  • 11. Data: 2010-05-25 14:49:58
    Temat: Re: pytanie o nazwe
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik " GK" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hteu62$7dd$1@inews.gazeta.pl...
    > W przypadku osób fizycznych standardem jest zresztą używanie w
    > obrocie tzw. nazw skróconych nieobejmujących imienia i nazwiska.

    Standardem to jest, ale czy legalnie?
    Nazwa działaności osoby fizycznej bez imienia i nazwiska to brak nazwy a nie jej
    skrót.

    --
    andreas

  • 12. Data: 2010-05-25 15:32:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-25 16:49, andreas pisze:
    > Użytkownik " GK" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Standardem to jest, ale czy legalnie?

    Oczywiście.

    > Nazwa działaności osoby fizycznej bez imienia i nazwiska to brak nazwy a
    > nie jej skrót.

    I wszystko musi się nazywać tak, jak przedsiębiorca? Przecie jeden
    przedsiębiorca może prowadzić Sklep Mięsny Hildegarda, Ciuszek Dla
    Maluszek, Agencję Towarzyską Gorąca Jola itp.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2010-05-25 22:03:44
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Inne, ale to nie znaczy, że mogę sobie bez problemu założyć produkcję
    > oprogramowania pod nazwą
    >
    > Microsoft Przemysław Adam Śmiejek
    >
    > albo produkcję sprzętu elektronicznego
    >
    > Sony Przemysław Adam Śmiejek

    A pamietacie co do niedawna było pod adresem www.micorsoft.pl ? Firma
    sprzedająca zioła i stan ten trwał dość dużo lat. Może od czterech, max
    pięciu lat adres ten należy do tego "prawdziwego" microsoftu
    Microsoft czy Sony jako znaki słowno-graficzne są chronione, tym bardziej
    że nie są to polskie słowa, ale nazwy zbudowane na powszechnie używanych
    słowach jak "Karateka" czy "Mleko" trudno jest lub wcale nie można zastrzec.
    Nazwy skrócone raczej nie występują w obrocie tylko w reklamach czy
    ogłoszeniach. W dokumentach dotyczących obrotu funkcjonują nazwy pełne.
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2010-05-26 04:23:41
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    > I wszystko musi się nazywać tak, jak przedsiębiorca? Przecie jeden
    > przedsiębiorca może prowadzić Sklep Mięsny Hildegarda, Ciuszek Dla
    > Maluszek, Agencję Towarzyską Gorąca Jola itp.

    Uważasz, że zmiana, albo poszerzenie branży powinno być podstawą do zmiany
    imienia i nazwiska?

    --
    andreas

  • 15. Data: 2010-05-26 10:16:22
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-05-26 00:03, Jackare pisze:
    \
    > Microsoft czy Sony jako znaki słowno-graficzne są chronione, tym
    > bardziej że nie są to polskie słowa,

    A co to ma do rzeczy? Zgadnij gdzie najpierw były chronione.

    ale nazwy zbudowane na powszechnie
    > używanych słowach jak "Karateka" czy "Mleko" trudno jest lub wcale nie
    > można zastrzec.

    Znowu ta z uporem powtarzana bzdura.
    Nie można zarejestrować nazw rodzajowych. "Mleko" dla mleka, czy wyrobów
    mlecznych jest nazwarodzajową, ale już dla wszystkich innych nie jest,
    więc jakby Ci przyszło do głowy nazwać słowem "mleko" kolekcję odzieży,
    albo biżuterię, albo usługi informatyczne, to nie byłoby żadnych problemów.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 16. Data: 2010-05-26 13:02:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-26 06:23, andreas pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:htgqim$49u$1@news.onet.pl...

    > Uważasz, że zmiana, albo poszerzenie branży powinno być podstawą do
    > zmiany imienia i nazwiska?

    Nie, uważam, że jeden przedsiębiorca może prowadzić różne rodzaje
    działalności pod różnymi nazwami. I że posługiwanie się nazwą Słodka
    Jola w reklamach Agencji czy szyldem Hildegarda nad sklepem mięsnym ma
    sens. Zwłaszcza, że np. Agencja Słodka Jola mogła być prowadzona przez
    Wacława Sflaczałego, któremu się zmarło na dresiarkę i przejęła ją
    Krysia Zagrzybiona, kochanka Wacława.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2010-05-26 13:06:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-26 00:03, Jackare pisze:
    > A pamietacie co do niedawna było pod adresem www.micorsoft.pl ? Firma
    > sprzedająca zioła i stan ten trwał dość dużo lat.

    Bo to były zioła. Podobnie jak Apple istniał jako wytwórnia płytowa i
    jako Apple Jobsa. A jak Jobs zaczął wchodzić w muzykę, to zaczęły się
    procesy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 18. Data: 2010-05-26 13:09:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-26 12:16, Roman Rumpel pisze:
    > Nie można zarejestrować nazw rodzajowych. "Mleko" dla mleka, czy wyrobów
    > mlecznych jest nazwarodzajową,

    chyba żeby akurat jakaś UE uznała, że łoscypek to ino z łoscypkowa, feta
    to ino z fetoru, a banan to ino kwaśna cikita.

    > ale już dla wszystkich innych nie jest,
    > więc jakby Ci przyszło do głowy nazwać słowem "mleko" kolekcję odzieży,
    > albo biżuterię, albo usługi informatyczne, to nie byłoby żadnych problemów

    Poza tym, mam wrażenie, że jak mam znany renomowany klub sportowy
    Karateka, to analogiczny klub w pobliskiej okolicy powinien przegrać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2010-05-26 13:36:29
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    > chyba żeby akurat jakaś UE uznała, że łoscypek to ino z łoscypkowa, feta
    > to ino z fetoru, a banan to ino kwaśna cikita.

    A co ma piernik do wiatraka? Mylisz systemy walutowe. Co innego znaki
    towarowe, co innego geograficzne oznaczenia pochodzenia.

    > Poza tym, mam wrażenie, że jak mam znany renomowany klub sportowy
    > Karateka, to analogiczny klub w pobliskiej okolicy powinien przegrać.

    Co przegrać? A poza tym wprowadzasz dodatkowe zmienne ;) że znany, ze
    renomowany, ze w pobliżu, świadczące o tym, że chodzi ci po głowie
    ochrona z nieuczciwej konkurencji, a o tym jeszcze w tym wątku mowy nie
    było.

  • 20. Data: 2010-05-26 13:51:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-26 15:36, Roman Rumpel pisze:
    > A co ma piernik do wiatraka? Mylisz systemy walutowe. Co innego znaki
    > towarowe, co innego geograficzne oznaczenia pochodzenia.

    Jakie znaki towarowe? UE określa parametry towaru. Co z tego, że ser
    jest feta, jak nie może być feta bo feta tylko z fetolandu. A łoscypek
    ino z łoscypkowa. Więc jak uznają, że Mleko to tylko z Bułgarii, to
    będzie zakaz mleka.

    Jak nie było, jak było.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek