  • 1. Data: 2006-06-27 23:40:37
    Temat: rezygnacja likwidatora spółdzielni
    Od: "Stich" <s...@s...info.pl>

    Mam taki pasztet: była sobie spółdzielnia. Kilka lat temu WZ
    podjęło uchwałę o likwidacji i powołało likwidatora. Z różnych
    względów spnia do dzisiaj nie jest zlikwidowana. Kilka dni temu
    likwidator złożył na ręce przewodniczącego rady spni rezygnację.
    Dzisiaj odbyło się WZ które nic nie ustaliło - nie było chętnych
    na zajęcie się likwidacją.

    Co można zrobić dalej? Spnia jest bez grosza, szczęśliwie udało
    się zrobić zrzutkę na księgową, więc na 30-go będzie zrobiony
    bilans - ale nawet nie wiadomo, kto go ma podpisać. To zresztą w tej
    chwili największy problem, bo terminy gonią.

    Czy likwidator przestaje być likwidatorem ot tak sobie? W ksh jest
    coś napisane o tym, że do rezygnacji stosuje się przepisy o
    wypowiedzeniu zlecenia przez przyjmującego zlecenie - ale to ksh, a
    nas obowiązuje prawo spółdzielcze.

    Domyślam się, że ruch jest teraz po stronie rady - ale co rada
    może? Zwołać następne WZ (z oczywistym skutkiem)? Wyznaczyć kogoś
    na siłę?

  • 2. Data: 2006-06-28 07:54:54
    Temat: Re: rezygnacja likwidatora spółdzielni
    Od: "Stich" <s...@s...info.pl>

    > Domyślam się, że ruch jest teraz po stronie rady - ale co rada może?

    Siedzę sobie nad prawem spółdzielczym i co widzę? Ano:

    Art. 119.
    § 1. Do likwidatora stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące
    zarządu spółdzielni i członków zarządu, jeżeli przepisy o
    likwidacji nie stanowią inaczej.

    Art. 56.
    § 1. (...) W razie konieczności rada może wyznaczyć jednego lub
    kilku ze swoich członków do czasowego pełnienia funkcji członka
    (członków) zarządu.

    Czyli rada powinna się zebrać i ustalić kto ma podpisać bilans...
    tyle, że członek rady nie może być likwidatorem - co już
    przerabialiśmy, bo jeden z członków rady był wybrany na likwidatora
    i sąd odmówił jego wpisania do rejestru, właśnie ze względu na
    zajmowane stanowisko (gdzie tak jest napisane - chyba nie w prawie
    spółdzielczym?)

  • 3. Data: 2006-06-28 08:01:16
    Od: "Stich" <s...@s...info.pl>

    Stich wrote:

> [...]
    > i sąd odmówił jego wpisania do rejestru, właśnie ze względu na
    > zajmowane stanowisko (gdzie tak jest napisane - chyba nie w prawie

    Ale ze mnie matoł, to wynika z tych samych artykułów które cytuję:
    Art. 56.
    § 1. Nie można być jednocześnie członkiem zarządu i
    przedstawicielem na zebranie przedstawicieli tej samej spółdzielni.
    Nie można być jednocześnie członkiem rady i zarządu tej samej
    spółdzielni.

    Jak nie można być i w radzie i w zarządzie, to nie można być w
    radzie i być likwidatorem.

    Ale i tak nie wiem co dalej :(