  • 1. Data: 2009-05-20 09:46:34
    Temat: A więc pozywam BRE Bank...
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Witam !

    24 kwietnia złożyłem Multibankowi wypowiedzenie umowy o świadczenie
    usług bankowych, ponieważ jak wielu z Was mam dość BRE Banku.
    Oczywiście, podobnie jak wcześniej w przypadku mBankowego eMaklera,
    wypowiedzenie zostało opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym i
    wysłane mailem. Dzisiaj otrzymałem odpowiedź, że przepraszają za to że
    tak długo czekałem na odpowiedź, że nie mają możliwości zweryfikowania
    podpisu a tak w ogóle to żaden przepis nie nakłada na nich obowiązku
    posiadania "urządzeń czy rozwiązań informatycznych, które umożliwiają
    ustalenie czy podpis elektroniczny jest weryfikowany przy pomocy ważnego
    kwalifikowanego certyfikatu". Tradycyjnie już piszą że "wypowiedzenie
    umowy powinno zostać złożone w formie pisemnej" itd. Generalnie każą mi
    się walić.
    Nie chce mi się już z nimi gadać bo wszędzie trafiam na mur z betonów,
    na pewno nie przystanę na ich bezpodstawne żądania. Podjąłem decyzję o
    złożeniu pozwu o stwierdzenie nieistnienia stosunku prawnego na
    podstawie art. 189 KPC. Potrzebuję się tylko upewnić w kilku kwestiach.
    Czy podstawa prawna (wspomniany art. 189 KPC) jest odpowiednia dla
    stwierdzenia ważności wypowiedzenia ? Pozew składam do Sądu Rejonowego w
    Łodzi - czy mam rację co do właściwości rzeczowej sądu ? Druga rzecz -
    chciałbym za jednym razem upiec dwie pieczenie, ponieważ stroną pozywaną
    jest BRE Bank w sprawie z mBankiem i w sprawie z Multibankiem. Tu i tu
    są wypowiedzenia których uznania się chcę domagać. Czy mogę jednym
    pozwem zażądać stwierdzenia rozwiązania odpowiednich umów, skoro strona
    pozwana jest ta sama i ta sama jest podstawa prawna ? Czy jeszcze na coś
    powinienem zwrócić uwagę ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2009-05-20 10:01:16
    Temat: Re: A więc pozywam BRE Bank...
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Sebcio wrote:
> [...]
    > Oczywiście, podobnie jak wcześniej w przypadku mBankowego eMaklera,
    > wypowiedzenie zostało opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym i

    http://olgierd.bblog.pl/wpis,w;mbanku;forma;pisemna;
    to;tylko;papier;i;dlugopis;,22969.html

    Moze to Ci sie przyda. Mysle ze Olgierd sie zaraz sam odezwie i cos doda.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2009-05-20 10:08:57
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Maverick pisze:

    > Moze to Ci sie przyda. Mysle ze Olgierd sie zaraz sam odezwie i cos doda.

    To właśnie o moim pierwszy przypadku pisze Olgierd w tym wpisie :)
    Teraz druga, identyczna sprawa tyle że dotycząca Multibanku z którego
    się wyniosłem do Aliora. Po dwóch identycznych olewkach wypowiedzeń idę
    do sądu, nie będę biernie poddawał się niekompetencji pracowników BRE Banku.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2009-05-20 10:18:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 20 May 2009 12:01:16 +0200, Maverick napisał(a):

> [...]
    is;,22969.html

    > Moze to Ci sie przyda. Mysle ze Olgierd sie zaraz sam odezwie i cos

    No cóż dodać... niech idzie i pozywa, przekonamy się :-)

    (To troszkę jak z tym człowiekiem co nie chciał za przejazd na A4 płacić
    i sprawę w sądzie wygrał.)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2009-05-20 10:27:37
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Olgierd wrote:

> [...]
    >
    > No cóż dodać... niech idzie i pozywa, przekonamy się :-)
    >
    > (To troszkę jak z tym człowiekiem co nie chciał za przejazd na A4 płacić

    Ktorym? Bo poprzednich 14 przegralo, a wygral adwokat - wiec mysle ze ma
    to duze znaczenie (w sensie znajomosci, niekoniecznie prawa).

    --
    Regards,
    Maverick

  • 6. Data: 2009-05-20 10:41:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 20 May 2009 12:27:37 +0200, Maverick napisał(a):

    > Ktorym? Bo poprzednich 14 przegralo, a wygral adwokat - wiec mysle ze ma
    > to duze znaczenie (w sensie znajomosci, niekoniecznie prawa).

    No właśnie z tym.

  • 7. Data: 2009-05-20 10:45:10
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ktorym? Bo poprzednich 14 przegralo, a wygral adwokat - wiec mysle ze ma
    > to duze znaczenie (w sensie znajomosci, niekoniecznie prawa).

    sadze, ze sie mylisz. Adwokat ma pojecie co i gdzie pisac. Ma
    doswiadczenie.

    Zwykly kowalski poprostu sie nie broni. A sad grodzki zaklada, ze jestes
    winny.

    Ja juz mam doswiadczenie i tylko w tym roku mam 2:0 dla mnie w grodzkim z
    czego jedno zakonczylo sie zawiadomieniem o mozliwosci popelnienia
    przestepstwa zlozone przez sad ;)

    Icek

  • 8. Data: 2009-05-20 11:11:02
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Olgierd pisze:

    > (To troszkę jak z tym człowiekiem co nie chciał za przejazd na A4 płacić
    > i sprawę w sądzie wygrał.)

    Zostaje mi tylko na pocieszenie świadomość, że moja sprawa będzie dla
    sądu tak oczywista jak dla mnie. Obawiam się tylko nieprzewidywalności
    wyroków sądów rejonowych, ale liczę na szczęście i kompetentną Temidę... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 9. Data: 2009-05-20 11:46:54
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Zostaje mi tylko na pocieszenie świadomość, że moja sprawa będzie dla
    > sądu tak oczywista jak dla mnie. Obawiam się tylko nieprzewidywalności
    > wyroków sądów rejonowych, ale liczę na szczęście i kompetentną Temidę...
    ;)

    wiesz jak sie zwracasz do prawnika o ilorazie inteligencji 70??

    wysoki sadzie

    Icek

  • 10. Data: 2009-05-20 11:50:00
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Icek pisze:

    > wiesz jak sie zwracasz do prawnika o ilorazie inteligencji 70??
    > wysoki sadzie

    Ja na razie będę wierzył w to, że na swej drodze potyczek prawnych
    spotkam się z kompetencją organów orzekających. Ewentualnych rozczarowań
    postaram się uniknąć korzystając z drogi odwoławczej :)

    A przy okazji mozolnie doszedłem do tego, że chyba właściwym dla sprawy
    będzie Sąd Rejonowy dla Warszawy-Śródmieścia, I Wydział Cywilny.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio