  • 1. Data: 2006-06-27 20:48:57
    Temat: Deweloper, usterka, zgłoszenie usterki
    Od: "loginy" <p...@i...pl>

    Witam,

    W zeszłym roku w październiku odebrałem od dewelopera nowe
    mieszkanie usytuowane na ostatnim piętrze. Nad mieszkaniem znajduje
    się kotłownia i wszystkie silniki i urządzenia związane z
    wentylacją - ,,wentylatornia". Kilka miesięcy temu
    ,,wentylatornia" zaczęła głośno pracować, co szczególnie w
    nocy, kiedy blok się wycisza, daje się we znaki. Ponieważ firma jest
    w porządku zgłosiłem problem telefonicznie i kierownik budowy,
    który w zasadzie błyskawicznie zaczął działać. Zaprosił firmę
    od wentylacji, ta założyła jakieś dodatkowe filtry i wyciszyło
    się znacznie ale nie na 100%. Zainterweniowałem ponownie, kierownik
    budowy pojawił się również błyskawicznie i stwierdził, że
    faktycznie jest dalej głośno i dalej będzie interweniował w firmie,
    która montowała wentylację. Z rozmowy jednak wywnioskowałem, że
    ciężko już będzie coś zrobić, bo filtry już są. Wybrałem się
    nawet razem z nim do tajemniczej wentylatorni i są tam kanały
    wentylacyjne a w środku w nich silniki, które wyciągają powietrze z
    bloku, a przed nimi filtry. Podobno już się nie da nic zrobić ale
    zaproponowałem wyciszenie samego pomieszczenia lub obłożenie tych
    rur (w środku silnik) jakimś materiałem dźwiękochłonnym. Czy
    możliwe jest przenoszenie dźwięku po konstrukcji budynku i
    ewentualnie jak można wyciszyć taką wentylatornię, abym miał cicho
    w mieszkaniu?

    Dodatkowo mam pytanie, jak należy oficjalnie zgłosić taką usterkę
    u dewelopera? Chcę się zabezpieczyć, bo jak się skończy gwarancja
    to chłopaki się zwiną, a ja zostanę z problemem.

    Z góry dziękuję za wszystkie uwagi i podpowiedzi! Dodatkowa wiedza
    techniczna będzie przydatna w rozmowie z deweloperem.

    Dodam tylko, że nie jestem zainteresowany wyciągnięciem forsy od
    dewelopera tylko naprawieniem usterki.

    Dzięki jeszcze raz za podowiedzi!