    From: "Depilator" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa autorskie w internecie
    Date: Mon, 27 May 2002 22:10:49 +0200

    Użytkownik "pytajacy" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:actre2$m4q$1@onyx.icpnet.pl...
    > moge

    Tak. Nie zawierasz umowy w formie pisemnej, co nie znaczy wcale, że nie
    zawierasz umowy w ogóle. Umowa to nie świstek papieru, tylko zgodna wola
    dwóch ( wielu ) stron.

    > opublikowal

    Tak. Kodeks cywilny - oświadcznie woli może być złożone w dowolnej formie,
    jeśli wyraża wolę osoby w sposób dostateczny ( cytat z pamięci ). Może być
    dorozumiana.

    Owszem - poczytaj ustawę. Znowy z pamięci - autor ma prawo do identyfikacji
    jako autor dzieła i do jego integralności tzn. nie przerabiania itp. Nie
    możesz oczywiście tez rozpowszechniać dzieła w sposób, na jaki nie wyraził
    zgody autor.

    > tez

    To przecież ciągle jego artykuł a Tobie dał jedynie pozwolenie na jego
    publikację. Nie masz do niego żadnych praw autorskich ( tzn, nie nabyłeś
    ich). A na jakiej podstawie chciałbyś zabronić takiego umieszczania, bo
    rozumiem, że do tego zmierzasz?

    > Niestety nie znajduje tam, mimo podjetych staran odpowiedzi na zadne z
    > zadanych wyzej pytan. Swoja droga autor zamieszczonego tam tekstu chyba
    sie
    > go wstydzi bo nawet sie nie podpisal. Chyba ze moze ten tekst skads
    > ukradziono i wykasowano autora?

    Ja tam parę odpowiedzi znalazłem - może po prostu trzeba wiedzieć, czego się
    szuka, aby móc to rozpoznać?

    > Widze ze musze zweryfikowac moje dotychczasowe wysokie mniemanie o wiedzy
    > prawnej osob tutaj piszacych.

    Tak jak wszędzie, jest ona różna. Jednakże miej na uwadzę fakt, iż udziela
    się tu porad nieodpłatnie, poświęcając swój, jakże drogi, czas. A tak
    nawiasem, to jeśłi jest co weryfikować,, to znaczy, że jak dotąd mniemanie
    miałeś wysokie?

    Depi.