  • 11. Data: 2014-02-06 22:13:43
    Temat: Re: regulamin i prawo
    Od: "Jurek" <J...@g...com>

    Robert Tomasik napisał:
    > Jeśli oczekiwał byś od nas jakiegoś konstruktywnego stanowiska, to napisz
    > o co Ci konkretnie chodzi. Bo z tego skomplikowanego wywodu, to mogę
    > się jedynie domyślić, że chodzi o jakiś NFZ, choć jak się okaże, że o
    > zupełnie co innego, to też nie będę zdziwiony jakoś szczególnie.

    Sytuacja dotyczy Poczty. Celowo nie pisałem o kogo chodzi bo podobne
    sytuacje zdarzają się dość często w różnych firmach, zarówno państwowych jak
    i prywatnych, więc chciałem uzyskać poradę ogólną dotyczącą problemu a nie
    akurat poczty a dzisiaj na poczcie była kumulacja, dlatego bardzo się
    zdenerwowałem.
    Idę na pocztę wysłać przesyłkę, przesyłkę mam zabezpieczoną, zapakowaną,
    oklejoną, zaadresowaną z wypełnionym druczkiem a tu panienki z okienka
    odmawia mi przyjęcia paczki bo nie spodobała jej się naklejka na mojej
    paczce. Stwierdziła że ja takich naklejek na moją własną paczkę nie mogę
    nalepiać.
    Zdziwiony sytuacją zadzwoniłem na infolinię żeby dowiedzieć się o co chodzi
    i ewentualnie z czego to wynika. Infolinia poinformowała mnie że wynika to z
    regulaminu, ale nie była w stanie powiedzieć mi z którego punktu tego
    regulaminu i żebym sobie poczytał. Więc czytam i ze zdziwieniem odkrywam
    punkt 10 regulaminu mówiący że nadawca ma PRAWO umieszczać na przesyłce
    naklejki, mało tego, mam prawo nawet umieszczać na przesyłce napisy i
    rysunki reklamowe i informacyjne!
    Podsumowując, na poczcie odmówiono mi przyjęcia przesyłki niezgodnie z
    regulaminem poczty, na infolinia poczty okłamano mnie na temat regulaminu
    celem wprowadzenia w błąd.
    Dzwonię kolejny raz i tym razem zaskoczona infolinijka zacytowanym punktem
    regulaminu woła kierowniczkę a ta opowiada dokładnie to co poprzednio, czyli
    że nie mam prawa umieszczać naklejek mimo że regulamin wyraźnie mi na to
    zezwala (wystarczyło by żeby nie zabraniał a tu wręcz zezwala)
    Znowu podsumuję że pracownicy poczty otrzymują od kierownictwa polecenia
    niezgodne z ich własnym regulaminem. Nie dość że rożne firmy i instytucje
    same sobie wymyślają regulaminy i zmuszają klientów do ich przestrzegania
    bez ich wiedzy i zgody, to jeszcze im mało i sami własnego regulaminu nie
    potrafią przestrzegać.

    Z odpowiedzi wnioskuję że prawników też mamy takich samych że jak by trzeba
    było odebrać dług 20groszy starej babci to wszyscy by się wyrywali, każdy by
    widział interes i nawet grom by interweniował, a jeśli chodzi o zus, czy
    inną większą instytucję to każdy ma w gaciach wielką kupę i odnoszę wrażenie
    że to całe nasze prawo jak i prawnicy i sądy są tak naprawdę bezużyteczni,
    czyli zbędni.

  • 12. Data: 2014-02-06 22:29:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jurek" <J...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > jak i prywatnych, więc chciałem uzyskać poradę ogólną dotyczącą problemu
    > a nie akurat poczty a dzisiaj na poczcie była kumulacja, dlatego bardzo

    Po pierwsze złóż reklamacje do Dyrektora właściwego oddziału Poczty. Nie
    wykluczone, że gdzieś głębiej w regulaminie jest wzmianka, że nie wolno
    przykładowo czerownych nalepek z żóltym napisem nalepiać i w tym tkwi
    problem. Nie twierdzę, że tak jest, ale nie chce mi się szukać.
    Niekompetencja pracowników na każdym szczeblu nie jest jakimś wyjątkiem.
    Dyrektor poczty będzie już musiał wskazać odpowiedni punkt. Jeśli uzna
    Twoją rację, to zawsze bedziesz mógł w razie poblemu pismo pokazać. To
    działa.

    Po drugie, to nikt Cie nie zmusza do korzystania z usług Poczty Polskiej.
    Teraz konkurencji od groma. Co do zasady korzystanie z usług danego
    podmiotu wiąże się z akceptację jego warunków.

  • 13. Data: 2014-02-06 22:32:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.02.2014 22:33, Jurek pisze:

    > Niby z jakimi? Nie wprowadzaj ludzi w błąd!

    Prawnymi oraz technicznymi. Np. owe naklejki nie mogą byś same w sobie
    nielegalne (np. naklejka pornograficzna czy nawołująca do rasizmu - to
    tylko przykłady) ani utrudniające "obróbkę" przesyłki przez pocztę (np.
    naklejka zawierająca inny adres pocztowy byłaby zdecydowanie niewskazana).

    > Z twoich wypowiedzi bez sensu i nagminnym trolowaniem na forum wynika

    To nie jest forum, gimbusie.

    > ewidentnie ze sam jesteś trolem, więc daruj sobie i nie udzielaj mi się
    > tu więcej.

    Idź już spać, dzieciaku.

  • 14. Data: 2014-02-06 22:33:36
    Od: "Jurek" <J...@g...com>

  • 15. Data: 2014-02-06 23:00:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jurek J...@g...com ...

> [...]
    > odmawia mi przyjęcia paczki bo nie spodobała jej się naklejka na mojej
    > paczce. Stwierdziła że ja takich naklejek na moją własną paczkę nie mogę

    A co tam sobie nakleiłes?
    Priorytet?
    Uwaga szkło?
    PP sucks?

  • 16. Data: 2014-02-06 23:06:08
    Od: "Jurek" <J...@g...com>

    Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > wyjątkiem. Dyrektor poczty będzie już musiał wskazać odpowiedni
    > punkt. Jeśli uzna Twoją rację, to zawsze bedziesz mógł w razie

    Dzisiaj przeczytałem cały regulamin i nic tam nie ma że nie można, jest
    wręcz przeciwnie, że mam do tego prawo.
    Pewnie że mogę wysyłać pisma a poczta może mi w taki sam sposób pokrętnie
    odpowiadać że nie mogę wbrew regulaminowi, zresztą co niby takie pismo i
    odpowiedz miała by mi dać poza stratą czasu i pieniędzy?

    > Po drugie, to nikt Cie nie zmusza do korzystania z usług Poczty
    > Polskiej. Teraz konkurencji od groma. Co do zasady korzystanie
    > z usług danego podmiotu wiąże się z akceptację jego warunków.

    To jak według ciebie mam wysłać paczkę? Tylko poczta u mnie działa, kurier
    nie przyjedzie bo nie spełniam ich wymagań, dowiadywałem się. Przestańmy
    opowiadać o konkurencji, bo jesli istnieje monopolista to konkurencji
    praktycznie nie ma.

  • 17. Data: 2014-02-06 23:10:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Feb 2014, Jurek wrote:

    > Jest sobie firma państwowa, która ma regulamin swoich usług, będący na
    > dodatek ustawą.
    > Firma odmawia wykonania pewnej usługi tłumacząc że usługa takiej formie
    > jest zabroniona.
    [...]
    > Jak zwykły klient ma walczyć z taką firmą, która robi go w konia, nawet
    > wbrew obowiązującemu ją prawu?

    Pisemnie.
    Jak Ci się chce, przeszukaj archiwa, gdzieś w ostatnich latach kiedy
    jeszcze obowiązywała opłata skarbowa do weksli, chodziło o datowanie
    "unieważnienia znaczka skarbowego".
    Czas reakcji - jeden miesiąc.
    Obowiązek mieli nakazany rozporządzeniem "i co z tego".
    Dla jasności, w najbliższym banku (PKO BP) też nie wiedzieli
    (że mają taki obowiązek :P), czas uzyskania (przez pracowników)
    odpowiedniej informacji (od ich własnych doradców prawnych): 10 minut.

    > Czy znajdzie się prawnik który jest w stanie ukarać

    Nie widzę szans.
    Trzeba by wykazać "poniesione szkody" a i to byłoby mało.

    Walka pisemna ma tę zaletę, że może skończyć się "rozesłaniem
    wyjaśnienia dla wszystkich poczt w okręgu" :P
    I na deser bonus: "napisz pan reklamację" było nieoficjalnym,
    wcale nie złośliwym, argumentem ... pracownika poczty, który sam
    znalazł się między młotem a kowadłem.
    Z jednej strony "wytyczne", z drugiej facio (znaczy ja) który
    grozi nasłaniem skarbówki ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2014-02-06 23:20:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > odpowiadać że nie mogę wbrew regulaminowi, zresztą co niby takie pismo i
    > odpowiedz miała by mi dać poza stratą czasu i pieniędzy?

    Daj im szansę. Tę skarge nawet mailem możesz wysłąć i działa. Trenowałem
    skutecznie.

> [...]
    > kurier nie przyjedzie bo nie spełniam ich wymagań, dowiadywałem się.
    > Przestańmy opowiadać o konkurencji, bo jesli istnieje monopolista to

    Nie wiem. Jakbym znał odpowiedź na każde pytanie, to bym politykiem został.

  • 19. Data: 2014-02-06 23:21:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

    > To nie jest forum, gimbusie.

    Nie wiadomo, gdzie on grupę widzi.

  • 20. Data: 2014-02-06 23:37:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 06.02.2014 23:21, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w
    > wiadomości news:ld0v10$mpc$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie wiadomo, gdzie on grupę widzi.

    A to już nie mój problem. Ale delikwent prezentuje cechy typowego
    gimbusa - myli forum z grupą dyskusyjną i wiedzę prawniczą czerpie z
    tandetnych amerykańskich filmów i mitów. Dochodzi odrobina mentalności
    tandetnego "arcyzbrodniarza" (one million dollars! - idealnie pasująca
    scena z "Austin Powers") i obraz dopełniony.