  • 1. Data: 2009-05-20 10:53:33
    Temat: Gdzie jest wykonywana umowa ?
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Witam !

    Gdzie jest wykonywana umowa świadczenia usług bankowych - chodzi o
    miejsce ? Pytam bo zastanawiam się nad właściwością przemienną sądu dla
    sprawy o ustalenie istnienia umowy. Właściwością ogólną miejscową sądu
    jest Łódź, ale mam możliwość wyboru właściwości odpowiedniej dla miejsca
    świadczenia umowy (art. 34 KPC).
    Obawiam się jednak że nie można określić jasno miejsca wykonywania umowy :(

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2009-05-20 12:27:44
    Temat: Re: Gdzie jest wykonywana umowa ?
    Od: kuba <j...@g...com>

    Sebcio pisze:
> [...]
    > świadczenia umowy (art. 34 KPC).
    > Obawiam się jednak że nie można określić jasno miejsca wykonywania

    A działasz jako przedsiębiorca? Bo jak nie, to siedziba banku.
    A jak tak to sam nie wiem... Jedno ze świadczeń wchodzących w skład
    umowy jest pieniężne (przeniesienie własności sumy pieniężnej równej
    tej, która jest zapisana na rachunku bankowym), więc teoretycznie
    mogłoby być chyba miejsce zamieszkania wierzyciela (czyli Twoje). Choć
    trudno mi sobie wyobrazić sytuację, w której bank lata do wierzyciela
    oddać mu kasę ;)

    pozdrawiam
    kuba

  • 3. Data: 2009-05-20 13:07:38
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Sebcio wyskrobał(a):
> [...]
    > miejsca świadczenia umowy (art. 34 KPC).
    > Obawiam się jednak że nie można określić jasno miejsca wykonywania

    O ile treść umowy inaczej nie stanowi, miejscem wykonania jest siedziba
    banku. Więc moim zdaniem właściwie nici z właściwości przemiennej tutaj.

    --
    .B:artek.