    From: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: renta a staż
    Date: Sun, 8 May 2005 19:53:42 +0200

    > Witam i mam pytanko.
    > W czerwcu kończę studia i chciałabym pójść na staż.Nie mogę jednak zapisać
    > się do urzędu pracy, gdyż pobieram rentę po zmarłym ojcu.Renta przysługuje
    > mi do września.Wobec tego moje pytanie brzmi:czy jeżeli staże będą
    > przydzielane np. od lipca, to czy ja nie będę mogła z nich skorzystać, czy
    > mam do nich prawo dopiero od września?Zatem kiedy mam zarejestrować się do
    > Urzędu Pracy jako bezrobotna , jeszcze w czerwcu czy dopiero we
    > wrześniu?;mam czekać przez całe wakacje i dopiero wtedy pytać czy są
    > jeszcze jakieś wolne miejsca?
> [...]

    zarejestrowac sie powinnas natychmiast, najlepiej w ciagu miesiaca od dnia
    ukonczenia szkoly (zusy srusy). bedac na stazu nie mozesz zarabiac wiecej
    niz polowa najnizszej pensji (o ile dobrze pamietam). na staz idz od razu,
    potem miejsca pracy (ewentualne) ci przepadna. a o konkrety pytaj w swoim
    UP. pozdrawiam pawel