  • 1. Data: 2010-05-24 13:40:18
    Temat: pytanie o nazwe
    Od: "dilbert" <s...@p...no>

    Witam
    sprawa wygląda tak
    chcę założyć szkołę karate.
    szkoła będzie tylko jedna w Elblagu.
    Chcę nazwać szkołę "karateka", istnieje już jednak szkoła karate o takiej
    nazwie, ale w Lublinie.
    Czy wobec tego mogę użyć tej nazwy?
    Czy jesli pełna nazwa firmy z Lublina to "Karateka - szkoła karate"
    a moja będzie np "Karateka - szkoła sztuk walki" to to coś zmienia?
    Czy na stronie www muszę używać pełnej nazwy firmy czy mogę napisać
    "Karateka - szkoła karate" przy czym od razu zaznaczę, że nie zamierzam sie
    w żaden sposób podszywać, bedzie bardzo widoczne że jest to Elbląg i że nie
    ma nic wspólnego ze szkoła lubelską.

    pozdrawiam
    D.

  • 2. Data: 2010-05-24 13:46:58
    Temat: Re: pytanie o nazwe
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    dilbert wrote:
> [...]
    > sie w żaden sposób podszywać, bedzie bardzo widoczne że jest to Elbląg
    > i że nie ma nic wspólnego ze szkoła lubelską.

    tak, z zupełnie innej beczki.
    A nie możesz wymyśleć mniej infantylnej nazwy?
    Problem się sam rozwiąże.

  • 3. Data: 2010-05-24 13:49:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 24 May 2010 08:46:58 -0500, witek napisał(a):

    > A nie możesz wymyśleć mniej infantylnej nazwy? Problem się sam rozwiąże.

    "Brusli".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 4. Data: 2010-05-24 13:58:19
    Od: "dilbert" <s...@p...no>

    > tak, z zupełnie innej beczki.
    > A nie możesz wymyśleć mniej infantylnej nazwy?
    > Problem się sam rozwiąże.

    Nazwa jest tylko przykladowa, dla ilustracji problemu. Nazwa jest latwa
    fajna i dobrze sie kojarzy, wymyslilem ja sam i potem sie okazalo ze taka
    juz istnieje, wolalbym nie zmieniac, pytanie czy musze.

    D.

  • 5. Data: 2010-05-24 14:37:18
    Od: Technolog <t...@g...kropka.com>

    Dnia Mon, 24 May 2010 15:58:19 +0200, dilbert napisał(a):

    > Nazwa jest tylko przykladowa, dla ilustracji problemu. Nazwa jest latwa
    > fajna i dobrze sie kojarzy, wymyslilem ja sam i potem sie okazalo ze taka
    > juz istnieje, wolalbym nie zmieniac, pytanie czy musze.

    O ile tamta firma nie ma zarejestrowanej nazwy (a w wypadku słowa
    pochodzącego wprost z języka chyba nie ma takiej możliwości), czyli nie ma
    literki R w kółku lub TM przy nazwie, to możesz.

  • 6. Data: 2010-05-24 16:26:12
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-05-24 16:37, Technolog pisze:

    > O ile tamta firma nie ma zarejestrowanej nazwy (a w wypadku słowa
    > pochodzącego wprost z języka chyba nie ma takiej możliwości),

    Jest taka możliwość

    czyli nie ma
    > literki R w kółku lub TM przy nazwie, to możesz.

    Literka, a zwłaszcza jej brak o niczym nie świadczy. Decyduje treść
    rejestrów Urzędu Patentowego i/lub OHIM.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 7. Data: 2010-05-24 20:30:33
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "dilbert" <s...@p...no> napisał w wiadomości
> [...]
    > sie w żaden sposób podszywać, bedzie bardzo widoczne że jest to Elbląg i
    > że nie ma nic wspólnego ze szkoła lubelską.

    Istotna jest też forma prowadzonej działalności.
    Jeżeli będzie to osoba fizyczna prowadząca DG to działalność prowadzi pod
    nazwą "Karateka" Jan Kowalski, NIP, PESEL, adres a to jest coś zupełnie
    innego niż "Karateka" Jan Wiśniewski, NIP, PESEL, adres i coś innego niż
    "Karateka" Sp z o.o., i coś innego niż "Karateka" SA i coś innego iż
    "Karateka" Sp.z o.o. Sp.K i coć innego niż "Karateka" Wiśniewski Sp.K.,
    "Karateka" Kowalski i Partnerzy i tak dalej....
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2010-05-24 22:21:54
    Od: " GK" <k...@N...gazeta.pl>

    Jackare <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > "Karateka" Sp z o.o., i coś innego niż "Karateka" SA i coś innego iż
    > "Karateka" Sp.z o.o. Sp.K i coć innego niż "Karateka"
    Jeśli firma wprowadza w błąd co do tożsamości podmiotu, to nie ma znaczenia.
    Treść wpisu w rejestrze (ewidencji) nie zawsze będzie podstawą do ingerencji
    w firmę, bo formalnie jest ok. Problem zaczyna się, gdy przechodzimy do
    obrotu. W przypadku osób fizycznych standardem jest zresztą używanie w
    obrocie tzw. nazw skróconych nieobejmujących imienia i nazwiska.

    GM

  • 9. Data: 2010-05-25 06:26:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-24 22:30, Jackare pisze:
> [...]
    > innego iż "Karateka" Sp.z o.o. Sp.K i coć innego niż "Karateka"
    > Wiśniewski Sp.K., "Karateka" Kowalski i Partnerzy i tak dalej....

    Inne, ale to nie znaczy, że mogę sobie bez problemu założyć produkcję
    oprogramowania pod nazwą

    Microsoft Przemysław Adam Śmiejek

    albo produkcję sprzętu elektronicznego

    Sony Przemysław Adam Śmiejek

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2010-05-25 12:00:54
    Od: "dilbert" <s...@p...no>

    Użytkownik " GK" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obrotu. W przypadku osób fizycznych standardem jest zresztą używanie w
    > obrocie tzw. nazw skróconych nieobejmujących imienia i nazwiska.

    No wlasnie chodzi ogolnie o obrot.
    DG mam w ogole jako firma "Bruce Lee - sporty walki", szkola ma byc czyms
    nowym, ale mieszczacym sie w zakresie dzialalnosci firmy. Jej nazwa nie jest
    zwiazana z nazwa firmy. To cos zmienia?

    pozdrawiam
    D.