  • 1. Data: 2005-05-08 14:48:57
    Temat: Rodzaj umowy dla niepełnoletniego??
    Od: "Grandalf" <grandalf_anty@spam_.pl>

    Na co może liczyć 17-letnia osoba chcąca podjąć prace? Dokładnie chodzi o
    stworzenie i prowadzenie strony internetowej Zespołu Szkół w jego mieście.
    Na jaką umowe może zostać zatrudniony, o ile w ogóle może? Czy musi płacić
    jakieś podatki? Jakie przysługują mu prawa? I na jaki najdłuższy okres może
    podpisać umowe?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-05-09 00:21:24
    Temat: Re: Rodzaj umowy dla niepełnoletniego??
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grandalf" <grandalf_anty@spam_.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    płacić
    > jakieś podatki? Jakie przysługują mu prawa? I na jaki najdłuższy okres

    Umowa o dzieło, albo zlecenie. Podatki musi płacić, jak każda inna
    osoba. Ubezpieczenia społecznego chyba nie. Za to zdrowotne chyba tak.

  • 3. Data: 2005-05-09 01:14:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >

    > Umowa o dzieło, albo zlecenie. Podatki musi płacić, jak każda inna
    > osoba. Ubezpieczenia społecznego chyba nie. Za to zdrowotne chyba tak.

    Umowę o dzieło, bo o wykonanie konkretnego dzieła chodzi.
    Przy umowie o dzieło określa się po prostu co ma być zrobione, za ile i
    do kiedy. Nie ma żadnych ograniczeń co do czasu. Więc możecie się
    umówić, że strona będzie gotowa za 10 lat.
    I wówczas też dostaniesz zapłatę za dzieło.

    Od umowy o dzieło ZUS się nie płaci (jeszcze) więc przy jednorazowej
    robocie dostanie się najwięcej na rękę z umówionej brutto kwoty, ale np
    na emeryturkę już się nie zapracuje.

    Niestety mała poprawka co do umowy zlecenia.
    Jeżeli nie ma się umowy z której ma się co najmniej minimalną krajową,
    to umowa zlecenie jest w pełni oZUSowana.
    Czyli mniej się dostaje na rękę, ale za to drugie tyle wyciąga się
    dodatkowo z kieszeni zleceniodawcy i odkłada się co nieco na przyszłą
    emeryturkę.

    Jeśli chodzi o słowo "prowadzenie strony" to można się umówić np na
    umowę zlecenie.
    Podpisujesz umowę zlecenie na wykonanie poszczególnych zmian w serwisie.
    Z tym prowadzenie strony to ja to kiepsko widzę, bo szkole się będzie
    wydawało, że jak już stronę zrobiłeś to jeszcze ją będziesz za darmo
    modyfikował i to najlepiej do końca życie.
    Więc może w umowie o wykonanie strony dobrze jest sprecyzować, co w
    chodzi zakres wykonywanego dzieła.

    W przypadku umów zleceń i o dzieło prawa nie przysługują ci żadne, bo
    nie jesteś pracownikiem. Masz po prostu wywiązać się ze zlecenia /
    wykonać dzieło i się rozstać z pryncypałem.

    Umowa o dzieło i zlecenie nie nazywa się pracą a co najwyżej zleceniem.
    Mamy zleceniodawcę / zleceniobiorcę / zlecającego wykonanie dzieła i
    przyjnującego wykonanie dzieła / protokół odbioru dzieła i rachunek do
    umowy.
    O pracowniku i pracodawcy i kodeksie pracy nie ma mowy.

    I to by chyba było na tyle.

  • 4. Data: 2005-05-09 01:41:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d5mdil$r1k$1@inews.gazeta.pl...

    > Umowę o dzieło, bo o wykonanie konkretnego dzieła chodzi.

    No, jak to ma być opieka nad serwisem, to już bym polemizował. Ale jak
    widzę dalej się odniosłeś.