  • 1. Data: 2006-01-23 22:21:07
    Temat: pytanie prawo rodzinne
    Od: "ed" <i...@w...pl>

    czy w przypadku emigracji matki z dzieckiem wymagana jest zgoda ojca
    dziecka notarialnie potwierdzona czy nie?(ojciec nie ma odebranych praw,
    rodzice są po rozwodzie, matka jest głównym opiekunem dziecka)

  • 2. Data: 2006-01-23 22:33:08
    Temat: Re: pytanie prawo rodzinne
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "ed" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    praw,
    > rodzice są po rozwodzie, matka jest głównym opiekunem dziecka)

    1. w jakim wieku jest dziecko?
    2. co to znaczy "glowny opiekun dziecka"?
    3. polskie sedziny rodzinne i tak beda bily piane, zeby dziecku utrudnic
    prawa do obojga rodzicow
    --
    pozdro
    ape

  • 3. Data: 2006-01-23 23:20:00
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "ape" napisał:

    > 1. w jakim wieku jest dziecko?
    > 2. co to znaczy "glowny opiekun dziecka"?

    Chodzi o powierzenie przez sąd matce wykonywania władzy
    rodzicielskiej, jak mniemam.
    Mnie też ciekawią odpowiedzi, bo z tego co się dowiedziałam podczas
    rozprawy n/t zgody na paszport, wynika, że taką sprawę również trzeba
    załatwiać przez sąd. W jakim przypadku?

    > 3. polskie sedziny rodzinne i tak beda bily piane, zeby dziecku
    > utrudnic prawa do obojga rodzicow

    Tego punktu nie rozumiem - i nie ma związku ze sprawą ;)

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Kolekcjonuję wizje, objawienia, chwile ekstazy, zachwyty uniesienia
    Celebruję każde westchnienie, każde słowo i dźwięk

  • 4. Data: 2006-01-23 23:45:28
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Aicha" <m...@p...strone> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mnie też ciekawią odpowiedzi, bo z tego co się dowiedziałam podczas
    > rozprawy n/t zgody na paszport, wynika, że taką sprawę również trzeba

    brak odpowiedzi na pkt. 1
    brak odpowiedzi na pkt. 2.

    > Tego punktu nie rozumiem - i nie ma związku ze sprawą ;)

    jak bediesz swiadomym ojcem dziecka- zrozumiesz w mig, i to do bolu (do
    bolu duszy dziecka) :-(

    --
    pozdro
    ape

  • 5. Data: 2006-01-24 07:00:58
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "ape" napisał:

    Ja się tylko podłączyłam pod post "ed". Ale na drugie pytanie podałam
    prawdopodobną odpowiedź.

    > jak bediesz swiadomym ojcem dziecka- zrozumiesz w mig, i to do
    > bolu (do bolu duszy dziecka) :-(

    Jak na razie jestem świadomą matką (zmiana płci mi nie grozi), a nie
    chcę zmuszać sądownie ojca mojego dziecka do zasądzonych niemal 2 lata
    temu (!!!) odwiedzin - w towarzystwie kuratora - jeśli sam z własnej
    ochoty nie ma na to czasu i pieniędzy. No już nie będę taka wredna :]

    Pozdrawiam - Aicha

  • 6. Data: 2006-01-24 09:25:35
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

> [...]
    > temu (!!!) odwiedzin - w towarzystwie kuratora - jeśli sam z własnej
    > ochoty nie ma na to czasu i pieniędzy. No już nie będę taka wredna :]

    chyba sie nie do konca zrozumielismy, aicho...
    ja nie pisalem o "wyrobie tatusiopodobnym" ale o swiadomych ojcach.
    takich jest sporo, jednak polskie sedziny rodzinne zdaja sie tego faktu
    nie dostrzegac.
    a propos, po co dziecku kurator do odwiedzin?

    --
    pozdro
    ape

  • 7. Data: 2006-01-24 09:53:25
    Od: "ed" <i...@w...pl>

    > 1. w jakim wieku jest dziecko?
    > 2. co to znaczy "glowny opiekun dziecka"?
    > 3. polskie sedziny rodzinne i tak beda bily piane, zeby dziecku utrudnic

    1.córka ma 10 lat
    2.to znaczy, że matka ma pełną władzę rodzicielską, opiekę nad dzieckiem,
    mieszka z dzieckiem, a ojciec ma ograniczone prawa do spotkań (nie wiem jak
    dokładnie prawnie się to określa, ale jest to standard przy rozwodzie: jeden
    rodzic(ten który bedzie mieszkał z dzieckiem ma pełnie praw a drugi ma
    ograniczone prawa do spotkań i płaci alimenty).

    córka ma paszport....w moim pytaniu nie chodziło mi o sam fakt wyjazdu, ale
    o legalną emigrację z dzieckiem. po prostu chciałam się zorientowac, czy
    jest potrzebna jakas prawnie potwierdzona zgoda ze strony ojca, aby potem
    eewentualnie nie miec kłopotów

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-01-24 10:52:56
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "ed" napisał:

> [...]
    > dzieckiem, mieszka z dzieckiem, a ojciec ma ograniczone prawa do
    > spotkań (nie wiem jak dokładnie prawnie się to określa, ale jest to

    Dokładnie tak jak przypuszczałam - powierzenie przez sąd matce
    wykonywania władzy rodzicielskiej. Standard, mam tak samo. Czekamy
    więc razem na podpowiedzi :)

    Pozdrawiam - Aicha

  • 9. Data: 2006-01-24 11:26:37
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Tego punktu nie rozumiem - i nie ma związku ze sprawą ;)

    ostatnie statystyki: ponad 23 tys kobietom sad przyznal opieke nad dzieckim
    i az ponad 1 tys. ojcom.

    P.

  • 10. Data: 2006-01-24 12:05:50
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    > 1.córka ma 10 lat

    swietnie. jest wiec w wieku szkolnym.
    poczytaj sobie co wynika z obowiazku szkolnego i wyciagnij z tego
    wnioski :-)

> [...]
    ma
    > ograniczone prawa do spotkań i płaci alimenty).

    zerknij do sentencji postanowienia czy ojciec ma rzeczywiscie
    ograniczone prawa rodzicielskie czy nie ma ograniczonycj praw, a jedynie
    ma okreslone dni spotkan.

> [...]
    czy
    > jest potrzebna jakas prawnie potwierdzona zgoda ze strony ojca, aby

    potrzebna jest albo pisemna zgoda ojca albo postanowienie sadu
    rodzinnego.
    innej prawnej mozliwosci nie ma

    --
    pozdro