    From: "Jurek" <J...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: regulamin i prawo
    Date: Thu, 6 Feb 2014 22:13:43 +0100

    Robert Tomasik napisał:
    > Jeśli oczekiwał byś od nas jakiegoś konstruktywnego stanowiska, to napisz
    > o co Ci konkretnie chodzi. Bo z tego skomplikowanego wywodu, to mogę
    > się jedynie domyślić, że chodzi o jakiś NFZ, choć jak się okaże, że o
    > zupełnie co innego, to też nie będę zdziwiony jakoś szczególnie.

    Sytuacja dotyczy Poczty. Celowo nie pisałem o kogo chodzi bo podobne
    sytuacje zdarzają się dość często w różnych firmach, zarówno państwowych jak
    i prywatnych, więc chciałem uzyskać poradę ogólną dotyczącą problemu a nie
    akurat poczty a dzisiaj na poczcie była kumulacja, dlatego bardzo się
    zdenerwowałem.
    Idę na pocztę wysłać przesyłkę, przesyłkę mam zabezpieczoną, zapakowaną,
    oklejoną, zaadresowaną z wypełnionym druczkiem a tu panienki z okienka
    odmawia mi przyjęcia paczki bo nie spodobała jej się naklejka na mojej
    paczce. Stwierdziła że ja takich naklejek na moją własną paczkę nie mogę
    nalepiać.
    Zdziwiony sytuacją zadzwoniłem na infolinię żeby dowiedzieć się o co chodzi
    i ewentualnie z czego to wynika. Infolinia poinformowała mnie że wynika to z
    regulaminu, ale nie była w stanie powiedzieć mi z którego punktu tego
    regulaminu i żebym sobie poczytał. Więc czytam i ze zdziwieniem odkrywam
    punkt 10 regulaminu mówiący że nadawca ma PRAWO umieszczać na przesyłce
    naklejki, mało tego, mam prawo nawet umieszczać na przesyłce napisy i
    rysunki reklamowe i informacyjne!
    Podsumowując, na poczcie odmówiono mi przyjęcia przesyłki niezgodnie z
    regulaminem poczty, na infolinia poczty okłamano mnie na temat regulaminu
    celem wprowadzenia w błąd.
    Dzwonię kolejny raz i tym razem zaskoczona infolinijka zacytowanym punktem
    regulaminu woła kierowniczkę a ta opowiada dokładnie to co poprzednio, czyli
    że nie mam prawa umieszczać naklejek mimo że regulamin wyraźnie mi na to
    zezwala (wystarczyło by żeby nie zabraniał a tu wręcz zezwala)
    Znowu podsumuję że pracownicy poczty otrzymują od kierownictwa polecenia
    niezgodne z ich własnym regulaminem. Nie dość że rożne firmy i instytucje
    same sobie wymyślają regulaminy i zmuszają klientów do ich przestrzegania
    bez ich wiedzy i zgody, to jeszcze im mało i sami własnego regulaminu nie
    potrafią przestrzegać.

    Z odpowiedzi wnioskuję że prawników też mamy takich samych że jak by trzeba
    było odebrać dług 20groszy starej babci to wszyscy by się wyrywali, każdy by
    widział interes i nawet grom by interweniował, a jeśli chodzi o zus, czy
    inną większą instytucję to każdy ma w gaciach wielką kupę i odnoszę wrażenie
    że to całe nasze prawo jak i prawnicy i sądy są tak naprawdę bezużyteczni,
    czyli zbędni.