  • 1. Data: 2003-07-09 14:16:53
    Temat: Postepowanie nakazowe - pomoc dla laika (dla mnie :)
    Od: b...@i...pl

    Witam,

    Mam kilka pytan zwiazanych z postepowaniem nakazowym.
    Po pierwsze jaka jest wymagana wplata na poczet kosztow sadowych ? Slyszalem cos
    ze 2% od lacznej wartosci pozwu, ale nie jestem pewien...
    Po drugie i wazniejsze - czy ja jako raczej niezorientowany w "prawie" czlowiek,
    jakkolwiek zorientowany dosc dobrze w mojej konkretnej sprawie i obeznany z
    urzedami (brak strachu przed dlugimi korytarzami ;) jest w stanie sam bez
    "posrednictwa" prawnikow uczestniczyc jako strona w takim postepowaniu ? (przy
    zalozeniu ze ktos mi napisze pozew) bo niestety nie bardzo mnie stac na
    wynagordzenia dla prawnikow... i tak juz duzo stracilem :( Acha - pozew na
    kilkanascie tys. zlotych, ale przeciwko urzedowi panstwowemu.

    Prosze o obiektywne dane ad. 1
    i subiektywne opinie ad. 2 :)

    Pozdrawiam,
    Kuba

  • 2. Data: 2003-07-09 14:24:53
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    b...@i...pl chciał wyrazić swe zdanie,
    a zamiast tego napisal(a):

> [...]
    > Po pierwsze jaka jest wymagana wplata na poczet kosztow sadowych ? Slyszalem cos
    > ze 2% od lacznej wartosci pozwu, ale nie jestem pewien...

    do 10 tysięcy tak, później trochę mniej
    jeżeli masz OpenOffice'a zajrzyj na http://www.stern.friko.pl

    w dziale "prawo i bezprawie" masz cosik do obliczania.
    hasło "misiek" (bo mi się zapomniało je zdjąć :-) )

    > Prosze o obiektywne dane ad. 1
    > i subiektywne opinie ad. 2 :)

    jeśli to faktycznie poszłoby w nakazowym to po złożeniui pozwu powienienś
    dostać wyrok. jeśli chcesz działać sam - dasz radę, ale poczytaj do poduszki
    k.p.c.

    Pozdrawiam
    stern

  • 3. Data: 2003-07-09 19:05:12
    Od: "Monika" <m...@W...poczta.onet.pl.USUN>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    > Prosze o obiektywne dane ad. 1
    > i subiektywne opinie ad. 2 :)

    Ad 2 - co do etapu do wydania nakazu zapłaty - spokojnie poradzisz sobie
    sam.
    Gorzej jeśli pozwany zgłosi zarzuty do nakazu... Wtedy najpewniej - jeśli to
    urząd państwowy -
    będzie reprezentowany przez radcę prawnego, więc IMO należałoby pomyśleć o
    fachowej reprezentacji także z Twojej strony.

    A.

  • 4. Data: 2003-07-10 04:48:55
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > wynagordzenia dla prawnikow... i tak juz duzo stracilem :( Acha - pozew na
    > kilkanascie tys. zlotych, ale przeciwko urzedowi panstwowemu.

    W nakazowym przeciwko urzędowi? Mógłbyś przedstawić pokrótce stan faktyczny?

    Pozdrawiam,
    Washko