  • 1. Data: 2010-05-24 08:40:36
    Temat: zniszczenie posadzki w loggi w wyniku ocieplania budynku
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

    Witam!
    Mam wykupione mieszkanie od spółdzielni mieszkaniowej.
    Rzeczona spółdzielnia rozpoczęła właśnie ocieplanie bloku obejmujące również
    wymianę oraz zaizolowanie posadzek w loggiach...
    Moja loggia jest dosyś duża i mam na niej położona mrozoodporną, nie
    najtańszą terakotę.
    Pani z działu technicznego powiedziała, że wszystko pójdzie do skucia i po
    zaizolowaniu wyleją mi loggię betonem, na który znów będę mogła sobie
    położyć terakotę.
    No łaskawcy pomyśłałam, sobie...:-(
    Moje pytanie brzmi:
    Dlaczego spółdzielnia niszcząc moją własność nie poczuwa się do zwrotu
    kosztów położenia nowej terakoty?!
    Czy jest może na ten temat jakiś przepis lub choćby jakieś orzecznictwo
    sądowe?
    Ocieplanie, ocieplaniem, ale w końcu ponoszę stratę czy więc spółdzielna nie
    powinna mi jej jakoś zrekompensować?

    Iwona

  • 2. Data: 2010-05-24 08:57:45
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 10:40:36 +0200, "iwona" <i...@f...onet.pl>
    napisał:

    >Witam!
    >Mam wykupione mieszkanie od spółdzielni mieszkaniowej.

    Podstawowym pytaniem jest "czyja jest loggia?". Sprawdź w swoim akcie
    notarialnym co kupiłaś? Najprawdopodobniej okaże się, że jesteś
    właścicielką mieszkania o metrażu... i ani słowa o loggi, czy
    balkonie. W takiej sytuacji jesteś tylko użytkownikiem
    (współwłaścicielem) balkonu, który jest częścia elewacji wspólnej, a
    więc zarządzanie częścia wspólną należy do spółdzielni (wspólnoty).
    Jeśli natomiast masz w akcie notarialnym prawo własności do balkonu
    (loggi) to nikt nie ma prawa tam wejść bez Twojej zgody.

    To tak jak z dachem, własność wszystkich, a naprawiać chcą tylko
    mieszkańcy ostatniego piętra.

    Paweł

  • 3. Data: 2010-05-24 09:49:52
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Ocieplanie, ocieplaniem, ale w końcu ponoszę stratę czy więc spółdzielna
    > nie powinna mi jej jakoś zrekompensować?

    pewnie mozesz ich nie wpuscic i nie robic posadzki-Twoj wybór, jesli jednak
    termomodernizacja obejmuje tez zrobieneiposadzek to mozebyc tak, ze bedziesz
    zmuszona pozwolic to wykonac a oni przywrócą to do stanu standardowego a nei
    taki jak mialas. mamy tu kilka niewiadomych...

    pozdrawiam, wromek

  • 4. Data: 2010-05-24 09:51:58
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > bedziesz zmuszona pozwolic to wykonac a oni przywrócą to do stanu
    > standardowego a nei taki jak mialas. mamy tu kilka niewiadomych...

    w ogole to powinno byc cos takiego jak regulamin przeprowadzania
    termomodernizacji...sprawdz tam...

  • 5. Data: 2010-05-24 10:53:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-05-24 11:49, wromek pisze:

> [...]

    Psujesz polskie znaki, popraw konfigurację czytnika wg:
    http://www.grzegorz.net/oe/config.php

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-05-24 10:54:23
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    Paweł wrote:

> [...]
    > balkonie. W takiej sytuacji jesteś tylko użytkownikiem
    > (współwłaścicielem) balkonu, który jest częścia elewacji wspólnej,

    O, znaczy można wtedy wejść sobie na taką loggie (z sąsiedniej, z dachu, z
    podnośnika, z drabiny, obojętne) do dowolnie wybranego sąsiada i bez
    problemu tam przesiadywać? W końcu część wspólna. Zaglądać przez okno też
    można.

    Ciekawe...

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 7. Data: 2010-05-24 18:49:45
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 May 2010 12:54:23 +0200, Arek
    <a...@...a.z.e.t.a.pl> napisał:

> [...]
    >podnośnika, z drabiny, obojętne) do dowolnie wybranego sąsiada i bez
    >problemu tam przesiadywać? W końcu część wspólna. Zaglądać przez okno też

    Część wspólna, ale uzywana przez konkretna osobę. Przepisy budowlane
    kwalifikują balkon jako elewację

    Paweł

  • 8. Data: 2010-05-24 19:06:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@...a.z.e.t.a.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podnośnika, z drabiny, obojętne) do dowolnie wybranego sąsiada i bez
    > problemu tam przesiadywać? W końcu część wspólna. Zaglądać przez okno też

    Wejść nie można, bo przeważnie lokator jest wyłącznym użytkownikiem.

  • 9. Data: 2010-05-24 20:24:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Paweł wrote:

    > Część wspólna, ale uzywana przez konkretna osobę. Przepisy budowlane
    > kwalifikują balkon jako elewację

    Co to jest część wspólna uzywana przez konkretną osobę?
    Nieźle, że się nawalił.

  • 10. Data: 2010-05-24 21:13:11
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 24 Maj, 22:24, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > Co to jest część wspólna uzywana przez konkretną osobę?
    > Nieźle, że się nawalił.

    To samo, co Twoje mieszkanie wynajmowane przez kogoś innego. Też nie
    możesz tam wejść bez zgody wynajmującego, mimo że jesteś właścicielem.

    --
    Regards
    Matt