  • 1. Data: 2005-07-19 11:38:36
    Temat: [pyt] Fotografowanie miejsca wypadku
    Od: "Kubeks" <e...@t...pl>

    Witam!

    Czy jeżeli fotografuję akcję ratunkową na miejscu wypadku, ale będąc poza
    teren ogrodzonym przez policję, to policja może mi zakać robienia zdjęć?
    Jeżeli nie to na jakie przepisy mogę się powoływać w przypadku, gdy będą mi
    tego zabraniać?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Kubeks

  • 2. Data: 2005-07-19 11:44:12
    Temat: Re: [pyt] Fotografowanie miejsca wypadku
    Od: "Simon Templar" <s...@g...pl>

    Ja bym sie powolal na art 54 ust 1 Konstytucji RP cyt:
    "1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania
    i rozpowszechniania informacji."
    Wydaje mi sie ze to ewidentnie podchodzi pod "pozyskiwanie informacji".

  • 3. Data: 2005-07-19 12:27:33
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > Jeżeli nie to na jakie przepisy mogę się powoływać w przypadku, gdy będą mi

    podłączam się pod pytanie, tyle że w kwestii filmowania amatorską kamerą
    (handycam`em np.)

  • 4. Data: 2005-07-19 13:48:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kubeks wrote:

    > Czy jeżeli fotografuję akcję ratunkową na miejscu wypadku, ale będąc poza
    > teren ogrodzonym przez policję, to policja może mi zakać robienia zdjęć?

    O ile nie przeszkadzasz w akcji ratunkowej - nie mogą zakazać.

    > Jeżeli nie to na jakie przepisy mogę się powoływać w przypadku, gdy będą mi
    > tego zabraniać?

    Konstytucję oraz ogólną zasadę państwa prawa "co nie jest zabronione -
    jest dozwolone" (to oni musza podać podstawę prawną zakazu
    fotografowania - a w tym przypadku takiej nie ma).

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-07-19 16:53:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    zdjęć?
    > Jeżeli nie to na jakie przepisy mogę się powoływać w przypadku, gdy

    Fotografowania zakazać nie można, dokąd swoim zachowaniem nie
    przeszkadzasz w akcji ratowniczej. Przejrzyj archiwum
    pl.misc.ratownictwo, a znajdziesz link do galerii takich zdjęć.
    Ewentualne ograniczenia mogą dotyczyć publikowania takich zdjęć i są
    związane z ochroną wizerunku, względnie jakiś tam praw osobistych

  • 6. Data: 2005-07-19 17:54:02
    Od: "Kubeks" <e...@t...pl>

> [...]
    > Ewentualne ograniczenia mogą dotyczyć publikowania takich zdjęć i są
    > związane z ochroną wizerunku, względnie jakiś tam praw osobistych
    Podsumowujac- zdjecia moge robic bez przeszkod, jezeli nie przeszkadzam w
    prowadzeniu akcji ratowicznej i czynnosci dochodzeniowo-sledczych- czyli nie
    szwendam sie tam gdzie nie moge. Ewentualna publikacja zdjec bez ujawniania
    danych mogacych zidentyfikowac ofiary, osoby postronne i biorace czynny
    udzial w akcji.

    Dzieki za odpowiedz.

    Kubeks

  • 7. Data: 2005-07-19 19:21:20
    Od: "eFTe" <f...@b...tego.wp.pl>

    > szwendam sie tam gdzie nie moge. Ewentualna publikacja zdjec bez
    > ujawniania
    > danych mogacych zidentyfikowac ofiary, osoby postronne i biorace czynny
    > udzial w akcji.

    Nie do konca, funkcjonariuszy na sluzbie mozesz publikowac.

    pzdr
    eFTe

  • 8. Data: 2005-07-19 19:40:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    ujawniania
    > danych mogacych zidentyfikowac ofiary, osoby postronne i biorace

    Konkretyzując, to już nawet nie chodzi o ochronę danych, co o ochronę
    wizerunku osób na tych fotografiach.

  • 9. Data: 2005-07-19 19:42:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "eFTe" <f...@b...tego.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nie do konca, funkcjonariuszy na sluzbie mozesz publikowac.

    Nie do końca masz rację. Zgodnie z prawem Rozpowszechnianie wizerunku
    wymaga zezwolenia osoby na nim przedstawionej. W braku wyraźnego
    zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała
    umówioną zapłatę za pozowanie. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie
    wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych,
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Policjant pełniący służbę niekoniecznie musi być osobą powszechnie
    znaną, toteż jednak wymagana jest jego zgoda.

  • 10. Data: 2005-07-20 09:44:22
    Od: Dzejes <h...@h...pl>

    Dnia pieknego Tue, 19 Jul 2005 21:42:22 +0200, Robert Tomasik po napisaniu
    ponizszych slow zapadl(a) na ciezka chorobe przenoszona droga kropelkowa:

    > Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie
    > wizerunku:

    > 2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    > krajobraz, publiczna impreza.

    Pytanie gdzie przebiega granica.
    Jesli stojac na dachu budynku fotografuje demonstracje przechodzaca
    ponizej, a na zdjeciach nie da sie rozpoznac osob - rozumiem, ze zgoda
    pojawiajacych sie na zdjeciach osob nie jest wymagana.
    Co jesli z budynku zejde na poziom ulicy i bede fotografowal te sama
    demonstacje, z tym ze teraz osoby bedace na jej czele moga byc bez trudu
    rozpoznane, jednak w dalszym ciagu (i nie budzi to to watpliwosci) sa
    uczestnikami tej demonstracji? Czy na kwalifikacjie bedzie mialo wplyw
    kadrowanie fotografii?

    --
    Bo im tylko o to chodzi
    Abyś sam sobie szkodził