  • 1. Data: 2010-04-25 18:10:49
    Temat: pytanie
    Od: maciek <u...@g...com>

    zawsze byłam oszukiwana przez zus to moze teraz sobie odbije...

    czy faktycznie jest to zgodne z prawem i nie ma zadnych przeszkod by z
    tego skorzystac?

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Przed-porodem-zaloz-
    firme-dostaniesz-6-tys-zl-zasilku-2128615.html

  • 2. Data: 2010-04-25 18:44:47
    Temat: Re: pytanie
    Od: Arek <a...@e...net>

    maciek pisze:
    > zawsze byłam oszukiwana przez zus to moze teraz sobie odbije...
    >
    > czy faktycznie jest to zgodne z prawem i nie ma zadnych przeszkod by z
    > tego skorzystac?

    Może i jest zgodne z prawem, tak samo zgodne z prawem się okaże, gdy
    ZUS powie - a figa z makiem pasternakiem!

    A tak powie.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2010-04-25 18:57:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-04-25 20:44, Arek pisze:

    > Może i jest zgodne z prawem, tak samo zgodne z prawem się okaże, gdy
    > ZUS powie - a figa z makiem pasternakiem!
    >
    > A tak powie.

    :Warto założyć firmę tuż przed urodzeniem dziecka. Biznesmenka może
    dostać prawie 6 tys. zł zasiłku i ZUS nie ma prawa tego zakwestionować,
    informuje "Rzeczpospolita".

    W środę, na posiedzeniu Sądu Najwyższego w poszerzonym siedmioosobowym
    składzie zapadła uchwała, sankcjonująca takie postępowanie. Sąd uznał,
    że obowiązujące przepisy pozwalają kobietom prowadzącym działalność
    gospodarczą zapewnić sobie bardzo wysokie zasiłki związane z urodzeniem
    dziecka.

    Wystarczy, że kobieta, tuż przed przejściem na urlop macierzyński
    przystąpi do ubezpieczenia chorobowego (które jest dobrowolne w
    przypadku przedsiębiorców) i podniesie sobie do maksimum wysokość
    stawki. Dostanie wtedy nawet 5,7 tys. zł zasiłku miesięcznie przez cały
    czas urlopu macierzyńskiego (obecnie 20 tygodni).

    Po powrocie do pracy kobieta może sobie obniżyć składkę do minimum.
    Zdaniem Sądu Najwyższego ZUS nie ma prawa zakwestionować takiego
    postępowania."

    Hmmm, chyba nie tak prosto. :)

    --
    spp

  • 4. Data: 2010-04-25 19:01:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    spp pisze:
    [..]
    > Hmmm, chyba nie tak prosto. :)

    Nie rozbawiaj mnie :)

    Od lat ZUS pozbawia prawa do zasiłku kobiety w ciąży.
    Wyborcza nazwała to "akcją brzuszki".
    Uzbiera się tego pewnie już ponad 100 tys. pokrzywdzonych.
    I co? I nico!

    Sądy zgodnie klepią jak ZUS im karze i wszystko na temat.
    Widziałem tak kuriozalne uzasadnienia, że dziwię się, że jeszcze nie
    polała się krew.

    Tu będzie identycznie.
    Sąd Najwyższy sądem, a będzie tak jak ZUS zechce - czyli dostaną NICO.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 5. Data: 2010-04-25 21:13:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (25.04.2010 20:57), spp wrote:

> [...]
    > Po powrocie do pracy kobieta może sobie obniżyć składkę do minimum.
    > Zdaniem Sądu Najwyższego ZUS nie ma prawa zakwestionować takiego

    Myślę że ZUS będzie mocno walczył żeby wykazać pozorność prowadzenia
    przedsiębiorstwa i pewnie w części (ciekawe jak dużej) mu się to uda.

    p. m.

  • 6. Data: 2010-04-26 09:00:18
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-25 21:01, Arek pisze:
    > spp pisze:
    > [..]

    I to jest właśnie przykład dlaczego w Polsce nigdy nie będzie dobrze.
    Kobiety chcą ociulać państwo (czyli nas), a ludzie jeszcze im przyklaskują.

    > Sądy zgodnie klepią jak ZUS im karze i wszystko na temat.

    A jakie kary wobec sądu stosuje ZUS?

    > Tu będzie identycznie.
    > Sąd Najwyższy sądem, a będzie tak jak ZUS zechce - czyli dostaną NICO.

    I bardzo dobrze, bo to przekręt i szukanie luki w prawie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-04-26 09:17:16
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > I bardzo dobrze, bo to przekręt i szukanie luki w prawie.

    Nie rozśmieszaj mnie.
    Wykorzystywanie luk w prawie nie jest przekrętem i z definicji nie jest
    niezgodne z prawem. To właśnie na wykorzystywaniu takich luk się zarabia.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 8. Data: 2010-04-26 10:08:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-26 11:17, Krzysztof Jodłowski pisze:
    > Nie rozśmieszaj mnie.
    > Wykorzystywanie luk w prawie nie jest przekrętem

    Jest. Przy pomocy wadliwie skonstruowanego prawa okrada się innych
    członków społeczeństwa.

    > i z definicji nie jest
    > niezgodne z prawem.

    Może i zgodne, ale jednak nieuczciwe.

    > To właśnie na wykorzystywaniu takich luk się zarabia.

    Oczywiście.... Kosztem innych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2010-04-26 10:20:45
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Jest. Przy pomocy wadliwie skonstruowanego prawa okrada się innych
    > członków społeczeństwa.

    :)
    Biorąc pod uwagę, że przy pomocy innych praw okrada się w majestacie
    tegoż prawa jeszcze innych członków tego społeczeństwa, to co tu dodać.

    Nieszczęśliwe jest sformułowanie "okradać", bo związane jest np. z
    popełnieniem przestępstwa lub wykroczenia z KK. Tu mówimy raczej o tym,
    że duża część społeczeństwa zrzuca się na potrzeby nielicznej grupki.
    Ale to jest akurat dość często spotykana sytuacja w Polsce.

    > Oczywiście.... Kosztem innych.

    Zgadzam się. Niektóre luki są nieetyczne.
    Ale to zawsze jest tak, że jedni zarabiają kosztem innych. Taki świat.
    Nic nie ma za darmo i nie bierze się znikąd.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 10. Data: 2010-04-26 10:25:18
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jest. Przy pomocy wadliwie skonstruowanego prawa okrada się innych
    > członków społeczeństwa.

    No, nic nie jest takie czarno-białe.

    Jak podliczyłem ile za zeszły rok moja luba zapłaciła zdrowotnego, to
    mi włosy na głowie dęba stanęły.
    A jak chciała dwukrotnie skorzystać z przychodni, to się "nie dało".

    Kto tu kogo oszukuje i okrada?

    Ja tam bym płacił zasiłki macierzyńskie i wychowawcze solidne. To
    akurat najbardziej opłacalna dotacja socjalna, jeśli można mówić o
    opłacalności w tych sprawach.
    To znacznie lepsze niż ładowanie kolejnych socjałów w przewlekle
    chorych alkoholików.

    --
    Pozdro
    Massai