  • 11. Data: 2006-01-24 13:03:07
    Temat: Re: pytanie prawo rodzinne
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > ostatnie statystyki: ponad 23 tys kobietom sad przyznal opieke nad
    > dzieckim i az ponad 1 tys. ojcom.

    No dobra, jak już masz te statystyki, to ja poproszę o dane - ile kobiet
    i ilu ojców wystąpiło do sądu o tą opiekę? ( albo lepiej ile matek i
    ilu ojców)
    Justyna

  • 12. Data: 2006-01-24 13:03:27
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "ape" napisał:

    > ja nie pisalem o "wyrobie tatusiopodobnym" ale o swiadomych ojcach.
    > takich jest sporo, jednak polskie sedziny rodzinne zdaja sie tego
    > faktu
    > nie dostrzegac.

    Wiem, rozumiem i szczerze współczuję (jeśli do nich należysz). Bo sama
    trafiłam niestety na taki właśnie "wyrób"...

    > a propos, po co dziecku kurator do odwiedzin?

    Dziecku po nic. Jest jednak taka opcja, że matka może wnioskować o
    przydzielenie ojcu kuratora, aby w jego towarzystwie odbyła się np.
    wizyta w Święta u eks-małżonki i dziecka. Jeśli tenże ojciec z własnej
    i nieprzymuszonej woli nie ma ochoty spełnić choćby tych minimalnych
    warunków, o które najpierw sam walczył przy orzekaniu rozwodu. To tak
    na wypadek, gdyby później twierdził, że to matka uniemożliwia mu
    odwiedziny. Niestety ludzie są tylko ludźmi i często zdarza się, że
    "grają" dzieckiem jeszcze wiele lat po rozwodzie...

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Kolekcjonuję wizje, objawienia, chwile ekstazy, zachwyty uniesienia
    Celebruję każde westchnienie, każde słowo i dźwięk

  • 13. Data: 2006-01-24 13:10:20
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "ape" napisał:

    > poczytaj sobie co wynika z obowiazku szkolnego i wyciagnij z tego
    > wnioski :-)

    Ups... Nie wolno do ukończenia 16 rż? :)

    > potrzebna jest albo pisemna zgoda ojca

    Chodziło o to, czy ważność podpisu na tej pisemnej zgodzie musi być
    potwierdzona notarialnie. Bo jaki to problem (oprócz ewentualnego
    wyroku za fałszowanie dokumentów, jeśli sprawa wyszłaby na jaw)
    napisać takie pismo samemu i podrobić podpis exa?

    Pozdrawiam - Aicha

  • 14. Data: 2006-01-24 17:00:08
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w
    wiadomości news:dr58j5$t68$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Wiem, rozumiem i szczerze współczuję (jeśli do nich należysz). Bo sama
    > trafiłam niestety na taki właśnie "wyrób"...

    drugi rok staram sie o opieke nad moim najmlodszym synkiem.
    jutro rano kolejne starcie z polska sedzina rodzinna...

> [...]
    > warunków, o które najpierw sam walczył przy orzekaniu rozwodu. To tak
    > na wypadek, gdyby później twierdził, że to matka uniemożliwia mu

    no popatrz, sam bym nie wpadl na cos takiego.
    bardzo rozsadne. popieram :-)

    > Niestety ludzie są tylko ludźmi i często zdarza się, że
    > "grają" dzieckiem jeszcze wiele lat po rozwodzie...

    o tak, mieszanie dzieci w brudy rodzicow, to najwieksze sqrwysynstwo!

    --
    pozdro
    ape

  • 15. Data: 2006-01-24 17:07:36
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w
    wiadomości news:dr5921$aou$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ups... Nie wolno do ukończenia 16 rż? :)

    nie do 16, a do 18 rz i wolno ale pod pewnymi warunkami :)

> [...]
    > wyroku za fałszowanie dokumentów, jeśli sprawa wyszłaby na jaw)
    > napisać takie pismo samemu i podrobić podpis exa?

    nie slyszalem o wymogu potwierdzenia notarialnego, jednak falszowania
    nie popieram

    --
    pozdro
    ape

  • 16. Data: 2006-01-24 21:10:27
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "ape" napisał:

    > nie do 16, a do 18 rz

    Zaraz.. obowiązek szkolny nie jest do 16 lat? Po to skrócili
    podstawówkę i zrobili gimnazjum, żeby 15-latki nie uciekały w świat,
    kończąc w tym wieku edukację.

    > i wolno ale pod pewnymi warunkami :)

    Przepis proszę, przepis! ;)

    Pozdrawiam - Aicha

  • 17. Data: 2006-01-24 21:13:39
    Od: "Aicha" <m...@p...strone>

    Użytkownik "ape" napisał:

    > drugi rok staram sie o opieke nad moim najmlodszym synkiem.
    > jutro rano kolejne starcie z polska sedzina rodzinna...

    Jeśli nie masz jakiegoś haka albo dobrego adwokata, to będzie Ci
    ciężko. Faktycznie pod tym względem daleko nam jeszcze do Europy. Ale
    trzymam kciuki.

    Pozdrawiam - Aicha

  • 18. Data: 2006-01-25 00:17:02
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "Aicha" <m...@p...strone> napisał w wiadomości

    > Zaraz.. obowiązek szkolny nie jest do 16 lat? Po to skrócili
    > podstawówkę i zrobili gimnazjum, żeby 15-latki nie uciekały w świat,
    > kończąc w tym wieku edukację.

    ustawa o systemie oswiaty Dz. U. z 2004 roku Nr 173, poz. 1808
    art. 15.1

    http://www.menis.pl/prawo_oswiatowe.html

    --
    pozdro
    ape

  • 19. Data: 2006-01-25 20:29:17
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    ed wrote:
    > czy w przypadku emigracji matki z dzieckiem wymagana jest zgoda ojca
    > dziecka notarialnie potwierdzona czy nie?(ojciec nie ma odebranych praw,
    > rodzice są po rozwodzie, matka jest głównym opiekunem dziecka)

    Dziecko to nie nieruchomość, żeby konieczne było potwierdzanie
    notarialne ;-)

    Natomiast zgoda ojca oczywiście jest potrzebna.

    Jeżeli ojciec się nie zgadza, to matka ma możliwość wystąpienia w tej
    sprawie do sądu, który może zadecydować wbrew woli ojca.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 20. Data: 2006-01-25 20:50:51
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    ape wrote:

    > swietnie. jest wiec w wieku szkolnym.
    > poczytaj sobie co wynika z obowiazku szkolnego i wyciagnij z tego
    > wnioski :-)

    Czytaj ustawę o systemie oświaty tak długo, aż doczytasz się do
    kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą :-)