    From: "Sławek" <w...@r...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: samochod przejety przez urzad skarbowy
    Date: Mon, 29 Sep 2003 18:18:42 +0200

    > 4 tygodnie temu kupilam w autokomisie samochod z 1998 roku.Samochod ten
    byl
    > wlasnoscia jednego pana. Dzis przy zmianie tymczasowego dowodu
    > rejestracyjnego na staly dowod rejestracyjny dowiedzialam sie,ze od 2001
    > roku ow samochod jest wlasnoscia urzedu skarbowego. Czy ktos moglby mi
    > poradzic co robic?

    Niestety, w tej sytuacji niewiele możesz zrobić, samochód sostał
    najprawdopodobniej zajęty w związku z długami tego pana. Jemu za zbycie
    zajętego pojazdu grozi kara pozbawienia wolności ale dla ciebie to marna
    pociecha.

    Poza tym wzielam kredyt z banku na ten samochod. W tym
    > tygodniu powinnam wplacic pierwsza rate? Co robic? Wstrzymac sie z
    > wplacaniem? A kto zostanie obciazany odsetkami za zwloke z uiszczaniem

    Kredyt to niestety twoja sprawa i ty musisz go spłacić bez znaczenia jest
    dla banku czy pojazd na który go zaciągnołeś posiadasz czy nie.

    > naleznosci? Ja czy autkomis?

    Jedyne co jest pocieszające w tym momencie to to , że możesz
    najprawdopodobniej wystąpić z powództwem cywilnym przeciw autokomisowi bo o
    ile się nie mylę w umowach stosowanych w tego typu transakcjach jest
    standartwo umiesczana klauzula o tym że za stan prawny przedmiotowego
    pojazdu odpowiedzialność ponosi komis. Jeśli takjest to jak ich postraszysz
    procesem to może zwrócą ci pieniądze natomiast jeśli nie ma takiego zapisu
    to raczej kiepsko to widzę byś odzyskał kasę.
    I to by było na tyle, uszy do góry.

    Sławek