  • 1. Data: 2009-05-20 13:15:30
    Temat: Urlop wychowawczy skladka
    Od: "Anna" <m...@g...pl>

    Witam

    Przebywam na urlopie wychowawczym i zamierzam otworzyc wlasna działalność
    gospodarcza i tu mam problem bo docieraja do mnie sprzeczne informacje co do
    ZUS, tzn. czy ja place tylko zdrowotne a reszte pracodawca czy jak to w
    koncu jest; jeśli mogę prosić to proszę podac mi konkretne kwoty jakie musze
    oddawac do ZUS

  • 2. Data: 2009-05-21 07:25:18
    Temat: Re: Urlop wychowawczy skladka
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    Anna pisze:
> [...]
    > koncu jest; jeśli mogę prosić to proszę podac mi konkretne kwoty jakie musze

    Zacznij od tego, czy pracodawca zgodził się na podjęcie przez Ciebie
    innego zajęcia. Prowadzenie pracy zarobkowej w jakiejkolwiek formie jest
    bezpośrednią przyczyną do odwołania Cię z urlopu wychowawczego.
    Odnośnie składek - to jesteś ubezpieczana na wychowawczym "przez
    państwo" o ile nie masz innego tytułu do ubezpieczeń, czyli w tym
    przypadku pierwszeństwo w składkach ma działalność gospodarcza.
    Zatem Ty odprowadzasz wszystkie składki i masz obowiązek poinformować o
    tym pracodawcę, żeby on nie ubezpieczał Cię dodatkowo.
    Tomasz

  • 3. Data: 2009-05-21 12:47:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    tomasz karśnicki wrote:

    > Zacznij od tego, czy pracodawca zgodził się na podjęcie przez Ciebie
    > innego zajęcia.

    Nie musi.

    > Prowadzenie pracy zarobkowej w jakiejkolwiek formie jest
    > bezpośrednią przyczyną do odwołania Cię z urlopu wychowawczego.

    Nieprawda. Tylko takiej, która okliduje ze sprawowaniem opieki na
    dzieckiem. I nie trzeba pytac o zadna zgode.