  • 1. Data: 2003-07-09 13:20:17
    Temat: re: mandat za parkowanie - crosspost
    Od: "Ancymun" <a...@N...gazeta.pl>

    No widzę że temat się pięknie rozwinął ale ja nadal nie wiem co mam zrobić.
    Nie jestem pewnien czy w ogóle dostanę upomnienie. Raczej przypuszczam, ze od
    razu zajmą mi wynagrodzenie. A ja chcę jakoś to zatrzymać. Nie chcę kłamać,
    ze to nie ja zaparkowałem skoro tak było. Z tego co wyczytałem z priva to:
    cyt:
    "Jak można się bronić przed egzekucją? Tylko pisząc do sądu powództwo
    przeciwegzekucyjne z wnioskiem o wstrzymanie egzekucji. Kosztuje to jednak 8
    proc. wartości sporu."
    nie mam zamiaru płacić, nawet 4 pln i nie wiem kiedy ewentualnie miałbym
    napisać to powództwo.

    cyt:
    "Na przesłane pocztą upomnienie przysługuje nam zażalenie do Samorządowego
    Kolegium Odwoławczego, a później - jeśli zostanie ono oddalone - do
    Naczelnego Sądu Administracyjnego. Ta droga jednak nie wstrzymuje egzekucji."
    nie wiem czy dostanę upomnienie skoro na kwitku już informują że będą
    egzekwować. poza tym skoro nie wstrzymuje...

    Chcę to w jakiś sposób skierować do sądu i oprzeć swoją obronę na tym, ze
    znaki wprowadziły mnie w błąd. Jeśli jest znak o tym, że zaczyna się płatny
    parking, i znak, że się kończy to moim zdaniem stawianie takich znaków w
    zasięgu SPP jest niczym innym tylko rozmyślnym wprowadzaniem kierowców w błąd.
    Powtarzam, nie było żadnych zakazów zatrzymywania/postoju, zaparkowałem przy
    krawężniku, za znakiem informującym o końcu parkingu, w pełni legalnie jesli
    chodzi o PoRD. Znak informujący o początku parkingu miał zastrzeżenie ze
    parking jest _płatny_. Ja wiem, że z tego zgodnie z logiką nie wynika ze poza
    tymi znakami można parkować bezpłatnie, tymniemniej uważam, że jest to
    wprowadzanie w błąd. Przecież nie po to płacę podatki, żeby państwo
    zastawiało na mnie pułapki. ( i proszę, oszczędźcie mi uwag, ze jestem
    naiwny. ja wiem jak powinno być i mówienie, ze jestem naiwny w niczym mi nie
    pomaga)

    Wiec powtarzam pytanie, co i gdzie mam wysłać, żeby sprawa trafiła do
    sądu.Mam wysłać do WAPARK'u, że odmawiam płacenia? A jeśli nie do nich to
    gdzie? Do SM (bez sensu) ? Do urzędu miasta ? Mogę też zrobić coś innego (np.
    rzecznik praw obywatelskich ?)

    Ancymun

  • 2. Data: 2003-07-09 14:21:15
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Ancymun" <a...@N...gazeta.pl> napisał:

    >Nie jestem pewnien czy w ogóle dostanę upomnienie.
    Bez upomnienia NIE wszczyna się egzekucji:
    Art. 15. § 1. Egzekucja administracyjna może być wszczęta, jeżeli
    wierzyciel, po upływie terminu do wykonania przez zobowiązanego
    obowiązku, przestał mu pisemne upomnienie, zawierające wezwanie do
    wykonania obowiązku z zagrożeniem skierowania sprawy na drogę
    postępowania egzekucyjnego, chyba że przepisy szczególne inaczej
    stanowią. Postępowanie egzekucyjne może być wszczęte dopiero po
    upływie 7 dni od dnia doręczenia tego upomnienia.
    (ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji)

    >Raczej przypuszczam, ze od razu zajmą mi wynagrodzenie.
    Najpierw upomnienie, a dopiero po 7 dniach tytuł wykonawczy do
    poborcy. (Art. 26. § 1. Organ egzekucyjny wszczyna egzekucję
    administracyjną na wniosek wierzyciela i na podstawie wystawionego
    przez niego tytułu wykonawczego).
    Wtedy może nastąpić egzekucja. A z czego to zalezy od poborcy.

    >egzekwować. poza tym skoro nie wstrzymuje...
    Nie musi wstrzymywać, ale może jesli wierzyciel uzna twoje argumenty i
    tytułu nie wystawi.

    >Chcę to w jakiś sposób skierować do sądu i oprzeć swoją obronę na tym, ze
    >znaki wprowadziły mnie w błąd.
    Nie zapomnij: Art. 2. § 1. Egzekucji administracyjnej podlegają
    następujące obowiązki: 1a) grzywny i kary pieniężne wymierzane przez
    organy administracji publicznej,
    WAPARK (lub mu podobny) nie jest organy administracji publicznej, a
    więc ich kary NIE podlegaja egzekucji na podst. tej ustawy. Wytknij i
    zakwestionuj wszelkie wady prawne postepowania wierzyciela.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2003-07-09 14:43:01
    Od: marek <f...@f...pl>

    Artur Golanski wrote:

> [...]
    > upływie 7 dni od dnia doręczenia tego upomnienia.
    > (ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji)

    To bardzo ciekawe jest. Miałem następujący przypadek. Zgubiłem mandat
    na głupie 100zł. Pomyślałem sobie nic to przyślą upomnienie to spokojnie
    zapłacę i o sprawie zapomniałem. Jakie było moje wielkie zdziwienie
    kiedy po 6 miesiącach wzywa mnie prezes i mówi mam Ci zająć z pensji 100
    kilkanaście zł jest nakaz od komornika. To był ten nie zapłacony
    mandat:-))))

  • 4. Data: 2003-07-09 14:46:30
    Od: marek <f...@f...pl>

    Artur Golanski wrote:

> [...]
    kiedy po 6 miesiącach wzywa mnie prezes i mówi mam Ci zająć z pensji 100
    kilkanaście zł jest nakaz od komornika. To był ten nie zapłacony
    mandat:-)))) Jeszcze dodam, że mandat był za prędkość :-)))

  • 5. Data: 2003-07-09 15:15:44
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    marek <f...@f...pl> napisał:

    > To bardzo ciekawe jest.
    Rzeczywiście 'ciekawe'. Jednak ja cytuję zapisy ustawy nie mogę
    odpowiadać za bezprawne czynności poborcy. Należało wtedy poczynić
    kroki ci przysługujące :-)

    Artur Golański

  • 6. Data: 2003-07-10 07:55:28
    Od: marek <f...@f...pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Rzeczywiście 'ciekawe'. Jednak ja cytuję zapisy ustawy nie mogę
    > odpowiadać za bezprawne czynności poborcy. Należało wtedy poczynić
    > kroki ci przysługujące :-)

    Nie chciał bym abyś odebrał mój poprzedni post jako złośliwy nie taki
    był mój zamiar. Po prostu przedstawiłem sytuację z życia. Mandat był
    bezspornie do zapłacenia, być może trzeba go było zapłacić i napisać
    jakąś skargę ale nie daj Boże zaczeli by mnie wzywać, a dostałem go
    300km od miejsca mojego zamieszkania i dopiero bym miał problem :-))

    pzdr