  • 1. Data: 2005-07-19 10:35:27
    Temat: Prosze o rade: odmowa zwrotu nadplaconych kosztow przesylki
    Od: wieczorek <d...@s...com.pl>

    witam
    mam taka watpliwosc - wygralem aukcje i sprzedajacy zarzyczyl sobie 12zl
    za przesylke ... przekonywalem go ze wystarczy 8 ale sie uparl -
    twierdzil w rozmowie tel. ze ze wzgl. na ciezar przedmiotu. Przyszla
    paczka i na kwicie naklejonym na niej jest cena za przesylke 7,50zl -
    poprosilem o odlanie nadplaconych 4,50 - odmowil twierdzac ze skoro w
    opisie aukcji jest 12zl to nie mam podstawy domagac sie zwrotu. Po
    czyjej stronie jest racja?
    Prosze zwrocic uwage ze za sprawa takiego zabiegu ten allegrowicz
    podwoil swoj przychod z tej aukcji - to byla "groszowa transakcja".
    CZUJE SIE POKRZYWDZONY!!!

    dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2005-07-19 10:57:04
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik wieczorek <d...@s...com.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:dbikuk$g0c$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > Prosze zwrocic uwage ze za sprawa takiego zabiegu ten allegrowicz
    > podwoil swoj przychod z tej aukcji - to byla "groszowa transakcja".

    Jezeli w aukcji podano ze kwota przesylki to 12 zl, to na taka wlasnie kwote
    umowiliscie sie. To niekoniecznie musi byc kwota tylko przesylki pocztowej ,
    ale tez koszt jej przygotowania, fatygi itd.

    Dan

  • 3. Data: 2005-07-19 11:16:35
    Od: scream <n...@p...pl>

    wieczorek napisał(a):
    > CZUJE SIE POKRZYWDZONY!!!

    nie doliczyles kosztow koperty, opakowania, zabezpieczenia, itp. a
    sprzedawca moze sobie za to dodatkowo liczyc.. stad zawyzone koszty

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2005-07-19 14:33:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wieczorek wrote:
    > witam
    > mam taka watpliwosc - wygralem aukcje i sprzedajacy zarzyczyl sobie 12zl

    Ryczał o tych 12 zł?

    > za przesylke ... przekonywalem go ze wystarczy 8 ale sie uparl -
    > twierdzil w rozmowie tel. ze ze wzgl. na ciezar przedmiotu. Przyszla
    > paczka i na kwicie naklejonym na niej jest cena za przesylke 7,50zl -

    Dolicz koszta opakowania i wyjdzie 12zł.

    > poprosilem o odlanie nadplaconych 4,50 - odmowil twierdzac ze skoro w
    > opisie aukcji jest 12zl to nie mam podstawy domagac sie zwrotu. Po
    > czyjej stronie jest racja?

    Jego.

    > Prosze zwrocic uwage ze za sprawa takiego zabiegu ten allegrowicz
    > podwoil swoj przychod z tej aukcji - to byla "groszowa transakcja".
    > CZUJE SIE POKRZYWDZONY!!!

    Przez los chyba - jesteś pieniacz i patologiczny dusigrosz oraz kombinator.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 5. Data: 2005-07-19 17:02:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "wieczorek" <d...@s...com.pl> napisal w wiadomosci

    Jesli masz mozliwosc udowodnienia, ze sprzedajacy Twierdzil, ze 12 zl to
    koszt przesylki, a on sam za samo pakowanie nic sobie nie zada - ma
    takie prawo - to wówczas w sytuacji, gdy faktycznie kosztowalo 7,50 zl
    dopuscil by sie na Tobie oszustwa. Ale podejrzewam, ze udowodnienie tego
    faktu bedzie trudne. Poza tym to jedynie 4,50 zl. niby przy oszustwie
    kwota ni gra roli. Ale nie spodziewam sie, by ktokolwiek poszedl z tym
    do sadu - znikoma szkodliwosc spoleczna czynu.

    Do sadu cywilnego z tym równiez nie pójdziesz, bo przeciez to zbyt
    drobna kwota. Tak wiec, jesli nawet dalo by sie dowiesc, ze Cie w tej
    sytuacji oszukal, to nic w praktyce zdzialac nie mozna. Mozesz wystawic
    ewentualnie negatyw, ale to pod warunkiem, ze jestes w stanie dowiesc,
    ze on pisal o kosztach przesylki i zrzekl sie kosztów pakowania.

  • 6. Data: 2005-07-19 23:26:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > ewentualnie negatyw, ale to pod warunkiem, ze jestes w stanie dowiesc,
    > ze on pisal o kosztach przesylki i zrzekl sie kosztów pakowania.

    dokładnie.
    bez tego do do kosztów przesyłki, doliczyłem:
    koszt papieru i jego nabycia, kosztu sznurka i jego nabycia, czas
    poświęcony na pakowanie i zawiezienie na pocztę i odstanie swoje w
    kolejce oraz amortyzację samochodu i benzynę do niego.
    To by było chyba wszystko.

  • 7. Data: 2005-07-20 11:08:16
    Od: wieczorek <d...@s...com.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ryczał o tych 12 zł?

    > Dolicz koszta opakowania i wyjdzie 12zł.

    > Jego.

    > Przez los chyba - jesteś pieniacz i patologiczny dusigrosz oraz kombinator.

    a to niby dlaczego? mam watpliwosc to sie pytam o zdanie innych ... nie
    uwazam by w tym byla jakas piana

  • 8. Data: 2005-07-20 13:48:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wieczorek wrote:

    > a to niby dlaczego? mam watpliwosc to sie pytam o zdanie innych ... nie
    > uwazam by w tym byla jakas piana

    Było zaznaczone, że kosztuje 12zł? Było. Wziąłeś udział w aucji, mimo
    tego, że koszta wysłania miały wynieść 'aż' 12zł? Wziąłeś. Zrzędziłeś
    sprzedającemu o niższy koszt wysyłki? Zrzędziłeś. Podtrzymał oryginalną
    cenę? Podtrzymał. Zgodziłeś się na wysłanie? Zgodziłeś. Chcesz domagać
    się zwrotu różnicy pomiędzy kosztami nadania przesyłki a sumą pobraną
    przez pocztę całkowicie ignorując np. koszty samego opakowania? Owszem.

    CBDO

    PS: ograniczaj cytaty...