  • 1. Data: 2004-11-17 17:31:05
    Temat: regres - ubezpieczenia
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

    Witam
    Moje pytanie dotyczy regresu. pokrotce opisze moja historie:
    28.10.2002 r. mialem kolizje. Byla w tym ewidentnie moja wina, pech chcial,
    ze ponadto bylem pod wplywem ....
    TU SAMOPOMOC przyslala mi wezwanie do zaplaty wyplaconego odszkodowania.
    OK zawinilem i jedynie poprosilem o rozlozenie na raty. Zgodzili sie i
    splacalem wyznaczona kwote.
    Splacilem i kiedy moja zona zadzwonila czy wszystko OK nie udzielili
    jednoznacznej odpowiedzi.
    Dzisiaj dostalem nastepne wezwanie do zaplaty, za drugi samochod.
    Pytanie:
    Dlaczego czekali z tym 2 lata, dlaczego nie upomnieli sie od razu?
    Czy roszczenie nie jest przedawnione?
    Jak mogly koszty narosnac z 300 (Fiat126) do 800 przez 2 lata?
    Dlaczego teraz HDI ??? SAMOPOMOC straszy mnie sadem?
    Wyznam szczerze, ze nie mam zamiaru uchylac sie od odpowiedzialnosci, ale sa
    jakies granice i czy przypadkiem za rok znowu nie przysla mi wezwania do
    zaplaty?
    Pozdrawiam
    Jurek

  • 2. Data: 2004-11-17 19:24:31
    Temat: Re: regres - ubezpieczenia
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

> [...]
    > Moje pytanie dotyczy regresu. pokrotce opisze moja historie:
    > 28.10.2002 r. mialem kolizje. Byla w tym ewidentnie moja wina, pech
    oj!

    > TU SAMOPOMOC przyslala mi wezwanie do zaplaty wyplaconego odszkodowania.
    > OK zawinilem i jedynie poprosilem o rozlozenie na raty. Zgodzili sie i
    > splacalem wyznaczona kwote.
    W jaki sposób TU wyraziło zgodę na rozłożenie na raty? (pismo,
    telefonicznie, w rozmowie osobistej, czy jakieś dowody takiego oświadczenia,
    świadkowie etc).

    > Splacilem i kiedy moja zona zadzwonila czy wszystko OK nie udzielili
    > jednoznacznej odpowiedzi.
    zawsze doręczaj pismo - w przypadku dużych spraw bierz potwierdzenie na
    kopii (z pieczątką i datą)

    > Dzisiaj dostalem nastepne wezwanie do zaplaty, za drugi samochod.
    > Pytanie:
    > Dlaczego czekali z tym 2 lata, dlaczego nie upomnieli sie od razu?
    ??? Za jaki drugi? Ile pojazdów uczestniczyło w kolizji? Rozumiem, że mówimy
    o kolizji a nie o wypadku. Czy zostałeś skazany przez sąd w procesie karnym
    czy sąd grocki/kolegium (nie wiem, jak to wtedy było).

    > Czy roszczenie nie jest przedawnione?
    nie

    > Jak mogly koszty narosnac z 300 (Fiat126) do 800 przez 2 lata?
    Skąd wiesz, że kiedyś było 300 pln, skoro zostałeś wezwany do zapłaty po raz
    pierwszy?

    > Dlaczego teraz HDI ???
    Silnik diesla tubro common rail w malcu???

    > SAMOPOMOC straszy mnie sadem?
    to pytanie czy zdanie oznajmujące?

> [...]
    sa
    > jakies granice i czy przypadkiem za rok znowu nie przysla mi wezwania do
    Napisz dokładnie co nabroiłeś, a co z tego zapłaciłeś i kiedy.

    DOKŁADNIE

    coś wymyślimy - może jakaś ugoda...

    p.
    W,

  • 3. Data: 2004-11-17 19:57:08
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

> [...]
    > to pytanie czy zdanie oznajmujące?

    > sa
    > Napisz dokładnie co nabroiłeś, a co z tego zapłaciłeś i kiedy.

    Opis:
    Przed przejściem dla pieszych zatrzymalo sie kilka samochodow.
    Ja tego nie zauwazylem.
    Wjechalem w tylek Forda Escorta, on popchnal Opla Kadetta, a Opel uszkodzil
    Malucha.
    Na rozprawie w Sadzie dostalem 1 rok pozbawienia PJ i ok 1200 PLN (koszty i
    na osoby poszkodow. ..)
    Nastepnie TU wystapilo z wezwaniem do zaplaty, gdyz wyplacili odszkodowanie
    Panu X
    Ja pisemnie poprosilem o rozlozenie na raty kwoty ok. 2800. Chcialem splacac
    po 200, a oni w pismie wyznaczyli mi po 150 ??? (dziwne, nie).
    Dodam jeszcze, ze raty splacalem terminowo.
    O 300 pln dowiedzialem sie od likwidatora, ktory wycenial oba samochody.
    Wtedy mowil mi osobiscie, ze Kadett - 2500, Maluch - 300.
    Co do trzeciego auta, dogadalem sie z wlascicielem, wziolem kredyt i
    odkupilem je.
    Wszystkie kary zasadzone oczywiscie zaplacilem.
    Pzdr.
    Jurek

  • 4. Data: 2004-11-17 20:14:39
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

    > Silnik diesla tubro common rail w malcu???

    kiedys to nazywalo sie
    TU SAMOPOMOC
    teraz dostalem pismo z
    HDI SAMOPOMOC
    Jurek

  • 5. Data: 2004-11-17 20:18:10
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

    > Nastepnie TU wystapilo z wezwaniem do zaplaty, gdyz wyplacili
    odszkodowanie
    > Panu X
    Dodam, ze teraz dostalem wezwanie do zaplaty po raz pierwszy! bo wyplacili
    odszkodowanie Panu Y (Maluch), a ja glupi myslalem, ze lacznie bedzie
    wspomniane w poprzednich postach 2800 i koniec - kara odpokutowana.
    Jurek

  • 6. Data: 2004-11-17 20:29:47
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "auto.ok" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > kiedys to nazywalo sie
    > TU SAMOPOMOC
    > teraz dostalem pismo z
    > HDI SAMOPOMOC
    > Jurek
    może to być jakaś spółka zależna, należąca do TU, typu financial servicing,
    wykonująca dla właściciela obsługę należności...
    p.
    W,

  • 7. Data: 2004-11-17 21:11:38
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Powinieneś spodziewać się regrezu za wszystkie szkody w pojazdach tj. Ford,
    Opel, FSM. Myslę, że zasadnym byłoby wybrać się do HDI i obejrzeć wycenę -
    masz prawo wiedzieć za co płacisz. Może gość w FSM 126p przewoził serwis
    porcelanowy wart 500 zł. i mu się w skutek kolizji potłukł. Dreptaj do firmy
    to Ci powiedzą dlaczego tyle i czemu tak późno (mół zgłosić szkodę po roku).
    Módl się oby nie było jeszcze szkód osobowych, bo przy tego typu kolizjach
    często pojawiają się uszkodzenia-nadwyrężenia itp. kręgów szyjnych.

    Pozdro Sławek

  • 8. Data: 2004-11-17 21:44:06
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-11-17 21:29, Wirtualna wrote::

    > może to być jakaś spółka zależna, należąca do TU, typu financial servicing,
    > wykonująca dla właściciela obsługę należności...
    > p.

    Zmiana nazwy TU po zmianie właściciela.

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    Trzeba dać napis, żeby wpuszczać tylko w krawatach.

  • 9. Data: 2004-11-17 21:59:14
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

> [...]
    > odszkodowanie Panu Y (Maluch), a ja glupi myslalem, ze lacznie bedzie
    > wspomniane w poprzednich postach 2800 i koniec - kara odpokutowana.

    Coż, może ktoś miał jakąś część szkody sporną i dopiero po dwóch latach
    pojawił się dowód w sprawie, wyrok sądu (z powództwa pko. TU), abo co
    innego, lub może ujawniła się szkoda na osobie. Może ktoś zgłosił z AC a
    regresowanie do OC twojego TU długo trwało (w zasadzie jest czas do końca
    okresu przedawnienia).

    Ustal w TU ile i za co wypłaciło TU, zobacz ile i za co zapłaciłeś ty; choć
    miej na względzie, że wpieprzyłeś się, więc trzeba będzie długo jeszcze
    spłacach, chyba że sprawę ciachniesz ugodą z TU lub ze wszystkimi
    poszkodowanymi.

    p.
    W,