  • 1. Data: 2010-05-24 13:49:34
    Temat: Odpowiedź ZUS
    Od: "Okoń" <s...@n...pl>

    Czy zarobki "chałupnika" - (Ponad 50% średniej krajowej) są przeszkodą do
    ponownego przeliczenia emerytury.
    ZUS poinformował mnie, że ustawa z 04-09-2008 nie zezwala na powtórne
    przeliczenie.
    ( mam zaświadczenie od likwidatora zakładu iż pensja moja w tym czasie
    stanowiła ponad 50% średniej krajowej)

    Pozdrawiam
    Zofia N

  • 2. Data: 2010-05-25 06:17:19
    Temat: Re: Odpowiedź ZUS
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Okoń" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Czy zarobki "chałupnika" - (Ponad 50% średniej krajowej) są przeszkodą do
    > ponownego przeliczenia emerytury.
    > ZUS poinformował mnie, że ustawa z 04-09-2008 nie zezwala na powtórne
    > przeliczenie.

    Powtórne przeliczenie emerytury na wniosek emeryta następuje w przypadku gdy
    pracował on przez trzy kolejne lata, w tym czasie odprowadzał pełne składki
    na ZUS i nie przekazywał do ZUS świadectw pracy w celu podwyższenia
    emerytury.

    pozdr

  • 3. Data: 2010-05-25 09:37:32
    Od: "Okoń" <s...@n...pl>

> [...]
    > gdy pracował on przez trzy kolejne lata, w tym czasie odprowadzał pełne
    > składki na ZUS i nie przekazywał do ZUS świadectw pracy w celu

    Dzięki!
    Pozdrawiam! :-)