  • 1. Data: 2004-01-23 09:26:03
    Temat: pytanie o uprawnienia spoldzielni
    Od: "Tomciu" <j...@w...pl>

    Witam Szanownych!

    Mam nastepujace pytanie z branzy budowlanej: czy spoldzielnia mieszkaniowa
    moze zakazac mi (wlascicielowi spoldzielczego-wlasnosciowego prawa do
    lokalu) demontarzu sufitu podwieszanego? Odleglosc od podlogi do stropu
    wynosi 3,5 metra, mniej wiecej na wysokosci 2,7 m znajduje sie ow sufit,
    ktory chcialbym usunac. Dodam, ze zostal on podwieszony wlasnie przez
    spoldzielnie, jeszcze przed wprowadzeniem sie lokatorow.
    Czy w tym przypadku musze sie liczyc ze zdaniem spoldzielni? Jesli tak, to
    czy jest jakis przepis ktory to jednoznacznie okresla?

    Dziekuje, pozdrawiam
    Tomciu

  • 2. Data: 2004-01-23 17:10:48
    Temat: Re: pytanie o uprawnienia spoldzielni
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2004, Tomciu wrote:

    >+ Witam Szanownych!
    >+
    >+ Mam nastepujace pytanie z branzy budowlanej:

    Sądzę że raczej lokalowej i prawa własnościowego :)

    >+ czy spoldzielnia mieszkaniowa
    >+ moze zakazac mi (wlascicielowi spoldzielczego-wlasnosciowego prawa do
    >+ lokalu) demontarzu sufitu podwieszanego?

    IMHO tak. Mieszkanie nie jest twoje :(, masz tylko *prawo*
    do mieszkania (takim jakie ono jest). A ty chcesz dokonać
    przeróbki.
    Jakbyś owo mieszkanie dzierżawił... to pewnie co innego :)
    (to chcę powiedzieć: dzirżawca może WIĘCEJ niż "właściciel
    prawa" :))

    [...]
    >+ Czy w tym przypadku musze sie liczyc ze zdaniem spoldzielni? Jesli tak, to
    >+ czy jest jakis przepis ktory to jednoznacznie okresla?

    Sądzę że ogólne przepisy o własności: rzuciwszy okiem do ustawy
    "spółdzielczej" nie widzę przepisów odnoszących się do takiej
    kwestii.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-01-27 16:17:44
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Sądzę że raczej lokalowej i prawa własnościowego :)

    > IMHO tak. Mieszkanie nie jest twoje :(, masz tylko *prawo*
    > do mieszkania (takim jakie ono jest). A ty chcesz dokonać
    > przeróbki.

    No dobrze..
    A czy IYHO maprawo do demontarzu podwieszanej lampy?

    A pytam dlatego, ze "podwieszany sufit"
    to taki sposob wykonczenia wnetrza.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-01-30 17:00:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Jan 2004, bosz wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ No dobrze..
    >+ A czy IYHO maprawo do demontarzu podwieszanej lampy?

    Nie wiem :(
    Jesli istniało cos w stylu "protokół przekazania" i tam owa
    lapma była to IMHO *w razie* koniecznosci zwrotu mieszkania
    ma ona być "w niepogorszonym stanie uwzględniajac normalne
    zuzycie" czy jak to w K.C. jest... :)

    >+ A pytam dlatego, ze "podwieszany sufit"
    >+ to taki sposob wykonczenia wnetrza.

    Przyjałem :)

    pozdrowienia, Gotfryd