  • 1. Data: 2009-05-20 16:23:33
    Temat: rozwiązanie umowy o dzieło z powodu niezdolności do pracy
    Od: m...@g...com

    Witam,
    2 tygodnie temu zostałem poszkodowany w wypadku komunikacyjnym
    (sprawca wymusił pierszeństwo), w skutek czego mam rękę w gipsie i nie
    mogę pracować. Oprócz pracy na 1/2 etatu, dorabiam (a raczej głównie
    zarabiam) wykonując różne umowy o dzieło.
    W czasie mojej niezdolności do pracy miałem zawartych kilka umów o
    dzieło. Ze względu jednak na uraz ręki nie jestem w stanie ich
    wykonać. Czy Art. 645. § 1 KC jest wystarczającym powodem do
    rozwiązania umowy o dzieło w tym przypadku w taki sposób, aby
    zleceniodawca nie domagał się ode mnie odszkodowania za niewykonanie
    dzieła? Jeśli to możliwe to proszę o wzór takiego rozwiązania umowy.

    Jeśli jednak zleceniodawca może domagać się odszkodowania ode mnie,
    czy wszelkie koszty z tym związane (utrata mojego wynagrodzenia za
    dzieła oraz odszkodowanie dla zleceniodawcy) mogą zostać pokryte z OC
    sprawcy wypadku?

    z góry dzięki za odpowiedź,
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-05-20 17:15:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m...@g...com pisze:

> [...]
    > czy wszelkie koszty z tym związane (utrata mojego wynagrodzenia za
    > dzieła oraz odszkodowanie dla zleceniodawcy) mogą zostać pokryte z OC

    Ba! Wręcz muszą! Także udowodnioną utratę dochodów ma psi obowiązek pokryć.

    O kosztach leczenia i rehabilitacji nie muszę chyba wspominać? ;)

  • 3. Data: 2009-05-20 18:17:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 20 May 2009 19:15:07 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ba! Wręcz muszą! Także udowodnioną utratę dochodów ma psi obowiązek
    > pokryć.

    Jeśli w umowie nie było nic o osobistym wykonaniu, to sąd może się
    zastanawiać czy nie przyczynił się do powiększenia start nie szukając
    kogoś komu "podzleci" wykonanie tego dzieła.

  • 4. Data: 2009-05-20 19:11:37
    Od: m...@g...com

    On 20 Maj, 20:17, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
    > Jeśli w umowie nie było nic o osobistym wykonaniu, to sąd może się
    > zastanawiać czy nie przyczynił się do powiększenia start nie szukając
    > kogoś komu "podzleci" wykonanie tego dzieła.

    paragraf w umowie "wykonawca nie może powierzyć wykonania dzieła innej
    osobie", zatem do tego sąd się raczej nie przyczepi.

  • 5. Data: 2009-05-20 19:29:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jureq pisze:

    > Jeśli w umowie nie było nic o osobistym wykonaniu, to sąd może się
    > zastanawiać czy nie przyczynił się do powiększenia start nie szukając
    > kogoś komu "podzleci" wykonanie tego dzieła.

    Założyłem, że tak właśnie jest, bo gdyby to było możliwe, to
    niezależnie od przyczyny mógłby komuś podrzucić robotę.

    Ale tutaj zakładam, że albo zapisy umowne, albo warunki finansowe
    (musiałby dopłacić do interesu) na to nie pozwalają.