  • 1. Data: 2004-11-17 16:16:49
    Temat: Prawo lokalowe - wynajem mieszkania i nie placenie!
    Od: "Sprzedajacy KRK" <p...@w...pl.usunto.bazspamowprosze.com.pl>

    Witam Wszystkich Grupowiczów!

    Mam takie pytanie. Wynajmuje mieszkanie znajomy - no może byłym znajomym.
    Zaczeły się problemy z płatościami i w tej chwili zalegają tyle, że mogę im
    wypowiedzieć umowę najmu. Jednak popełniłem chyba mały błąd i pozwoliłem im
    się zameldować na stałe w tym mieszkaniu.

    Co teraz robić?

    Poza tym wiem, że mają jakieś problemy z pracą i dochodami a słyszałem, że
    coś jest na tę okoliczność zapisane w prawie lokalowym

    Proszę o pomoc i jak najbardziej wyczerpujące wyjaśnienie. Gdzie tego
    szukać? Jakieś przepisy wykładnia prawna etc.

    Dziekuje
    Michał

  • 2. Data: 2004-11-20 18:54:28
    Od: " " <d...@W...gazeta.pl>

    Sprzedajacy KRK <p...@w...pl.usunto.bazspamowprosze.com.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Proszę o pomoc i jak najbardziej wyczerpujące wyjaśnienie. Gdzie tego
    > szukać? Jakieś przepisy wykładnia prawna etc.

    Przeczytaj Ustawę o ochronie praw lokatorów. Niestety, możesz miec kłopoty z
    rozstaniem się z byłymi znajomymi. Polskie prawo bardzo ochrania lokatorów. Od
    nowego roku będzie obowiązywać nowelizacja tej ustawy (właśnie przeszła
    głosowanie w Sejmie) i zmieni nieco sytuację najmu okazjonalnego. Nie wiem,
    czy w Twoim wypadku jest to ten najem, ale tak przypuszczam. Masz mieszkanie,
    które chciałeś na pewien czas użyczyć najemcy? Trochę miesza tutaj ten
    meldunek na czas nieokreślony. Było meldować na rok lub trzy lata. A jak
    wygląda umowa najmu?