak na to że
    adwokat będzie pomocny i uprzejmy. Dla typowego adwokata to wystarczające
    pieniądze, za stracenie godziny czasu jednak nie za męczenie umysłu.

    >,a ile za poprowadzenie
    > sprawy?
    tak jak pisał Nomad - pamiętaj że to stawki minimalne

    burenezo

  • 7. Data: 2003-09-30 07:57:28
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > tak jak pisał Nomad - pamiętaj że to stawki minimalne
    >
    > burenezo

    Zapomnialem dodac - a to istotne ze w przypadku wygranej te stawki za
    prowadzenie sprawy placi przegrywajacy. Jesli przegrasz to placisz ty.

  • 8. Data: 2003-09-30 08:11:20
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Tom <...@f...pl> napisał:
    > Z tego co słyszałem 50-100 za godzinę/poradę, nie licz jednak na to że
    > adwokat będzie pomocny i uprzejmy. Dla typowego adwokata to wystarczające
    > pieniądze, za stracenie godziny czasu jednak nie za męczenie umysłu.

    Niestety, masz rację. Przekonałem się o tym jakieś dwa lata temu, kiedy
    poszedłem do adwokata (kobiety), o której wiedziałem, że sama wygrała
    sprawę bardzo podobną do mojej (była stroną w sprawie). Wysłuchała mnie,
    powiedziała, że nie ma zamiaru znów tego przeżywać, nic nie doradziła
    (mówiła tylko, że wiele ją to zdrowia kosztowało). Nawet nie oceniła
    moich pism, po czym za to, że mogła mi się pożalić, skasowała coś chyba
    100zł właśnie. I jeszcze powiedziała, żebym przyszedł do niej opowiedzieć,
    jak się sprawa skończy. Za to chyba też by mnie skasowała ;P
    Z drugiej strony inny adwokat udzielił mi bezpłatnej i bardzo wartościowej
    porady, ocenił pisma, wprowadził poprawki i powiedział, czego się
    trzymać. Tak więc zależy, na kogo się trafi.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 9. Data: 2003-09-30 09:44:37
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał

    > Z drugiej strony inny adwokat udzielił mi bezpłatnej i bardzo wartościowej
    > porady, ocenił pisma, wprowadził poprawki i powiedział, czego się
    > trzymać. Tak więc zależy, na kogo się trafi.

    Nie żebym bronił adwokatów, ale trudno jednak od któregokolwiek oczekiwać,
    by udzielał porad za darmo (bo z czego by żył?). Zresztą - poproś jakiegoś
    robotnika, by Ci darmo postawił murek, wykopał rów czy też zrobił cokolwiek
    innego...
    Pozdrawiam,
    T.

  • 10. Data: 2003-09-30 11:26:04
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Van Tommy <t...@p...com> napisał:
> [...]
    > robotnika, by Ci darmo postawił murek, wykopał rów czy też zrobił cokolwiek

    Dobrze, ale jeśli przychodzę do robotnika i pytam, czy postawi mi murek,
    a on mówi, że nie, to nic nie płacę. A jeśli przychodzę do adwokata,
    ten mi mówi, że się moją sprawą nie zajmie, nie udziela mi żadnej porady
    i na dodatek jeszcze tracę czas na wysłuchiwanie jego żalów, to moim
    zdaniem za to też mu się nie należy zapłata. A jednak inkasuje pieniądze.
    Czyli wynikałoby z tego, że adwokat nie liczy sobie za _poradę_, lecz
    za _wizytę_. Uważasz, że to jest w porządku?

    Pozdrawiam,
    Gerard