  • 1. Data: 2005-05-08 16:37:54
    Temat: renta a staż
    Od: Aska24 <A...@i...pl>

    Witam i mam pytanko.
    W czerwcu kończę studia i chciałabym pójść na staż.Nie mogę jednak
    zapisać się do urzędu pracy, gdyż pobieram rentę po zmarłym ojcu.Renta
    przysługuje mi do września.Wobec tego moje pytanie brzmi:czy jeżeli
    staże będą przydzielane np. od lipca, to czy ja nie będę mogła z nich
    skorzystać, czy mam do nich prawo dopiero od września?Zatem kiedy mam
    zarejestrować się do Urzędu Pracy jako bezrobotna , jeszcze w czerwcu
    czy dopiero we wrześniu?;mam czekać przez całe wakacje i dopiero wtedy
    pytać czy są jeszcze jakieś wolne miejsca?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-05-08 17:53:42
    Temat: Re: renta a staż
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    > Urzędu Pracy jako bezrobotna , jeszcze w czerwcu czy dopiero we
    > wrześniu?;mam czekać przez całe wakacje i dopiero wtedy pytać czy są

    zarejestrowac sie powinnas natychmiast, najlepiej w ciagu miesiaca od dnia
    ukonczenia szkoly (zusy srusy). bedac na stazu nie mozesz zarabiac wiecej
    niz polowa najnizszej pensji (o ile dobrze pamietam). na staz idz od razu,
    potem miejsca pracy (ewentualne) ci przepadna. a o konkrety pytaj w swoim
    UP. pozdrawiam pawel

  • 3. Data: 2005-05-09 07:58:32
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Sun, 8 May 2005 19:53:42 +0200, gardziej napisał(a):
    Hi!!!
> [...]
    > potem miejsca pracy (ewentualne) ci przepadna. a o konkrety pytaj w swoim

    Huh.. Namieszałeś...
    Żeby dostać się na staż trzeba być bezrobotnym. Żeby być bezrobotnym nie
    można osiągać dochodów z tytułów innych niż praca większych od połowy
    najniższego. Jeżeli renta rodzinna jest na jedną osobę to raczej jest
    większa od tej połowy - nie można się zarejestrować jako osoba bezrobotna.
    Ubezpieczenie i tak ma, bo ma rentę.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 4. Data: 2005-05-09 09:09:41
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    Aska24 wrote:

> [...]
    > czy dopiero we wrześniu?;mam czekać przez całe wakacje i dopiero wtedy
    > pytać czy są jeszcze jakieś wolne miejsca?

    co to za dziwny przepis że nie wolno pójść na staż (pracować) jak się ma
    dochód z innego źródła (tu: renta) ?

  • 5. Data: 2005-05-09 10:48:02
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Mon, 09 May 2005 11:09:41 +0200, firma mm napisał(a):

    > Aska24 wrote:
    >

    > co to za dziwny przepis że nie wolno pójść na staż (pracować) jak się ma
    > dochód z innego źródła (tu: renta) ?

    Bosz... Jaki dziwny? Staż, o którym jest tutaj mowa jest dla osób
    bezrobotnych - masz dochód to nie jesteś bezrobotnym.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 6. Data: 2005-05-09 10:50:02
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

  • 7. Data: 2005-05-09 19:00:48
    Od: Aska24 <A...@i...pl>

    Waldemar "Jakec" Bulkowski napisał(a):

    > Bosz... Jaki dziwny? Staż, o którym jest tutaj mowa jest dla osób
    > bezrobotnych - masz dochód to nie jesteś bezrobotnym.
    >
    > 3m się.

    Dziękuję za odpowiedż :)
    Widzę,że żnasz się na temacie, wobec tego mam jeszcze małe pytanko.Nie
    chciałbym bardzo czekać z rejestracją aż do września, rzeczywiście
    póżniej może już nie być naboru na ciekawy staż. Wobec tego moje pytanie
    brzmi: czy jest możliwość zmniejszenia renty do takiej kwoty aby móc
    zapisać się do pup jeszcze w czerwcu, zaraz po skończeniu szkoły? Jeżeli
    nie przekracza się pewnej kwoty wtedy można się zarejestrować. Nie wiem
    jednak czy taka zmiana ma sens? Ps. przypomnę, że rentę mam do września.
    Pozdrawiam.