  • 1. Data: 2006-01-06 21:39:00
    Temat: pytanie o spadek
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Spadkobierca ma 6 miesięcy na oświadczenie przyjęcia spadku z
    dobrodziejstwem inwentarza albo na odrzucenie. Te 6 miesięcy jest
    liczone od momentu dowiedzenia się o dziedziczeniu, ale czy jeśli w
    ciągu 5 miesięcy i 2 tygodni złoży się papiery do sądu o stwierdzenie
    nabycia spadku to jest OK i czy wtedy przed sądem można stwierdzić że
    odrzuca się spadek nawet po tym okresie 6 miesięcy ? I jeśli można to
    poproszę o podstawę prawną.

    sg

  • 2. Data: 2006-01-06 21:46:59
    Temat: Re: pytanie o spadek
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości

    [cut]

    Czy dobrze rozumiem, że najpierw chcesz przyjąć spadek, a następnie go
    odrzucić? Musiałbyś się raczej powołać na wady oświadczenia woli.

  • 3. Data: 2006-01-06 22:04:15
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    sg pisze:

> [...]
    > nabycia spadku to jest OK i czy wtedy przed sądem można stwierdzić że
    > odrzuca się spadek nawet po tym okresie 6 miesięcy ? I jeśli można to

    Nie. Nie wystarczy samo złozenie wniosku o stwierdzenie nabycia spadku. W
    ciagu tych szesciu miesiecy musi zostac zlozone oswiadczenie o odrzuceniu
    spadku. Pytasz o podstawe prawna... No wlasnie nie ma podstawy prawnej,
    ktora by pozwalala twierdzic, ze taki wniosek przerywa bieg 6 miesiecznego
    terminu i nakazuje liczyc go od poczatku.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 4. Data: 2006-01-06 22:10:30
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    sg napisał(a):
> [...]
    > nabycia spadku to jest OK i czy wtedy przed sądem można stwierdzić że
    > odrzuca się spadek nawet po tym okresie 6 miesięcy ? I jeśli można to

    Nie, wniosek powinien zawierać wyraźne oświadczenie o odrzuceniu, jak
    również spełniać wymogi wynikające z art.641 kpc, a podpis będzie
    urzędowo poświadczony (art.1018§3 kc). Samo wniesienie o nabycie spadku
    nie wystarczy.

    KG

  • 5. Data: 2006-01-06 23:25:59
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Heming napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy dobrze rozumiem, że najpierw chcesz przyjąć spadek, a następnie go
    > odrzucić? Musiałbyś się raczej powołać na wady oświadczenia woli.

    nie, tyle to ja też wiem, chodziło mi raczej o to o czym napisano w
    kolejnych dwóch odpowiedziach

    sg

  • 6. Data: 2006-01-06 23:27:37
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    roburkov napisał(a):

> [...]
    > ktora by pozwalala twierdzic, ze taki wniosek przerywa bieg 6 miesiecznego
    > terminu i nakazuje liczyc go od poczatku.

    Dzięki, też tak myślałem, ale znajomej, której ojciec zmarł i termin 6
    miesięcy mija 13 stycznia, notariusz (a może radca prawny) powiedział,
    że wystarczy złożyć przed 13 stycznia wniosek do sądu i ten termin 6
    miesięcy ulega zawieszeniu, więc nic się nie stanie.

    sg