  • 1. Data: 2004-01-22 23:40:17
    Temat: AC - odmowa pokrycia - co robić?
    Od: ulapod <u...@w...pl>

    Czesc

    Parę miesięcy temu mieliśmy małą stłuczkę (dziura w zderzaku po najechaniu
    na hak). Stłuczkę zgłosiliśmy po 10 dniach do ubezpieczyciela AC (dawniej
    Nordea teraz Tryg). Zgłoszenie przyjęto w biurze, wybraliśmy zakład i
    zrobiliśmy upoważnienie na warsztat. Po paru dniach fachowiec z Tryga
    przyjechał, obejrzał zderzak w  warsztacie w naszej obecności, podpisaliśmy
    co trzeba, naprawa została zlecona i po paru dniach odebraliśmy zrobiony
    samochód. Ubezpeczyciel miał się rozliczać bezpośrednio z warsztatem.

    Jednak po ponad miesiącu przyszedł do nas polecony, że Tryg odmawia pokrycia
    kosztów naprawy poniweaż zbyt późno zgłosiliśmy szkodę (napisali, że w
    umowie jest do 3 dni). No, i ze my mamy teraz zapłacić za naprawę!

    Co teraz robić? Nasza wina jest taka, ze nie przeczytaliśmyu umowy i zbyt
    późno zgłosiliśmy szkodę ale według mnie to juz w biurze powinni odrzucic
    nasze zgłoszenie a nie dopiero po zrobieniu szkody przez warsztat!
    W warsztacie był przeciez pracownik tryga i na podstawie wszystkich
    dokumentów zlecił naprawę!!! To przecież oni zlecili naprawę nie my!
    Co mamy robić? Czy macie może jakieś wzory odwołań?
    Czy w ogóle mamy jakieś szanse?

    POMOCY!
    --
    ula

    usuń BEZ_TYCH_LITER pisząc do mnie

  • 2. Data: 2004-01-22 23:42:07
    Temat: Re: AC - odmowa pokrycia - co robić?
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "ulapod" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To przecież oni zlecili naprawę nie my!

    czy mozesz tego dowiesc?

    pozdro

  • 3. Data: 2004-01-23 00:02:50
    Od: ulapod <u...@w...pl>

    xmarcel wrote:

    > Użytkownik "ulapod" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > czy mozesz tego dowiesc?

    No jasne.
    Po złożeniu oswiadczenia o szkodzie w siedzibie Tryga na drugi dzień
    podpisaliśmy oświadczenie, że upoważniamy warsztat taki a taki do rozliczeń
    z ubezpieczycielem. nie wykonywaliśmy naprawy na własną rękę.

  • 4. Data: 2004-01-23 00:15:53
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    > podpisaliśmy oświadczenie, że upoważniamy warsztat taki a taki do
    rozliczeń
    > z ubezpieczycielem.

    "podpisalismy" tzn kto?

    > nie wykonywaliśmy naprawy na własną rękę.
    kto wskazal warsztat?

    generalnie darze to tego, aby moc udowodnic, ze to ubezpieczyl zlecil
    naprawe,
    wiec ubezpieczyciel placi warsztatowi.

    w Twoim przypadku obawiam sie ze wygladalo to mniej wiecej tak:
    - TU mowi ze pokryje koszty naprawy
    -zlecacie naprawe, upowazniajac warsztat do odebrania w waszym imieniu
    naleznosci ( tak wnioskuje po "podpisaliśmy oświadczenie, że upoważniamy
    warsztat taki a taki do rozliczeń z ubezpieczycielem")
    -TU zmienia decyzje

    mam nadzieje ze sie myle
    pozdro

  • 5. Data: 2004-01-23 00:27:29
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "ulapod" <u...@w...pl> napisał w wiadomości

    upsss..chyba powinienem juz isc spac, coraz trudniej juz mi idzie czytanie
    ze zrozumieniem ;))
    moj poprzedni "trop" jest troche niebardzo.
    rzeczywiscie musicie sie oprzec na tym, ze wasz wniosek mimo ewidentnych wad
    formalnych zostal przyjety do rozpatrzenia.
    czesto na grupie pojawiaja sie opinie, ze ubezpieczycieli trzeba postraszyc
    sadem, wtedy miekna.
    niemam wiecej pomyslow
    sorki za zamieszanie

    pozdro

  • 6. Data: 2004-01-23 00:28:04
    Od: ulapod <u...@w...pl>

    > "podpisalismy" tzn kto?

    Wszystkie papiery podpisywał mąż jako właściciel auta.

    > w Twoim przypadku obawiam sie ze wygladalo to mniej wiecej tak:
    > - TU mowi ze pokryje koszty naprawy

    tak i przyjmuje zgłoszenie szkody na którym jasno jest napisana data
    stłuczki i zgłoszenia

    > -zlecacie naprawe, upowazniajac warsztat do odebrania w waszym imieniu
    > naleznosci ( tak wnioskuje po "podpisaliśmy oświadczenie, że upoważniamy
    > warsztat taki a taki do rozliczeń z ubezpieczycielem")

    - Upoważniamy warsztat do rozliczeń
    - odstawiamy auto do warsztatu
    - do warsztatu przyjeżdza rzeczoznawca ogląda auto i zleca naprawę (przecież
    to on decyduje co ma byc w samochodzie zrobione a nie my)
    (mąż był wtedy w warsztacie ale jego obecnośćnie była konieczna jak nam
    wcześniej pani w biurze powiedziała)

    > -TU zmienia decyzje

    > mam nadzieje ze sie myle
    do czego zmierzasz?
    Czy mamy jakieś szanse?

  • 7. Data: 2004-01-23 11:38:23
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

    > tak i przyjmuje zgłoszenie szkody na którym jasno jest napisana data
    > stłuczki i zgłoszenia

    Zgłoszenie jesli jest po terminie to nie powinni przyjac, a skoro przyjeli
    to ich problem.

    > - Upoważniamy warsztat do rozliczeń
    > - odstawiamy auto do warsztatu
    > - do warsztatu przyjeżdza rzeczoznawca ogląda auto i zleca naprawę
    (przecież

    No wlasnie, rzeczoznawca w imieniu TU zleca naprawe. Nie rozumiem za bardzo
    obaw, jak dla mnie jest wszystko jasne, ide do zakladu, odbieram auto a oni
    sciagaja pieniadze od TU ktore im naprawe zlecilo.

    --
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2004-01-23 12:07:30
    Od: "m00nia" <atr45@[usun]op.pl>

    > Czesc
    > POMOCY!

    Jest taka instytucja : Rzecznik Praw Ubezpieczonych,
    mozesz w razie dalszych trudnosci zwrocic sie o pomoc do
    niego.
    pozdrowienia